Tuesday, April 25, 2017

To have Sveriges Radio in da house (again!).




Hello all!

Did you all have a nice weekend?
My weekend was good, and somewhat unusual.
Well, it was indeed unusual, because it is not every day you have visitors from Swedish National Radio (Sveriges Radio) over for interviews, dinner and drinks.



Anna, Lotta, myself and Susanna.


Yes, on Sunday Lotta Brome and producer Martin came back to my humble adobe in Reston to interview Susanna, Anna and myself for the radio show P4 Extra.
It was so much fun having these nice people back in my house again. We did have such a nice dinner and loads of chatting.
Well, we had the interview too, of course. It remains to be seen how that one will turn out, haha!!
I’ll post a link here as soon as it has aired. I will also tell you all when it will air before it airs.



Peter, the grillmaster, will end up in the interview as well!  Lotta in action!

Lotta and Martin start to feel like old friends of ours now, wonderful.
Now they are in southern Virginia for more interviews with interesting people both Swedes and Americans.
The reason SR (Swedish National Radio) are here again is because of Trump’s first 100 days as president. So, that is what we’ll talk about in the interview, amongst other things.
You all know that Trump has the lowest approval ratings that any president has had in modern history. Surprised? Anybody? No, I did not think so.
The interview will be aired this upcoming Saturday!



Producer Martin and Anna's hubby Jocke.


Saturday was a wash out!
It rained, pretty much, all day long. Peter and I had decided to take a long walk. We sort of did anyway. 6 miles all in all, and that equals about 9,6 kilometers.
We walked on wooden, and paved paths, here in Reston. We had a stop at Starbucks for breakfast, and then we walked again. Oh, we had to stop at a drug store also to buy some rain ponchos.
A good walk regardless of the weather.
The rest of the day was spent at home.  Very nice and cozy.



Peter in the rain on Saturday.

I hope your day is good!

26 comments:

Anne-Marie said...

Du är ju en riktig radiokändis nu Annika! :)
Intressant tycker jag att Sveriges Radio har en så intensiv bevakning av politiken här i USA. Och ja, jag vet att du “fastar" just nu men du har säkert en del att säga trots allt.
Ser väldigt mysigt ut där vid ert köksbord.
Skall bli roligt att höra Peter också.
Det är något speciellt med den där lummiga grönskan som du har och som vi inte har här. Jag skall villigt erkänna att jag saknar den.
Hur långt kan du gå nu utan att känna av knät?
Kramar!!

Äventyret framtiden said...

Roligt Annika! Med besök från Sverige och Lotta Bromé. Nu väntar jag på resultatet! :)
Jag såg på fb redan tidigare att du hade haft celebert besök. Trevligt!
Den sista bilden av Peter i regnet är speciell och fin!
Ha en god fortsättning på dagen!

P i X E L I E - Erica Pettersson said...

Vad kul med radiobesök igen :-)
Kan tänka mig att det är en rolig erfarenhet, och roligt när man klickar så bra :-)
Genom bilderna ser det ut att ha varit en mycket trevlig dag!

Och jag kan tänka mig att det ändå var skönt med promenaden på lördagen, trots att det regnade. Det är oftast JUST när det är sämre väder som det känns extra skönt när man kommer hem att man varit ut och promenerat :-)

Hoppas du fått en bra start på nya veckan, och att du får en fin tisdag!
MVH /Erica

ginna said...

Å, vad roligt att se er tillsammans igen! Jag hakar på Lotta och Martin nere i Culpeper på fredag, när vi sänder p4-extra därifrån.
Ser fram emot att lyssna på er intervju från Reston. Allt gott!

Taina said...

Åh vad kul det ska bli att lyssna! Så bra att kunna göra det i hemmiljö. Lite mer avslappnat kanske? Fasiken Annika, snart blir det väl röda mattan för dig! Hahahahaha!
Kram

Anonymous said...

Givetvis ska jag lyssna på inslaget! Och så kul att ni bjöd dem på middag och umgicks också!
Här är det värsta sortens april-väder... Och vårvärmen känns väldigt avlägsen, tyvärr.

Anonymous said...

Tjena, tjejen! Ni torsdagsfrullar blir kändisar, ju!
Vilken bord du bjöd på! Ser härligt ut. Vad grillade Peter?
Ja, lördagsvädret var miserabelt. Jobbade 3 tim. på Loftet,
och det var betydligt mindre "trafik" än vanligt.

Sista fotot med Peter i gult är otroligt fint.
Underbar komposition.
Dagen blir visst som en veckändan - regnig.

Ruth i Virginia väntar ivrigt på att höra radiosändningen. Ciao!

Keith said...

Cool being on the radio again! Yeah, what can you say about Trump's first 100 days? ... We sure have gotten a lot of rain lately! Makes everything grow!

eastcoastmom said...

Så spännande med mediabesök! Hojta när det finns på webben, så man kan lyssna!
Och Trump, wow!, don't get me started... För deprimerande och skrämmande.

Annika said...

AM:
HAHA,eller inte ;.)
Det var knepiga frågor, tyckte jag. Jag har legat lågt med poltiken. Verkligen.
OCH ligger lågt. Läser bara rubriker, för det mesta. orkar inte.
Jaja, vi får se hur det hela går ...
Lite nervigt är det.
Det var superkul före och efter intervjun iaf.
Trump har suttit i 100 dagar nu på lördag, så det är därför SR är här.
Grönskan är lummig och härlig, men det är kallt nu och regnigt.
Men, men ... snart kommer hettan tillbaka, så jag tar det lugnt och stressar inte över vädret :-)
Jag kan gå väldigt långt utan att känna av knät, flera kilometer, över en mil. Sen kan det börja kännas, men om jag vilar då så går det över.
Kramar!!

Annika said...

Karin
Resultat kommer på lördag! Då kan du lyssna på P4 Extra, så är vi med där med ngn ggn.
HIHI!!
Precis, på FB och på insta har jag redan berättat om det hela :-)
TACK, ja det är lite kul att fota i det som inte är "fotoväder", men då hjälper det att ha en gul person som lyser upp :-)
Ha en fin dag nu!!

Annika said...

Erica;
Tack, både roligt och läskigt på samma ggn.
Jo, jag måste nog erkänna att vi klickar bra med dessa personer. Roligt, roligt.
Sant, Erica, när man är ute och vädret är halvtaskigt känns det verkligen extra bra att komma hem sen, och ändå veta att man har fått en bra genomkörare.
Lite samma idag, taskigt väder, men jag ska ge mig ut på en liten tur.
Ha en riktigt fin dag!!

Annika said...

Ginna:
Digert schema för dem. Men Lotta var tapper som orkade med intervju plus middag och allt annat fastän hon just landat.
Återstår att se då---resultatet--- gulp.
Tror att Anna och jag kommer in på måndag till DC då ni sänder fr Tryst Cafe så att vi får träffas.
Hoppas att allt inte blir alltför intensivt för er alla nu.
Inte lika intensivt som vid valet, förstår jag. Lite lugnare.
Ha det så gott!!!

Annika said...

Taina:
Det var andra gången de var hemma hos mig. Visst, kändes väldigt avslappnat före och efter intervjun. UNDER intervjun var det lite nervigt, to say the least.
HAHA.
Röda mattan, in my dreams, hahahaha!!!
Kramar!!

Annika said...

Brysselkakan:
Extra kul med middag och umgänge. Gillade skarpt. Själva intervjuprocessen var lite jobbig. Har legat så lågt med poltiken och känner mig inte alls insatt.
Har sett att ni har mkt konstigt väder, så jag förstår att det känns sådär.
Kyligt här också, och regnigt. Men det vänder ju, så jag stressar inte över det. Men jag hoppas verkligen att det snart vänder för er!!

Annika said...

Ruth;
Haha...
Nej, knappast.
Det är lite läskigt det hela, på lördag sänds det.
GULP!!
Ja lördagen väder var verkligen trist, men skönt att komma ut ändå.
Ska ge mig ut i det här vädret idag också. Känns sådär just nu att behöva sticka ut, men ...
Jag vet att det är skönt när jag kommer hem,
Tack, det var tacksamt att fota den gula figuren i regnet.
STAY warm!!

Annika said...

Keith:
It was fun.
AND scary.
Yes, what to say about the dudes first 100 days?
GAAAHH!!
Rain galore lately. I'm going out in a sec.

Annika said...

AM:
Det var roligt, och läskigt.
På lördag sänds det.
USCH vad det kommer bli jobbigt att höra det.
Trump ja, vad kan man säga...
USCH!!!

Monica said...

Vad roligt att du fick besök och de besöka er! Är väldigt roligt att prata med lite nytt folk även om ni har träffats förut, men så kul att bara umgås och ha trevligt, ska bli roligt att höra programmet sen. Och 100 dagar redan, tiden känns så konstig numera, fattar faktiskt inte att det gått 100 dagar. Så skönt kanske att ta en långvandring i regnet, man känner sig närvarande då i alla fall:-)
Ha det fortsatt fint i veckan Annika och ska lyssna på dig när det kommer.

Annika said...

Monica:
Ja, det var kul. OCH läskigt. Du vet, min fasta ...
HAHA!
Känns som om vi är kompisar nu med dem, och det är jättekul!! SÅ lättsamma och roliga att ha att göra med.
Hundra dagar på lördag! Japp. Visst, så snabbt går det.
Ja, det var skönt att gå på den där prommisen i regnet. Idag också.
Ha en riktigt fin dag!!

Anonymous said...

Jag tycker det gick bra! Men klart att man så här i efterhand undrar vad man egentligen svarade på frågorna och hur man sen låter i sändning. Gulp...
Hursomhelst, supertrevligt och god middag förståss. Tack Annika!

SB

Anne said...

Yes! Vad härligt, är ju en stor fan av era radioinslag. På lördag säger du, det sänds alltså på lördag. Ska absolut lyssna. Det här är ett måste.
Vad mysigt och fint ni har det i ditt kök, ser jättetrevligt och avslappnat ut men förstår att själva radioinslaget var pirrigt. Släpper sånt nånsin undrar jag...?? Eller tror du det handlar om en vanesak, övning eller att det alltid finns en nervositet där hur många gånger du än skulle göra det???
Kramar!

Annika said...

Susanna:
Precis, det gick nog bra. Men du vet, hyfsat självkritisk är man ju. Hehe.
Skitkul var det, och det känns so vi har nya vänner i dem, eller hur? Gillar dem så mkt.
TACK för salladen (åt upp resten igår, mums). Ha så jättekul i Vegas nu!!!
Texas Hold'em for me!!
;-)

Annika said...

Anne;
TACK.
Ähum, känns lite nervigt för jag har verkligen legat lågt med Trump och co. OCH kommer att ligga lågt.
När jag varit med i Vaken på nattradion har det varit mindre nervöst. Jag sitter här, och de är hemma i Sverige. Ingen mikrofon i nyllet, och ingen klok Lotta B framför mig. SÅ det är mindre nervigt att vara med i Vaken än att vara med i P4 Extra, tro mig. OM jag skulle bli intervjuad hela tiden då skulle det nog bli en vana. MEN om det bara är en en gång i halvåret och med politik som tema, då blir jag nervig.
HAHA.
Gullig du är som tänker lyssna. KRAMAR!!

Steel City Anna said...

Ser fram emot att lyssna! Man ser pa bilderna att det var god kemi och att ni hade kul och trevligt. Tufft med vandring i regn!

Annika said...

Anna:
KUL!! Ja, bra kemi har vi verkligen!! Det var en rätt skön prommis ändå, vi var ju på hemmaplan sas.