Tuesday, November 27, 2018

That ONE Christmas tree!




Hello Tuesday!


Done and DONE!!
Christmas is up in my house. Inside and outside.
It feels so good.



Pictures that I shot at the Reston Holiday Parade.







Thanksgiving is over for this year.
A lovely long holiday that I have come to love so very much.
As I have said many times before, it is my favorite holiday of the year next to Christmas.





Karolina, Melanie and Kristina have been part of this parade since they were little.  Nowadays they are only spectators.




Black Friday is also a day that we LOVE. NO, NOT for the shopping. AT ALL!
But, for what we are doing that day. Our dear tradition.
We spend the day in our lovely decked out town center.



There it is!  The first glimpse of the tree!


I just love the ice skating pavilion in Reston Town Center.  SO festive and fun all winter long.  NO, I do NOT skate.  My knees would NOT like that.  


The gingerbread village inside the Hyatt.


Nice looking tree in the lobby of the Hyatt as well.

This year both Thanksgiving and Black Friday were cold, cold days. NBC stated that it was the coldest Macy’s Thanksgiving parade on record in New York City.
It was cold as ice here in my neck of the woods, too. Freezing.
But, I like that. Cold weather and Thanksgiving go hand in hand.





*BOOM*,  can it be any more glamorous!  This tree takes my breath away every year!




So our Black Friday consisted of:
Parts of the Reston Town Center Holiday Parade (actually voted one of the top ten Christmas parades in the entire US).
Lunch with good friends.
We went to the movies and saw Instant Family. I really recommend it it. Not a comedy, per se. It is about the difficulties you face when taking in foster kids. How hard it is for the children, and how hard it is for the foster parents. A really good movie, actually. Call it a dramedy, maybe?
Drinks and dinner after that.
And, then the tree. This year it is as lovely as always. Reston Town Center knows how to deck out a Christmas tree.
Just so lovely. A new theme every year.



Ice skates in a tree. Ornaments, of course. Big ones.  SO stinking CUTE!!


Those classic RTC ornaments ...




Saturday we decked out our own house for Christmas.
A hard job, indeed. BUT also fun!
We could not get the tree Saturday because the rain was pouring down all day. And it was so cold and damp and it crept right in to your core. YUK!!
We got the tree Sunday instead. And then--as this area so often has it-- it was a sunny and balmy 15 degrees C (60F).   Today, Monday, as I write this—it is rainy and 7 C (48F).
Yup, and so the cookie crumbles …

I will show you pics of my tree, and home, later on this week.
Have a good Tuesday, peeps!

16 comments:

Steel City Anna said...

Så himla fint! Jag vänjer mig vid kylan här. 5 minusgrader. Så kallt har jag inte haft det på många år. Vackert imorse när snön glittrade!

Humlan said...

Julgranen är verkligen fantastiskt vacker och det har jag nog tänkt varje år du har visat bilder på den (och det börjar ju bli ganska många år nu ...), det är ett stämningsfullt centrum ni har.

Jag har börjat hänga upp slingor och annat ute, en del jobb utan handskar och det blev rejält kallt om fingrarna, men det är så fint med lite ljus och roligt att fundera och testa hur jag ska ha det. Risken är bara att det blir några turer till affären och fler ljusdekorationer i år, jag börjar förstå de där som inte kan sluta, jag blir så inspirerad när jag ser hur andra har gjort i sina trädgårdar.

Hoppas du får en fin tisdag. Här är det några minusgrader, strålande sol och några mm snö, härligt även om det biter i kinderna.
Kramar!

Annika said...

Anna:
VISST är det!! Jag blir lika tagen av det varje år.
De gör det så fint.
Härligt att ni har kallt, gillar det. OCH om ni därtill har lite snö är det ju helt perfekt.

Annika said...

Humlan;
JAAA! Det är den. SÅ in your face beautiful!!!
Alltid olika teman. Aldrig likadan år från år. Det gäller temat i hela TC. Love it.
Ja RTC är underbart i juletid.

JA! Det är hemskt att hänga slingor och annat när man fryser. Bäst är att göra det en mild dag, om man kan. Jag vet, det är svårt det där att sluta när man börjat. OCH det är kul att du inspireras av grannar som julpyntar. Härligt väder ni har. Jag har väl kanske 4 grader, sol och blåst idag.

Kramar!

Äventyret framtiden said...

T.om. den här gnälliga puritanen tycker att det är fint och stämningsfullt, allt det du visar. Jag vill baka pepparkakor snart, göra lagen till julsillen, lussekatter, ja, hela köret och vilken dag som helst så kör jag igång med något.

Jag tycker mycket om julgransbollarna med/på två ben. Härliga!
Alla röda sidenband överallt också. Granarna...ja, allting!
Ser framemot att få se vad du har gjort hemma också.
Ha en fin tisdag Annika. Jag har för mig att du ligger efter mig i tid? så du hinner ha det riktigt bra flera timmar ännu :)

Annika said...

Karin:
HAHA!! BRA DET! FNISS!! Julen är ju så stor att den måste få utrymme, haha.
Jag ligger 7 timmar efter dig, så min dag är ännu ny. Ska städa, kul va! Och åka och handla. Sånt. HAHA.

Ja, Restons gran är magnifik på så många sätt.
Älskar skridskorna iår sååå mkt.

Karin, om du tittar in imorrn kommer mitt hus ;)
Kram till dig!

Stockholmsbo said...

Annika, den granen. Det är en gran som heter duga. Lika imponerad av ditt centrum varje år. Vilka resurser dom har och vad vackert det är.
Magnifik skrev du i kommentarerna. Det är den. Men råge.
Slår samtliga svenska torg granar med kraft.

Annika said...

Stockholmsbo:
JA, jag vet. Magnifik är ordet för dagen vad gäller den. RTC är en pärla, och i juletid är det så vackert. Ja, de har resurser, det har de verkligen. HAHA, ja, sant, slår svenska torggranar, helt sant.

Keith said...

It's beginning to look a lot like Christmas! Yes!

Monica said...

Vad fint allt är! Så vackert och så roligt att du visar. Det rycker i skridskobenen haha men är förnuftig (tror jag) men blir alltid glad av att se en sån fin skridskobana i vacker omgivning, är något visst med dem.

Ska bli kul att se mer efter allt ert jobb, för det är rätt mycket att fixa med men så härligt denna tid och att ha i ordning redan. Tror jag ligger lite efter dig, haha. Ha det så fint i veckan Annika och njut allt vad du kan.

Annika said...

Keith:
IT sure IS!!

Annika said...

Monica:
Visst ÄR det!!
Älskar skidskobanor även om jag nog inte pallar att åka längre.
Men härliga är de!!
Imorrn får du komma hit och se mitt hus, hihi!!
Tack Monica, njut du också!!

Anne said...

Wow, den granen alltså. Pampig och mäktig, så snygg i år. Lite mer traditionell look kanske? Gillar den mycket. Ni har verkligen en fin Thanksgiving-tradition, mysiga dagar. Och nu är det över...Jag kände mig lite deppig i söndags men det försvann fort för vi vet ju att nu vankas december och snart blir det mycket ledigt igen. Till dess gäller det att bara njuta och ha det gott, december brukar som bekant vara en månad som rusar iväg.
Instant Family har jag läst så mycket om, ska absolut också se den i nåt skede.
Kram!! Tittar såklart in imorgon igen för att se julpyntat hus!!

Annika said...

Anne:
Den GRANEN!! Jag vet!! Den går inte av för hackor. De har olika teman varje år. I fjol var det turkost och grönt minns jag. Gillar det här bättre.
Jag vet, jag kände mig också lite blå i söndags då allt var över. Å andra sidan är tiden fram till jul extremt mysig nu. OCH den kommer att gå alltför fort- Inte bra.
Instant Family var mkt bättre än jag trodde.
Ja, titta in imorrn, så blir det mitt hus :-)
Kramar!

Anne-Marie said...

Ja, ditt town center är trivsamt och mysigt med alla julprydnader.
Den där granen är verkligen magnifik! Har aldrig sett något som liknar den sedan jag kom till USA. Nu har jag ju bara bott på mindre orter så det kanske är en dålig jämförelse.
Haha, de har en gran utanför Weed City Hall med några “skrangliga” ljus. Den ser faktiskt löjlig ut - framför allt om man jämför med “din” gran.
Granen och kulorna i Reston känns som “gamla vänner” nu. :)
Vi har faktiskt haft en del regn under Thanksgiving-helgen. Jag trodde knappt det var sant. Får se om det fortsätter.
Kramar!!

Annika said...

AM:
Det är det. Gillar det verkligen. OCH speciellt i juletid.
SÅ mysigt.
Granen är magnifik, och så vacker!
Ja, det är säkerligen helt annorlunda på små orter, som hos dig. Visst är de där stora kulorna fina, bra att Reston kör det temat varje år, även om granen och kransarna alltid har nytt tema. Gillar de stora kulorna.
ÅÅÅÅÅ vad BRA att ni fått regn. Underbart. Läste om det också.
MÅ det fortsätta, men utan jordskred.
Kramar!!!