Monday, June 25, 2018

Life is good!




Hej på er alla från Rodanthe!!




Underbara känsla då vi kommit ut på öarna.  NU ska vi åka rakt fram,  mot Hatteras.


När man kommit ut mot Hatteras Nation Seashore åker man långt, långt mellan sandbankarna innan man ser befolkade områden.  Allt du ser är sand, himmel och hav ...  NU kör vi in i Rodanthe!



Nu är vi här på stranden. Vi är långt ute på The Outer Banks, som vi brukar numera.
Life is good!
Salt life!



Ut på stranden!!





Det är varmt, väldigt, väldigt VARMT! Vi kan kalla det hett.
Därtill är det vansinnigt fuktigt.
Men, det är som det SKA vara när vi är på stranden. Det är så vi vill ha det.

Jag älskar att komma hit.
The OBX har blivit en av de platser på jorden jag älskar allra mest (men det visste ni redan). Jo, jag har en handfull platser som jag älskar vansinnigt mycket, och som jag alltid vill återvända till.
OBX är en av dem.
OCH, alldeles speciellt då Hatteras Island.




Det finns bara en sak att göra, älska havet!!





Soluppgång under min första PW denna vecka ...



Resan ner hit i lördags gick finfint.
Huset är BRA!! Som det brukar vara. Tycker om att vi har egen pool och jacuzzi.
Så härligt. Bra utrustat hus och snyggt.


Kameran får sig en smärre chock av fukten då jag tar ut den ...


Enar och sand leder oss ut på stranden. 






Vi har det så bra.
Dagarna går sin lugna lunk.
PW, kaffe på decket högst upp, stranden, lunch, poolen, happy hour, middag och en film. Kanske ett dopp i poolen innan läggdags.






OCH en sandkrabba blev förevigad av mig :-)




Jag tar mina power walks varje morgon. Visst, det är stranden som gäller då. Om jag vaknar till vid 5:30 tiden är det omöjligt att somna om.
Ljuset och soluppgången lockar mig. Det är bara att lyda och gå ut.
Och, jag älskar det!





Pelikanerna skummar över vågorna.


Jag återkommer om en dag, eller två, igen.


Jag hoppas ni ALLA hade en fin midsommarhelg!
Att ni hade roligt. Jag vet att vädret var bedrövligt på många ställen.
Som sagt, Classic Midsummer …





Nu är det snart högsommar.



En ensam sufare i morgonsolen ...



Ha det då gott!!!

25 comments:

Anonymous said...

Ser härligt ut! Hoppas ni får en riktigt härlig vecka. Oj, att du orkar gå dina pw i ottan, det är bra gjort.
Kram från Anette

Anne-Marie said...

Vilka härliga bilder Annika!
Jag nästan kände havsluften ända till Weed. :)
Tänk att det är så varmt vid havet. Intressant.
Och vilken enorma hus. Häftigt!
Förstår att du vill vara uppe tidigt och föreviga stranden och soluppgången.
Kramar!!

Humlan said...

Alltså det ljuset, den naturen och miljön!
Jag blir helt betagen av dina bilder och vill också åka dit, jag förstår att du älskar det och är säker på att jag också skulle göra det om jag kom dit, det ser magiskt ut och jag hör nästan vågorna och känner nästan havslukten.
Tack för alla fina bilder och fortsätt njut och ha det bra!

Kramar

enannanannika said...

Avis! Njut!!!

Anonymous said...

Beautiful! Absolutely breathtaking! Vilka underbara bilder Annika! Mycket härlig stämning, sa fridfullt. Känner hur stressen bara rinner av. Förstar att du älskar OBX. Njut av detta paradis. Skickar manga kramar, Lisa

bettan said...

Underbart att få ta del av detta underbara ställe. Så bedövande vackert.
Detta milsvida och med horisont som man kan vila i. Jag vet jag hade älskat OBX.

Hur är det att bada i havet? Vattentemp? Sandbotten antar jag? Är stranden lika folktom uppåt dagen?

Sandkrabban blev jag förtjust i, jättegullig uppsyn:)

Fortsätt njut och fotografera;)
KRAMAR!!

Nettan said...

Men åh så himla underbart! Älskar dina bilder från The OBX, har du förstorat någon?

Njut av er resa där, och härligt med alla dessa fina bilder som vi får se!

Kramar

Annika said...

Anette:
Så härligt!!
Jodå, jag vaknar så tidigt. Kan lika gärna gå ut då.
:-)
Kramar!!

Annika said...

AM:
Tusen tack, fina du!
ja, det är verkligen härligt att vara här. Älskar det här stället.
Mkt hett vid havet här på sommaren.
Husen ÄR stora. Det finns ngra få små, men de stora är verkligen de det finns mest av.
Älskar att vakna tidigt och gå UT!!
Kramar!

Annika said...

Humlan:
TACK!!
ÅÅÅ vad roligt att du känner så. DET gör mig glad!
Miljön härute är verkligen så fin. OCH ja, ljuset .... underbart.
Tusen tack, skriver igen om ngn dag.
Ha det så gott.
Stora kramar!!

Annika said...

Annika:
Det är så härligt!!
Njuter för fullt!!
:-)

Annika said...

Lisa:
Tusen tack. Älskar verkligen det här stället.
Det är nog så att stressen försvinner härute. SÅ härligt.
OBX forever!!
Kram!

Annika said...

Bettan;
TACK!!
Du har alltid varit en sådan supporter av OBX. En dag hoppas jag att du kan koma hit.
Det är sand, ja. Tycker vattnet är hyfsat kallt, kanske 20? Men man vänjer sig. jag tycker dock inte om att bada i de höga vågorna. De skrämmer mig lite för mkt. Men P ligger i. Har varit här då det varit 27 grader denna tid på året. Men, det har ju varit en sådan kall vår och försommar.
Framåt dagen blir det mer människor. Men aldrig proppfullt. De enda som är här är de som hyrt hus.
men visst blir det mer folk framåt dagen. Men aldrig över hela stranden, de flesta är vid strandkanten sas.
Sandkrabban ja!!
HAHA. Hen hamnade på nätet, hen!!
:-)
Kramar!!

Annika said...

Nettan:
TACK fina du!!
Faktum är, jag har aldrig förstorat ngn bild från OBX. Men jag har gjort magneter av ngra stycken.
tack för fina och snälla ord.
Kramar!!

Jenny said...

Havet alltså... Ljuvliga bilder från en fantastiskt fin plats!

Vi var ute och campade på midsommar - vid havet såklart - och jag är både glad och förvånad att man under turistsäsongen kan hitta så fina platser här på Gotland utan en enda annan människa i närheten.

Önskar er en fortsatt fin semester!

Vform said...

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅH, så ljuvlig plats!!
Kan knappt se mig mätt på allt detta underbara!
Lyckliga du som får uppleva detta!
KRAM och ha det gott!

Steel City Anna said...

Så himla fina bilder. Låter skönt med tidiga promenader i soluppgången! Väldigt söt liten krabba :)

Anonymous said...

Wow, vilket ställe, förstår att ni trivs där. Sååå häftigt och ändå ser det så rogivande ut. Värmen går väl an när man har så nära till vattnet förstår jag.

Ha fortsatt fina dagar

Kram
Yvonne i Spanien

Channal said...

Fantastiska vyer! Milsvida sandstränder... hav hav så långt ögat når. Snickarglädje och sol! En plats att längta till. Vill gärna komma dit!

KRAMAR🇸🇪 Anna

Annika said...

Jenny:
TACK!
ja, alltså havet ...
Så underbart.
SÅ fint att ni hittade en så fin plats över midsommar. JA, Gotland. SÅ härligt.
Du bor så fint.
Kram!!

Annika said...

Vivan:
ÅÅÅÅ tack fina gulliga du.
ja, jag älskar det så sanslöst mkt.
Det skulle du också göra.
Kram!!

Annika said...

Anna:
Det är så härligt. Älskar det här.
TACK!!
Visst är krabban gullig!!
:-)

Annika said...

Yvonne:
JA, det är så härligt.
TACK!!
ja, värmen
r härlig då man har hav, pool och AC!!
HIHI.
Hoppas allt är bra!
Kramar!!

Annika said...

Channal;
TACK!!
Precis så!! PRECIS!!!
Just så är det!
Kramar!!

Unknown said...

Havet, havet, havet! Finns det något underbarare, med fin sand, vågorna, klitterna. Tar också tidiga morgonpromenader vid vårt hav, som inte erbjuder samma sceneri som OBX, men är ändå så härligt! Den friska sommarvinden är ändå bäst tidigt på morgonen, när temperaturen stiger under dagen kan det bli litet kämpigt. Har varit i mellan-Sverige hos släkt och vänner och det är lika varmt över hela Sverige nu. Hemma i Skåne igen efter tre veckor och vi mätte 32 plusgrader vid 12-tiden. Har inte sett till något regn sedan början på maj - bara blå himmel och sol. Har inte, vad jag minns, haft ett så totalt högtryck någon gång i Sverige. Vi får nog skaffa AC inomhus om detta upprepar sig nästa år.


Sådana underbara bilder från trakter med namn som man hört i någon amerikansk film tidigare. Förstår att ni njuter. Nu är du väl åter i Reston och får sätta på kallfläktarna. Har läst om hettan i norra USA och Kanada för lite sedan.


Apropå film, så har vi långt om länge skaffat Netflix, såg en dokumentär om Trump i 3 delar, mycket intressant. Ska titta på det du rekommenderade om jag har det på Netflix här. Idag ser vi fotbolls-VM mellan England-Sverige. Hoppas vi klarar det och går vidare. Är bara intresserad när det är VM i fotboll.


Kram i värmen