Thursday, November 16, 2017

Roligt, Tomtar och troll, Muminklänningar och Veckans Netflix-tips!




Godmorgon!




*   KUL!

Kul att så många av er gillade mitt mastiga, bombastiska julpyntsinlägg igår.
Verkligen kul med så mycket feedback och kommentarer.
Det sporrar, ni vet.
Ja, det är helt galet så mycket julpynt och grejer det finns.
För mig som lever efter devisen “more is more” är det ju mumma grande.

BOOOM!
Inom snar framtid förvandlas den här bloggen till julblogg!
Så snart jag själv pyntat upp härhemma kommer samtliga inlägg fram till den 1 januari att ha TEMA: JUL på något sätt.
Så, snart, snart …



*   PÅ tal om det …

KOLLA vilken gullig liten tomtesamling jag såg i en trädgård jag gick förbi på en av mina power walks i veckan.
Jag var ju bara tvungen att stanna och fotografera allt det gulliga.
Så där skulle jag kunna göra i min täppa också.
Det är just SÅDANT HÄR som gör mig glad. Jag älskar att se sånt.
Energi längs promendadstråket.


*   En klänning att införskaffa?


Vad säger ni om de här klänningarna då?
Kanske något att glädjas åt inför vinterns fester och middagar?
Eller kanske ändå inte?
Fast lite söta är de ju iallafall.



Bilder från muminboden.fi

Den här klänningen ÄR väldigt mycket min stil.


*   Friends from college

Alltså Netflix …
Say no more!
Fasiken vad jag gillar den tjänsten. Nästan samtliga av Netflix original series är GULD!
Genomgående skyhög kvalitet.
NU ska ni få ännu ett tips på en Netflix-serie som är SÅ BRA!!
Friends from college.
Serien handlar om sex medelålders före detta Harvard-studenter som hållit ihop sitt kompisgäng sen studenttiden.
Klockrena dialoger och rollfigurer. Dessutom är avsnitten endast 30 minuter långa, så det har gått snabbt för Peter och mig att beta av första säsongen. Glädjande nog har serien fått klartecken för en andra säsong också.
Så denna mysiga och roliga serie tycker jag absolut att ni ska se!







Önskar er alla en fin och mycket bra torsdag!

10 comments:

Eva i Dalarna said...

Det var fina klänningar tycker jag. Gillade mumintyget, färger som livar upp en. Netflix gillar jag mycket, sååå många bra serier. Ska kolla in den du rekommenderar också.
Åh vad det ska bli kul när din blogg blir julblogg!

Anonymous said...

De där klänningarna såg riktigt sköna ut! Gillar när de hänger löst men ändå sitter snyggt. Fyndade ju just en sådana favorit för 50 kr på second hand i somras, en klänning från Sandwich som jag bokstavligen bodde i under hela vår resa i USA! Och några veckor efter vi kommit hem, sedan blev det höst.

Steel City Anna said...

Åh, helt underbara klänningar!

Ska bli kul med ditt jultema :)

Annika said...

Eva:
Ja, lite roliga ÄR de! Klänning nummer 2 är min stil :-)
TACK; vad kul att du ser fram emot julbloggen!!!
Ha en fin torsdag!

Annika said...

Brysselkakan:
Jag vet, jag med!!
Klänning nummer 2 är så min stil. Klänning nummer 1 är lite rolig.
ÄLSKAR klänningar!!! Bor i sådana nästan hela året. Bästa plagget!!!

Annika said...

Anna:
Söta va!!
Ja, vad kul att du ser fram emot min julblogg!!!
HIHI!!
Ha en jättefin dag!

HeLena said...

Ser fram emot julbloggandet!
Stor kram!

Annika said...

Helena:
DET är bra det. Mkt mkt snart!!
KRAMAR!!

Monica said...

Jag ser också fram emot julbloggen, ska bli så kul! Och en fin klänning tittar jag efter också, Anna köpte en jättefin här, väldigt snygg och vacker! Kul med Muminmönster, jag tittade senast på muggar igen, de blir bara finare och finare i mönster och färger (men kanske inte får plats mer porslin här;-), ha det bra Annika, det är väl eftermiddag hos dig nu så trevlig sådan och kväll:-)

Annika said...

Monica:
KUL!!!
Känner mig taggad nu!
Finns så mkt snygga klänningar, jag bor i klänningar. SÅ härligt plagg.
OCH muminmuggar har jag såååå många :-)
Det är nästan kväll här.
Ha det så jättefint, Monica!!!