Friday, June 14, 2019

Luftkonditionering bland annat ...





Fredag!

I hela världen, fredag!

Härligt!


Vi har haft en ganska sval vecka här där jag bor. Vi har även haft lite regn, och några mulna dagar.
Med svalt menar jag att det varit mellan 22-26 grader och låg luftfuktighet. Det är bara att tacka och ta emot.
Det är en tillfälligt respit, förstås. Snart har vi hettan och fukten över oss igen.




Veckans bilder från veckans prommisar.  Här har vi en klassisk amerikansk brevlåda på en gata när mig.  Rosorna och klematisen gör den extra mysig.




Luftkonditioneringen är ett måste.
Vi har så kallad central-AC, det betyder att luften pumpas ut i hela huset via ventiler i golv och i tak och på väggar. Det är även så vi får vår värme under de kyliga månaderna. Allt går via en stor värmepump som står utanför vårt hus.
Central-AC är det allra bästa. Jag skulle inte kunna bo här utan AC, jag skulle inte stå ut.







Ibland går jag i regn också,  om det inte vräker ner.  Gick i regn gjorde jag i måndags.





Vad tror ni om sommaren hemma i Norden, vänner?
Tror ni att det blir en repris på sommaren 2018? Jag har ju länge trott att det blir så, och jag tror det nog ännu. Jag vet ju att det inte varit lika varmt som det var i fjol ännu. MEN, den hettan kan komma närsomhelst. Jodå, jag vet att ni redan haft väldigt varma och heta dagar också. Pratar mest om Stockholm förstås, som ju är min referensram för det mesta då jag skriver om Sverige.

Här i DC med omnejd pratar man om att det blir en svalare än sommar än normalt. OCH jag tror på det.
Förmodligen blir det ännu en regnig sommar likaså, liksom fjolårssommaren.
Ja, inte varje dag givetvis, eller fem veckor i sträck (så som det vissa somrar--med lite otur--kan bli i Norden).
Men, mer regn är brukligt, det är jag säker på.






Alla morgnar är inte vindstilla, ibland blåser det.  Blåste gjorde det i tisdags.  Över Lake Thoreau svävade stora rovfåglar.  Jag vet inte vad det är för sort.  En stund fick jag för mig att det var havsörnar, men jag är verkligen inte säker.  Jag stod länge och tittade på dem.







En god vän var här och drack prosecco på mitt deck häromkvällen. Hon och jag pratade om det här med värme, hetta och fukt.
Vi sa att vi bägge kan tackla det, men det är just enbart tack vare att vi har AC i hemmen. Vi kommer undan på det sättet. ACn blir vår räddare och oas under en het och fuktig dag. Bägge gillar vi att vara ute och röra på oss, men vi är också bägge överens att vi kan njuta av det enbart tack vare att vi kan komma in och svalka av oss sedan.







Den här lönnen gillar jag alla årstider.





Personligen vill jag absolut inte ha en repris av fjolårsommaren hemma. Jag tyckte det var hemskt. Jag har nog blivit vansinnigt tillvand vad gäller luftkonditionering. Alltså, de dagar då tempen låg på 30-35 i fjol somras med brännande sol och bruna gräsmattor var INTE ROLIGA. Jag och hela naturen led.
OCH de allra flesta med mig. Jag känner inte en enda hemma som vill ha en 2018-sommar till. Må vi slippa.
Får jag önska?
Isåfall önskar jag mig temperaturer på mellan 23-25 grader och sol.
Ibland regn, förstås.
OK, vi stämplar in: Soliga dagar, regn då och då, temp: 23-25.
Bra, DONE AND DONE!!!




Klematis i min täppa.



OCH så har jag slutligen fått ändan ur (mitt problem i livet, att få ändan ur … ) och beställt biljetter hem till den höga nord.
Jag fick precis de datum jag ville. OCH jag kommer att vara hemma i den fjärran nord i två hela månader.
Najs and NAJS!!!







En grå morgon.





Junihelgen står för dörren.
Ikväll blir det deckhäng med vännen Keith. Imorgon blir det studentfest återigen.
PÅ söndag är det FARS DAG!!!







Soluppgång genom slöjor av moln i onsdags över Lake Audubon.




Jag hoppas att ni alla har en fin och trevlig helg att se fram emot. Berätta för mig vad ni ska göra!

30 comments:

Elisabeth said...

Jag hoppas inte heller på en repris av förra årets sommar. Visst var det på många sätt fantastiskt att känna att man var "garanterad" sol dag efter dag, men bristen på regn förstörde dessvärre upplevelsen också. Dessutom tänker jag på alla bönder, som fick så dåliga skördar förra året p.g.a. torkan; så vill jag inte att de ska behöva ha det igen. Jag tror faktiskt inte heller att det kommer att bli så, för det vore FÖR osannolikt. Och även om vi har haft en del varma dagar även där jag bor är skillnaden mot förra året dels att det varit några dagar här och där, dels att det regnat en del. Nåväl, det återstår att se hur det blir. Din önskesommar låter i alla fall precis som min idealsommar - så vill vi ha det.

Luftkonditionering ja, förra året hade det behövts. Kanske framförallt på arbetsplatser, för där blir det ännu värre om det är för varmt. Fast hos dig behövs det förstås överallt!

Härligt med två månader i Norden! Blir det både Finland och Stockholm? Kommer Karolina också att vara där en del av tiden?

I helgen ska jag inte göra något speciellt. Bada kanske, beroende på vädret.

Anonymous said...

God morgon från Spanien, vi ska åka till en vingård ca 1.5 tim bilresa från vårt hus tillsammans med goda vänner, sen lär vi äta lunch där och är väl hemma på sena eftermiddagen och resten av denna fredag får bli ett öppet kort, ingenting planerat.

Vi har klarat oss utan att dra igång AC än, men är nog bara en tidsfråga innan det är omöjligt att sova. Dagtid har vi inte på utan bara på natten. Vårt hus har ovanligt högt i tak så inomhus är det aldrig varmt dagtid iaf.

Tror inte heller många hemma vill ha en upprepning av sommaren som var, blev nog liksom liiiite för mycket av det goda :-)

Stor kram och trevlig helg skickar jag genom cyberrymden till dig. /Yvonne

Anonymous said...

Håller helt med dig om sommaren - vill inte ha för varmt och torrt! Vi har haft några dagar med riktigt varmt väder redan nu och med en nyfödd och ingen AC så är det närmast en mardröm. Det har blivit en del bilturer runt Gotland just för att få svalka i bilens AC, hemma har vi bara fläktar men det tar ju inte ned temperaturen. I helgen skall det planteras, hoppas att vi kommit så långt in i juni nu att järnnätterna har varit. Trevlig helg! / Jenny

bettan said...

Så fint du skriver om din mamma i föregående inlägg. Härligt att hon är pigg och verkar ha ett gott liv.

Nej tack, inte repris av sommaren 2018. Jag minns den som i ett töcken. Jag tappade ork och lust att ta mig för saker. Allt blev på nåt vis jobbigt. Låter gnälligt och klagande men värme i den omfattningen är inte bra för någon. Jag är helt enig med dig och sällar mig till dit väderförslag.

I morgon lördag kommer två av mina väninnor hem på lunch hos mig. Denna sittning kommer förmodligen att övergå i eftermiddag-och tidig-kväll-sits. Vi har mycket att ta igen och prata om och jag ser så fram mot detta. Bästa av bästa med vänner som man känt länge och som följt en under livets olika skeenden. Båda är ca tio år yngre än jag men vi kompletterar varandra fint och vänskap har inga åldersgränser. Hade du bott i Skåne är det troligt du varit en i gänget.

Önskar dig en fin helg, kära Annika.
KRAMAR!!

Annika said...

Elisabeth:
Jag känner ingen som vill ha repris av den, och det är jag glad för. Det var ju helt sjukt, rent utsagt.
Precis, alla bönder. Alla djur spm fick nödslaktas. Alla skogsbränder.
Folk som for illa överlag.
Nej tack, inte igen.
Vi stämplar in vår idealsommar NU. BRA, done and done :)
Ja, det känns bra att ha bokat.
Ärligt talat, jag vet inte om K kan komma. HON vill, men vi får se.
ÅÅÅ vad härligt med lite bad i helgen!!!
Ha det så gott!!

Annika said...

Yvonne.
Vingård, hur trevligt låter inte det. ÄLSKAR vingårdar!
Låter som en en perfekt dag.
Skönt att ni inte behövt slå på ACn ännu. Nattetid är det sååå skönt att ha den, det var nätterna som var värst o fjol somras hemma.
Stora kramar till dig, fina Yvonne.
Trevlig helg!!

Annika said...

Jenny;
Nej låt oss SLIPPA!
Lagom varmt. Se där, lagom blev genast ett bra ord :-)
jag vet att ni haft riktigt varmt. Min syster sa att hon led i deras varma lgh i Sthlm. Inte roligt.
OCH allra minst med en liten bebbe.
Mysigt med lite trädgårdsfix.
Jenny, ha en finfin helg.
Kramar från mig!

Annika said...

Bettan:
TACK Bettan!!
Ja, förutom den ischias som nu plågar henne är det bra.
NEJ; det låter inte klagande ALLS. Det låter vettigt. JAG har ALL förståelse i världen. TRO mig.
Det var ju hemskt. Det var en sommar då AC hade behövts överallt.
Det är ACn som gör att jag står ut här, utan den hade det inte gått.

Men vad mysigt, mysigt och mysigt det låter.
En sådan där dag när man kan prata, prata och prata. En energigivande dag. Undebart, Bettan.
ha det underbart.
OCH tack för det fina du skriver. Jag säger, DETSAMMA!!!

Bamsekramar från mig!!

Erica said...

Kan verkligen tänka mig att AC är "guds gåva till mänskligheten"!
Så härligt att få ha en "frizon" att komma undan sommarhettan när den är som värst.

Jag tror inte att sommaren 2019 (här i Sverige) kommer bli en upprepning av sommaren 2018. Är bara en känsla jag har, men jag tror detta kommer att bli en "typisk svensk sommar". Lite ostadigt väder som pendlar mellan 15 och 25 grader, sol, moln och regn.
Jag tror att de flesta dagarna kommer vara sådana då det är soligt på morgonen och sedan drar in moln på eftermiddagen.
Men men... vi får ju se snart vad sommaren 2019 bjuder på :-)

Härligt att biljetterna är fixade. Kan tänka mig att det är en av de bästa känslorna som finns :-D
Och så underbart det låter att stanna i två månader.
Åker du direkt till Finland, som förra året? (Visst var det så, eller minns jag fel?)
Eller stannar du något i Stockholm i början av vistelsen?

Som vanligt visar du underbara bilder i detta inlägg! Sommarkänsla!
Och speciellt sista bilden är magisk! Ljuset är to-die-for!
TÄNK att sitta på den bryggan i soluppgång och solnedgång! Ljuvligt!!


Helgen bjuder inte på några speciella planer för min del. Som vanligt mest ta det lugnt och liksom ta dagen som den kommer. Passa på att ta sovmorgon i motsats till vardagarna när jag alltid börjar jobba 6:30.
Ser också fram emot nästa vecka. Kort vecka. Igen. Midsommarafton om exakt en vecka idag :-D Och efter det är det bara en enda vecka kvar och sedan... S.E.M.E.S.T.E.R!!!


Hoppas du får en riktig TOPPENHELG!
Kram /Erica

Annika said...

Erica:
JAAAAA!!!
Det är det!
Verkligen!
Exakt, man kommer UNDAN. Man kommer verkligen undan, det är guld värt.

Ja, du kanske har så rätt, Erica. Att det blir en "lagomsommar". Det funkar för mig :-)

Jag åker direkt till Finland. Kommer till Sthlm på slutet.
BRA minne du har, Erica :-)
Ja, det är en skön känsla att ha biljetterna.

TACK vännen!!
Ja, sista bilden är tagen en morgon när det låg flera slöjor av tunna moln framför solen. Så fint.
Ljuset är ju alltid a och o för dig och mig, Erica :-D


Holiday season, som sagt. Snart midsommar i din del av världen. Härligt.

Kramar och TREVLIG helg

Brysselkakan said...

Förra sommaren minus lite av värmen! Det var för varmt, till och med vårt stenhus som är svalt på sommaren blev varmt och sedan svalnade det inte...
Ensam i helgen (japp, golftävling igen) så tar det lugnt, vilar min höft, pysslar med småsaker och läser. Kanske jag städar ur det sista i båten, drygt halva är skurad men lite kvar. Försökte sitta ute i kväll och äta men gav upp: myggen är överjävliga och för den skullen hoppas jag på värme för de försvann med den förra året.
Ha en fin helg, Annika!

Annika said...

Brysselkakan;
DET var en jobbig sommar i fjol. Förstår att ert stenhus till sista värmdes upp och blev mer som ett element.
Sant, det fanns inga mygg i fjol, det minns jag också.
Låter som en bra helg för dig, minus höften. Hoppas att du kan sitta ute när det är soligt, och att du stå slipper myggorna. DE kan minsann förpesta.
Ha en fin och bra helg!

Anne said...

Jag var förvisso inte hemma förra sommaren men har ju hört och kan förstå hur det var, nej tack, vill inte ha så denna sommar. Vi är helt eniga (som så ofta :)). Jag skriver under på din beställning om 23-25C. Det låter helt perfekt. Sedan nån välbehövlig regnskur på natten nu och då.Jamen, det beställer vi, hihi. Men jag tror ju på din väderkänsla och jag tror det kommer bli superhett igen. Det där du är inne på, kan slå till lite när som helst och sedan håller det i och pressar på. Tror faktiskt också det...men hoppas som sagt inte. Vi har ju vår sabbatical också med tillhörande drömresa i Europa, jag fruktar att det där kan vara väldigt hett också, vilket kan påverka en hel del för vem klarar av att gå en hel dag i ett 35C hett Rom. Typ... Förvisso är det ju platser som ofta har hett på sommaren men AC verkar ju inte vara riktigt normen i Europa heller. Men jag hoppas att precis i slutet av juni då vi är på gång, att det ska vara före högsommarvärmen kommer till sydEuropa. Du har så rätt, vi boende här är bortskämda med AC och har vant oss att hetta är inget problem för man kan fly undan den, gå in i sitt hus eller oavsett var man är (affärer, museer, bio - you name it) så finns svalkan och AC. Ärligt, tanken på hetta runt om en hela tiden som man inte kan fly ifrån ger mig lite lätt ångest faktiskt.
Hoppas på en lagom varm Nordisk sommar.
Ja, Fars Dag nu på söndag. Hehe, som du såg på mitt insta så var vi ute en vecka för tidigt. Vi firade så pass då att det blir inget dubbelt firande utan ligger lågt den här helgen men knock yourself out säger jag till er andra som kör nu på rätt helg. Ha en fin helg Annika! Och sist men inte minst, vad härligt du har bokad biljett. Då är det verkligt, konkret och pirrigt på ett annat sätt. Kram!

Jimmy said...

Som alltid fantastiska bilder! Du bor verkligen fint. Kan skriva under på AC. Vet inte hur det skulle gå att överleva och må bra här annars. Det blir spännande att se vad det blir av sommaren. Förhoppningsvis blir vädret toppen när du är tillbaks i norden. Låter lyxigt med två hela månader!

Anonymous said...

Hej Annika och tack för din intressanta och fina blogg!
Jag har följt dig länge och bara älskar dina vackra bilder. Hittade till dig då det för mig är intressant att följa svenskar i USA. Jag är gift med en amerikan sedan 80-talet men för oss blev det Sverige, och alltid kul att se hur det kunde ha blivit. Snacka om min förvåning när jag ser bilden på din mor Ann-Marie! :)
Vi jobbade nämligen tillsammans på SAH/Blackebergs sjukhus i början av 90-talet. Nu föll plötsligt bitarna på plats kan jag säga. Du har ju skrivit om Blackeberg och Stugan i Närpes.. Jag fick barn -90 och -93, och jobbade inte så mycket de åren och därav hade jag ju tydligen missat mycket spännande! :)))
Du får hälsa till din gulliga och snälla mamma och gratta från Lotta F som då bodde på Björnssonsgatan i Blackeberg.
Åter igen, tack Annika för bloggen och självklart följer jag dig även på Instagram ;) Kram Lotta

Humlan said...

I dag blev det plötsligt varmt igen, en skön sommardag med sol, lite bris och inte hett men varmt. Sommarvädret får för min del gärna vara 20-25 grader, sol eller växlande med regn på nätterna så att växtligheten får sitt. Kan man beställa det?

Om jag någon gång orkar samla ihop mig och börja göra något åt huset så är uppvärmningen en sak på listan. Det lutar åt luftvärmepump och tar man det så kan man köra den som AC på sommaren också. Men det förutsätter att jag kan styra upp det till övervåningen på något sätt, för det är där jag behöver svalka, nere så är det rätt svalt ändå eftersom huset skuggas av många buskar och träd. Men förra veckan när det var några varma dagar så blev det snabbt 27 grader i sovrummet och att ha det så flera veckor är inget jag ser fram emot.

Nu ska jag upp på den där varma övervåningen och försöka göra lite, för mig är ju helger och vardagar lika och oftast är jag här hemma och försöker klara av lite hushållssysslor. Men jag önskar dig en härlig helg!

Kramar!

Taina said...

Halloj där borta i DC! Många VILL ha samma typ av väder som förra sommaren. Tyckte det var skrämmande. Det SKA inte vara SÅ varmt under SÅ lång period om du frågar mig. Men, men, så är jag ju ingen väderexpert eller klimatprofessor heller.

Att det är kallare än normalt här har jag märkt. I CT i alla fall. Alldeles för mycket regn och ganska så kyliga kvällar. DET gillar jag inte. Men när det blir varmt så är AC ett MÅSTE i vårt hus. Är inte lika förtjust i AC på restauranger där det ibland känns som om man sitter i kylrummet.

Helgen består av trädgårdsarbete och ett poolparty hos vänner! Jonas är uppe i huset och fixar det sista innan semestern och besök av vänner från Sverige!

KRAMAR!!!

Äventyret framtiden said...

Jag vill påstå att det inte blir en repris på fjolåret i år. Då skulle vi redan ha torrt överallt, inget regn alls osv. På hela sommaren ifjol fick vi allt som allt 17 mm regn och i år har vi redan varvat den mängden flera gånger. Det är betydligt kallare än det var i fjol under maj och juni. Om en vecka är det midsommar men efter det blir det säkert varmare , som det brukar bli varje sommar. Det blir ju sommar, det ska vara sommar en tid, men nej, i år blir det inte som ifjol. Sen kanske allt kommer i slutet av sommaren och början av hösten. Det återstår att se. Men markerna, naturen känner fortfarande av fjolårets torka, fröna som sås, har inte samma grobarhet som de brukar ha, en del frön kommer inte alls upp osv..växterna är halvdöda osv. Det tar tid att ta igen sig tycks det som och kanske det aldrig blir som vi är vana med.
Vi har fläktar, separata att ta till om det blir för varmt och i caféet har vi centralfläktar. Till all lycka magasinerar våra tjocka stenväggar värme men också håller den sommarvärmen ute. Så vi har skönt inomhus när det är för varmt ute, och tvärtom när det blir vinter.
Ha en skön helg Annika, sent omsider har jag äntligen läst ditt inlägg. Ibland hinner jag inte riktigt med som jag brukar.

Annika said...

Anne:
DET var en pärs. Vi var ju vid sommarstugan, och jag har aldrig badat så mkt som jag gjorde i fjol. Men nätterna var värst. Det gick inte att sova. Jösses så prövande det var.
Och när jag en em kom ut på trappan efter att ha vilat i gäststugan, hela luften vibrerade av hetta, helt stillastående. DÅ minns jag att jag tänkte att det var som i Reston, tror det var 36 den em. Alltså helt onormalt.
Vi stämplar in behagliga 23-25 grader NU!!
HAHA.
Men ja, jag tror nog det blir varmt. Kanske inte lika hett som i fjol, men varmt nog.
Du kan nog få hett i Europa, de brukar ju ibland drabbas av stor hetta. MEN jag hoppas att NI inte ska drabbas, verkligen.
AC har vi verkligen blivit vana vid.
Och det är ju tack vare den vi står ut om sommaren. Utan den?? GLÖM det!!
HAHA, just det, du tog fel på en vecka ang fars dag.
OCH imorrn reser du, tror jag.
LYCKLIG RESA. Skriv mkt och ofta på din insta!
KRAMAR!!

Annika said...

Jimmy:
SÅ trevligt att ha DIG här!!
TACK för dina ord. Nu vet du dessutom var jag befinner eftersom du varit HÄR
:-)
Ja, utan AC skulle man inte orka mkt. Prisa den!!
Tack, jomen jag är ödmjuk inför det faktum att jag kan vara norden så länge.
Ha en fin och bra måndag!!

Steel City Anna said...

Så kul att du kommer till den höga nord igen :) jag ses gärna om du vill och hinner!

Anonymous said...

GRATTIS PA FÖDELSEDAGEN KAROLINA! Hoppas du far en härlig dag.
Vilka fina bilder du bjuder pa Annika. Älskar Klematis. Vad stora dina är...fin färg pa dem ocksa. Men sa underbart, att du far vara i Norden i 2 manader! Hoppas det inte blir lika varmt som förra aret. Här är det hett, hett, hett och vi har inga ACn, varken hemma eller pa jobbet och det är vidrigt. Svettas hela tiden.
Kramar, Lisa

Annika said...

Lotta:
HEJ och varmt välkommen till min blogg!
MEN så roligt, det du skriver!!
JätteKUL!! OCH min mamma minns dig!! OCH hon älskar SÅÅÅÅÅÅÅÅ väldigt mkt till dig. Jag minns faktiskt också när man mamma berättade om dig, att hon hade en kollega som var gift med en amris och att ni bodde i BLG på den tiden. TROR faktiskt tom jag minns vad din man heter, hehe!!
Tycker detta är en underbar tillfällighet att du läst min blogg och att du faktiskt känner min mamma!!
TACK Lotta!!! Tack för att du läser och tack för att du följer på insta!! Vad heter du där???
Kramar och tack!!

Annika said...

Humlan:
JA min syster berättade för mig hur varmt det blivit. Ja, vi stämplar in 20-25 grader, med lite regn då och då.
Done and DONE!!
:-)
Just det, det är en värmepump därute som vi har. Den ger oss värme på vintern, och svalka på sommaren via central heat and central AC with forced air. Det betyder att den pumpar ut värme alt AC genom ventiler i alla rum. MEN vårt sovrum blir också hett, så vi har fläktar där likaså.

Om somrarna ska fortsätta att vara varma hemma så lär ju fler och fler skaffa AC. Ett måste, man blir ju lite konstig annars ...

Hoppas du haft ett bra veckoslut.

Kramar!

Annika said...

Taina:
Tror inte jag känner till ngn som vill ha hettan från i fjol. JO vissa bloggare i Sverige har nog önskat det, alltså storbloggare. Helt sjukt.
Det går liksom stick i stäv med den klimatförändring de ständigt säger sig frukta ... ehhh ,,, detta är ju en klar följd av det ... så ...
ja, märkligt.
Jag vill iaf inte ha en repris.
Ja, vi har nog haft en svalare och regnigare sommar här än brukligt. Läste att det kommer att fortsätta så.
Håller med om att ställen ibland pumpar ut alldeles för KALL luft. Just restauranger och biografer är fena på det.

Vilken trevlig helg du haft.

Stora kramar från mig!

Annika said...

Karin:
Jamen det låter bra, Karin. HOPPAS det.
Verkligen.
Det är ju sant det du säger om att det blev varmt, alltså jättevarmt, mkt tidigare i fjol. Vi ska hoppas och tro på regn ibland.
Tycker alla borde vara avskräckta efter förra sommarens bränder, nödslakter och enorma torka ...
Det är bra med stenhus, såvida det inte slår över och blir element till slut, haha.
Jag har ju trähus här, och även i Österbotten. De blir varma snabbt.
Fläktar är underbara.
Jag vet, ibland hinner man inte ut i bloglandoia, så var det för mig i förra veckan.
ha en fin och BRA måndag!

Annika said...

Anna:
DET skulle vara KUL!!
Vet inte när jag kommer till Sthlm, men en träff med dig och Monica hade varit TOPP!!!
Hör av mig!!

Annika said...

Lisa_
Hur visste du att det var Karolinas dag idag? HAHA. ;-)
Finns du på insta?? ISF vad heter DU där?
GUUUD vad nyfiken i en strut jag blir NU!!! :-)
Tackar å Karolinas vägnar.
TACK, ja mina clematis är fina. Men mina hortensior är det inte, buhu!!!
Ja ett liv utan AC är inte kul.
Stay cool, fina Lisa.
Kramar i massor!!

Anonymous said...

Nej, har inget Insta konto. Jag kom bara ihag datumet, eftersom du skrev om Ks födelsedag pa bloggen för nagra ar sedan, tror det var i samband med high school graduation.
Glömde skicka gratulationer till din mamma i förra kommentaren. Hoppas hon fick en fin dag. Hon verkar väldigt aktiv. Kul!
Det har blivit lite svalare nu - jätte skönt!
Hugz, Lisa

Annika said...

Lisa:
BRA minne du HAR!!!! WOW! IMPAD!!
Verkligen impad.
TACK Lisa.
Ja min mamma hade en fin dag hos min syster.
Kramar till dig från en impad Annika