Thursday, January 19, 2017

Hos ortopeden, Imorgon x 2, Netflix-tips, lånade bilder ...

Hallåj på torsdagen!


Men vad snabbt denna vecka går!!!
Den fullkomligt flyger.


*  Ortopeden sa …

Jag var hos ortopeden på min andra kontroll efter operationen i förrgår. Det gick bra, på det stora hela. Han är jättenöjd över hur knät läker.
OCH han sa att det tar tre månader att helt läka ihop. Alltså, det betyder sex veckor till för mig.
Han kunde inte lova att mitt knä någonsin blir helt bra igen. Det är helt enkelt för anfrätt av artros. Man kan säga att det är helt förstört, faktiskt.
DET känns inget vidare att höra. Men, min knäled i övrigt, och mitt skelett är starkt och av “best quality” (men vad BRA då, haha). Det hjälper ju inte problemet precis.
Vad man kan göra är att byta ut knäskålen. Inte köra en hel knäprotes alltså. Fast, nej, jag vill inte. Inte just nu iallafall.
Jag tycker att mitt knä till 80% är bra nu, och om jag ger det sex veckor till så kommer det säkert att bli bättre.
Det finns “dämpare” längs vägen, kortisoninjektioner och/eller “viscosupplementation”-sprutor. Han måste dock vänta med att ge mig sådana. Det är för tidigt just nu.
Kanske kör jag så?   Kanske går det ändå?
Jag får ge det sex veckor till.
Jag har fått vandringsförbud i sex veckor till, och när vi väl ska ut på hajk igen så måste vi ta det lugnt. Stigningarna är värst, som han sa.   De sliter enormt på ett dåligt knä. Ja, att ha “common sense” och “be wise. Listen to your body. DO not let eagerness rule”.
Att promenera på Restons parkvägar går däremot bra. Inga problem. Inga ojämna underlag ännu på ett tag.
MEN, ja det är som det är detta.
Mitt knä ÄR dömt, mer eller mindre.



*   Imorrn …

…kommer Karolina och hennes kompis Katie hit! Det ska bli så kul (och det är SÅ oväntat) att få hem Karolina. De kommer ju hit för att de känner att de vill delta i The women’s march on Washington på lördag. Härliga, starka, engagerade tjejer som åker sex timmar i bil på fredageftermiddag, och sen tillbaka till Elon igen på söndag lika långt.
De är så välkomna.
Peter och jag är så taggade på marschen!! YAY! Styrka och kraft! Många, många män deltar i marschen också.
Vet ni att 200.000 personer förväntas delta! DET är många det.
Ja, jag erkänner att jag är lite orolig också. Det kommer att finnas många motdemonstranter som kantar gatorna. OCH arrangörerna--och DC-polisen--har redan börjat upplysa om vad man gör under till exempel en tårgasattack etc.
Så visst, visst funderar jag även om polispådraget är enormt.
Men vi ska IN. Vi tar tunnelbanan. Denna marsch känns SÅ nödvändigt alltså!

Bild från womensmarch.com

*   Netflix-tips!


När Karolina gick i sjätte klass älskade hon att läsa böckerna om The Baudelaire children. Alltså, bokserien “A Series of Unfortunate Events”. Karolina slukade de böckerna. De är skrivna av Lemony Snicket. År 2004 kom filmen med Jim Carrey som Count Olaf.   Meryl Streep var Josephine.
NU har serien kommit till Netflix, med Neil Patrick Harris som Count Olaf och med Viola Davis som Josephine.
OCH ja, jösses alltså så underhållande det är. Det handlar om tre syskon vars föräldrar dör i en eldsvåda (vilken barnen aldrig ser).   De (barnen) sänds sedan runt till olika släktingar som alla är stora original och mer eller mindre konstiga hela bunten.  Serien innehåller en STOR portion humor.  Hela tiden är barnen jagade av Count Olaf som dyker upp i olika förklädnader.   Barnen är nämligen mycket förmögna, och Count Olaf vill komma åt deras stora förmögenhet.  Men de tre barnen är gruvligt intelligenta och försigkomna, så det är ingen lätt match för greven.
Det är en drömroll för Neil Patrick Harris. Han får spela ut hela sitt register.
OCH så är miljöerna SÅ fascinerande. Det hela utspelar sig i någon slags  obestämbar tidsålder,   kanske kan man kalla det steampunk?
Så, mitt tips till er är idag är, se serien!


Bild från Netflix

*  Att ladda ner, och låna, mina bilder!


Igår fick jag en jättefin kommentar från en bloggläsare som läst här ett tag utan att ha kommenterat. TACK snälla Nilla för det, för din kommentar. Det är SÅ roligt att höra från okända läsare.
Kommentarer är otroligt viktiga för oss som driver bloggar. Utan ER läsares input så blir det ju inget roligt. Kom detta ihåg. TACKAR alla som tar sig tid att kommentera. TACK!!

Men det jag vill komma till är att igår skrev Nilla att hon “lånat” en bild av mig som jag tagit på Elon. JÖSSES vad jag UPPSKATTAR att du talade om det! JAG ser nämligen när någon har laddat ner mina bilder. OCH jag undrar alltid varför de laddats ner, och vad de ska användas TILL. Jag har  copyright på dem. Det är verkligen OK att låna dem så länge det talas om vem fotografen är, och varifrån de kommer.
Ett tag hade jag mina bilder låsta, dvs det gick inte att högerklicka. MEN det är fåfängt, för det finns andra vägar att ladda ner bilder på, om man nu skulle vilja det.

SÅ det är OK att låna bilderna. MEN tala om det för mig , precis som Nilla som kommenterade igår gjorde. Jag blev alldeles superglad över att få höra just det. För, ja, jag kan se  om de laddats ner.



*  Jaha, och ännu en punkt om morgondagen ...

Imorgon installeras vår nye president. Imorrn är det dagen I som Inauguration. JAG brukar älska det. All pompa och ståt som omger en presidentinstallation. Det brukar vara så att jag sitter klistrad vid TV:n.
Imorrn kommer jag inte att titta. Inte alls. Jo, kanske på talet han ska hålla bara för att jag är nyfiken. MEN jag kommer inte att se paraden, och jag kommer inte att se festligheterna på kvällen. GLÖM det.
Trump går in i sitt ämbete med en ALL time LOW. Förväntningarna på honom är bottenlåga.

Bild som jag tog medan jag läste Washington Post igår.

Vet ni det skulle inte förvåna mig alls om han inte ids sitta i fyra år. Jag tror att han kommer att lägga av i förtid.  Det blir för jobbigt och oglammigt, helt enkelt.    “What kinda crap of s**t is this lousy job?”.
Typ.
Aja, den som lever får se …


Med detta önskar jag er alla en mycket fin torsdag!!!

32 comments:

Annika said...

Du får väl se hur det utvecklar sig med knät helt enkelt. 80% kan ju funka bra för vissa, lite beroende på vad man vill hålla på med för sorts övningar. Och sen är det väl också så att doktorerna ägnar sig åt kvalificerade gissningar - svårt att veta innan hur och hur bra knät verkligen läeker ihop.

Ja, jag sitter här och planerar lördagsplanerna och att vara med på marschen i SD då. Ser ut som vi blir ett svenskgäng, känns roligt! Förstår att det känns lite nervöst hos er. Men det går bra ska du se! Som du säger är ju polispådraget jättelikt. Så länge vi har bra skor och varma kläder. Och regnjacka här - det ska nämligen bli regn (!).

Själva inauguration vill jag helst inte tänka på. Tar en dag i taget.
Kram och ha en fin torsdag.

Unknown said...

Tack, bästa Annika, för din fina kommentar i bloggen, när det gäller lån av bilder. För mig är det bara naturligt att tala om att jag lånat en bild och varför.

Lycka till med "The women´s march on Washington" på lördag! Var försiktig med ditt stackars knä. Man får se upp. Har själv haft besvär med disken i ena knät i en herrans massa år, men inte undersökt det närmare, eftersom det inte blivit värre. Långa hajker kanske inte är så bra i mitt fall.

Roligt att du får besök av din Karolina!

Take it easy!

Steel City Anna said...

Det later anda relativt bra med ditt kna. Skulle lyssna pa lakaren och skippa branta backar :)

Forstar din oro med allt runt Trump och folksamlingar. Det ar en konstig tid vi lever i.

Hur kan du se att folk laddar ned dina bilder? Later valdigt high tech :)

Monica said...

Låter bra att ditt skelett är starkt, det är bra! Och operationen verkar ju väldigt lyckad med även om du får ta det lite lugnare med knät, men väldigt fin läkning har det ju varit på kort tid. Måste varit en duktig kirurg, en av de där tio;-), ja du vet här granskade man ett tag komplikationer m m efter operationer vad det än var och man lägger ju i regel skuldbördan på patienten att hen var ett sånt hopplöst fall så det blev som det blev.
Då kom man fram till att det var i princip bara var tionde kirurg som var helt på det klara med vad hen gjorde och mycket skicklig. Det blev ett väldigt liv kan jag säga efter den rapporten och den är nog raderad för evigt;-). Efter det var det inte heller lika lätt för kirurgerna här att fara iväg och tjäna storkovan i annat land, de granskades och man kom fram till samma sak, det blev ett väldigt liv om det också för man började förstå att det inte var de största snillena som stack iväg utan de som kanske misslyckats lite för ofta.

Tycker det är ett fantastiskt initiativ med marschen, vore ju så lätt att bara strunta i att göra sin röst hörd men tack och lov finns det hopp ännu. Tänker på er och fint att ni deltar.

Och installationen sen, ja det känns märkligt alltihop, tidningarna blir väl översvämmade av det här med. Så vi inte är helt ovetande:-)

Annika said...

Annika:
Vem vet?
Jag får ta det för vad det är, helt enkelt. Göra det bästa av det.
OCH såklart, ta det som stillar smärtan om sådan uppstår. Alltså i form av sprutor.
Det är ju inte helt läkt ännu, så jag får ha tålamod.
Men att halta lite lätt är inget jag vill leva med. Men, ja, det kan säkert bli bättre.
Ska bli lite halvtaskigt väder här också under marschen tror jag. Men imorrn ska det regna under installationen. Härligt, mohohahaha!!!
Ja, visst, det kommer ju så overkligt mycket folk till den här marschen, och samtidigt blir det motdemonstrationer. Så visst, det är lite otäckt, men vi ska hoppas att det går bra allting.
KUL att du ska iväg!! Det är ju många marscher i många städer imorrn. SÅ coolt. Heja OSS!!
Nej, jag orkar inte heller tänka på att Trump ska sitta där han sitter. Det känns forfarande så ENORMT overkligt.
Kramar!!

Annika said...

Nilla:
TACK för att du talade om det. DU är den första som gjort det. OCH det är så otroligt uppskattat, ska du veta!
TACK, jag det ska bli kul med marschen. HOPPAS det går bra.
Knän är ett helsike, när de böjar bråka är det nästan alltid jobbigt.
SUCK!!
Ska bli kul att få hem Karolina.
Ha det så jättefint!!

Annika said...

Anna:
Precis, får lyssna på honom. Han vet förmodligen vad han snackar om, haha.
Så det blir att ligga lite lågt ett tag till.
Jomen, omöjligt att inte tänka på vad som kan hända i en stor folksamling, men jag försöker att tänka bort det.
DET är en konstig tid vi lever i, verkligen.
Ja, jag har statcounter, och där kan man se om ens bilder laddats ner. Lite intressant. Brukar bli fundersam om det är så att de laddas ner.
VET inte om man kan se det på bloggers vanliga statistik? Men på statcounter går det bra.

Annika said...

Monica:
Ja, jag tycker nog att det är 80% bra idag. Det sa jag till honom också, men jag vill ju helt inte halta. Det gör jag ju lite än idag, även om det INTE alls är som för en månad sen.
Men, det är ju inte läkt ännu, så jag måste ha tålamod.
Jodå. denne kirurg har höga omdömen. MUMERA kan man ju se sånt. Han är i 60-årsåldern, erfaren och kunnig.
Gillar honom.
Ja, DET DU skriver om är så inte BRA. Det är bra att de kollas, det är bra att patienter och andra ger dem omdömen som alla kan läsa.
Kirurger tror ju ofta att de är ngt slags övergudar. OCH att ha en kirurg som slarvar för att tjäna en massa pengar...SÅ effing WRONG!! Blir så förbannad.
Ja, marschen ja...SÅg att den sker i många länder. Men kanske inte i Sthlm? Washingtons är den absolut största, och "modermarschen" av alla marscher på lördag-
Ja, jag är glad att folk går man ur huse!! VERKLIGEN,
Detr finns HOPP!!
Ja, ni lär säkert få se ni också. Det kommer inte att gå att undgå skiten...hehe.
Ha en fin torsdag!

P i X E L I E – Erica Pettersson said...

* Vad skönt att det i alla fall går mot rätt håll med knät.
Ta hand om dig! Det är bättre att det får ta sin tid, även om det känns frustrerande, än att man råkar ut för onödiga bakslag :-)
Härligt att du får komma ut på lugnare promenader i alla fall.
Du får ha med dig kameran varje gång; då tar man det automatiskt lugnare i och med att man stannar hela tiden ;-)

* Så härligt att marchen blivit så stor. Jag har en känsla att kampen för jämställdhet kommer att bli viktigare än någonsin nu framöver...!
Och BRA att det blir både kvinnor och män som går med där! Feminism är ju trots allt inte uteslutande för kvinnor, utan även män - och människor med alla olika könstillhörigheter - gynnas av det.
Feminism = Jämställdhet/allas lika värde <3 <3

* Baudelaire-filmen har jag det för att jag såg vid något tillfälle när den kom ut, men vill minnas att det tyvärr inte var en film som föll mig i smaken.

* Det där med att andra människor laddar ner/kopierar ens bilder, ja...
Snacka om djungel!
Och så många människor där ute som inte ens skriver var bilden kommer ifrån/vem fotografen är, utan låtsas som om det är personen själv som tagit den.
Tekniskt sett ÄR det ju faktiskt ett brott...
Härligt att höra att det i alla fall finns någon som hör av sig till fotografen om att låna bilder :-)
Det enda rätta sättet är ju trots allt att: Fråga först - Låna sen.

I bloggvärlden är det ju, tyvärr, vanligt också att folk t.ex. hämtar en bild från Google, och sedan skriver vid bilden "Lånad från Google".
Det är ju trots allt också fel, eftersom Google inte är någon bildbank som äger alla bilder som finns där. Google är ju bara en sökmotor som söker fram bilder som finns på olika sidor runt om på internet...

* Och Trump, ja... Usch!
Jag känner mig verkligt rädd för vad som ska hända efter imorgon. Även om jag faktiskt sitter i ett annat land på andra sidan Atlanten. Men som sagt; med tanke på USA´s storlek och inflytande så påverkas ju trots allt hela världen.
Jag undrar vad det är han kommer att göra egentligen.
Hur mycket vet han egentligen om att driva politik på en sådan nivå (han är väl affärsman ut i fingerspetsarna)?
Vad är egentligen hans plan? Det känns som om man inte riktigt vet det...
Jag är i och för sig inte överdrivet insatt, men ibland får jag känslan av att HAN knappt vet vad det är han ska göra...
Jag tycker synd om USA. Man går från den bästa presidenten ever till ett rent katastrofområde!
Jag tycker också att det är skrämmande på riktigt att Trump imorgon blir världens mäktigaste person, och samtidigt har han inte ens stöd av sin egen befolkning...
Men som du skriver; kanske sitter han inte alla år.
Kanske "tröttnar" han... eller tvingas avgå.

Men samtidigt kan jag inte hindra min hjärna från att måla upp ett "worst-case-scenario".
TÄNK om någon går rejält snett och han blir omvald om fyra år...


Nej, jag tror det är bäst att jag slutar här.
Som sagt är jag ju inte särskilt insatt i politik, så det lilla jag pratar/skriver om det är bara mina egna funderingar och filosoferande ;-)

Hoppas du får en fin torsdag!
Själv ska jag iväg på Paltmiddag hos mormor, och glömma bort Trumpeten för ett tag ;-)
MVH /Erica

Molly said...

Jag fick lite dåligt samvete. Läser alltid din blogg, men kommenterar ytterst sällan! Ska försöka att bättra mig, för det är alltid intressanta saker du skriver om. Gillar att läsa om din vardag på andra sidan Atlanten. Ha det bra hälsar Molly

Annika said...

Erica:
TACK!!
OH så SANT, bäst att ta det lugnt nu ett tag. Sex veckor till är ju inte så lång tid. Är ändå så glad över framstegen som skett.

Helt rätt, Erica. NU blir det ännu mer kämpaanda i leden, tror jag. Bland många av oss. Nu är det ju faktiskt under HOT!
På riktigt. Så folk gör sina röster hörda. Japp, så är feminism. Du ska se vad de skriver om feminism i ett par grupper jag är med i på fejjan. Man baxnar. Svennar som bor i utlandet. Man tror inte de lärt sig ett enda dugg.
Jag sitter mest och gapar när jag läser vad folk skriver.
MEN på lördag kommer både män och kvinnor att ställa upp. ALLA vill vi väl för tusan ha jämlikhet i samhället? OCH att alla, oavsett färg, ska ha SAMMA rättigheter. Det är det marschen handlar om också. Tror det blir mäktigt på lördag.
Det finns många dottermarscher också runt om i US och världen. HEJA oss alla!!!


Bilder ja, visst är det så. Det är ju en risk man tar när man lägger ut dem online. MEN om man bara talar om att man vill låna går det ju utmärkt.På insta tycker jag man ser mkt skumt. Folk som lägger upp bilder utan källa, och man FATTAR att det inte är personens egen bild eftersom det är av helt annan stil, och oftast superfint. Ändå finns igen källa.
SÅ fel.
OCH ja, man ska lägga ut varifrån bilder kommer man lånar på nätet. ABSOLUT:
Försöket att skriva det sådant själv under foton som inte är mina.


Trump ja...
Tror inte han har ngn plan. Han vet nog inte vad han gett sig in på. Ärligt talat.
HUR ska han kunna göra America Great Again? Med vilka medel.
OJ vad jag tror att han kommer göra de som valt in honom,--Stor del fattig arbetarklass--besvikna. Se på hans regering. Nästan bara rika miljonärer på stora poster.
Herregud...
Tror hela landet bävar. OCH därmed världen.
OCH nej, jag tror inte att han sitter tiden ut. Bara känner det på mig...
MEN vem 17 vet hur det blir i slutändan.

PALTMIDDAG!!! Härligt!!
ÅÅÅ det skulle jag vilja smaka!!

GOTT!!!!

Annika said...

Molly:
Awww....tack!!
Nej, inget dåligt samvete. Men det är bara så KUL att höra från läsare.
Välkommen hit och tack för at du läser hos mig. OCH att du gillar det. Blitt superglad ju!!
Ha det bäst och välkommen tillbaka!!!

Bettan said...

Så roligt att hitta dig hos mig idag, tack för kommentaren!

Låt tanken på näst steg i knäreparationen mogna. Jag ställdes ju inför att tidigt vara tvungen att byta båda höftlederna. Redan när jag var 54 fick jag reda på att båda mina höftleder var helt slut, det fanns inget kvar. Jag blev skräckslagen, för jag hade hört så mycket om proteser som inte höll i mer än fem år, och misslyckade omoperationer. Efter ett år av rehabträning och ständigt ökade, vidriga smärtor bad mina sjukgymnaster mig att ge upp. Det gjorde jag. Hamnade i en studie där de jämför två snarlika proteser och fick opererat båda samtidigt.
Det ångrar jag inte en sekund. Vilken skillnad det är! Har inte fysiskt återhämtat mig pga andra problem, men jag är i princip helt smärtfri. Det är helt otroligt, och jag har inte haft några problem alls i från höfterna efter rehaben var klar. :)
Så lyssna på din läkare, säger han/hon att det är dags, så ta steget. Tänk så skönt att kunna gå på dina vandringar igen..!

Var försiktig på demonstrationerna! Jag kommer att följa er i tankarna. Hoppas det blir fredligt, men det är väl risk för att en del utnyttjar situationen..

Åh, den serien har jag precis börjat följa. Böckerna började komma ut på svenska för några år sedan bara, och jag hittade dem av en slump. Älskar dem, tror det är nummer tre eller fyra som släpptes före jul.

Kram

Unknown said...

Fick en erinran: Fråga först och låna sedan! Det ska jag komma ihåg till nästa gång!!

Trump oroar säkert hela västvärlden! Tyvärr tycks han ha fått tillräckligt många röster vid valet. Många undrar nog hur han har kunnat komma så långt med alla underliga uttalanden han gjort.

Take care!

Eva i Dalarna said...

Jag såg just att det sänds ett två timmar långt direktsänt program från presidentinstallationen på tvn här i Sverige. Undrar just vem som ska ödsla tid på att titta på det. Inte jag i allafall. Fast jag är så ointresserad av USAs president att jag inte skulle bry mig om att titta vad han än heter!

Nettan said...

Att få tillbaka knäet till 100% blir kanske svårt, men att ta det lugnt och ha tålamod är viktigt i läkningsprocesser, ofta blir det bra även om det blir annorlunda än det man tänkte från början! Se bara på min man och hans hälsena som aldrig kommer att bli helt bra!

Låna bilder, alltid alltid fråga, alltid ange källa och alltid ge cred till fotografen! Alltid.

Och imorgon, tycker det känns konstigt att en affärsman ska driva en av världens stormakter? Och att samhället köper det? Att en ambivalent människa ska få tillgång till beslut så stora att det kan påverka en hel värld! Jag hoppas att hans stab har många kloka individer anställda så att det inte blir sandlåda av ett ämbete som är så viktigt för fred, frihet och världsekonomi.

Kramar
Nettan

Musikanta said...

Jobbigt för dig med ditt knä eftersom du är så förtjust i att promenera. Du får hålla dig till de plana vägarna som du skriver. Har du trappor i huset - det måste väl fresta på knät i så fall?
Läste en artikel där författare skrev något om att Trump säkert inte var så intresserad av att VARA president bara att kunna BLI det. Ligger kanske något i det. Läste också om det enorma säkerhetspådraget - måste vara jobbigt för honom eftersom han måste vara medveten om hur illa omtyckt han är.
Håller tummarna för att allt blir bättre med ditt knä så småningom.
Kram från Ingrid

Annika said...

Lisbeth:
Alltså, jag blev SÅ förvånad. Tycker jag varit inne på din profil och inte sett ngt alls. OCH så ny plötsligt så såg jag ju din blogg.
KUL!!!
Sant, jag kommer absolut att låta nästa steg vänta så länge jag bara kan. Tills jag inte står ut längre. Helt klart.
OCH jag hoppas det är en herrans massa år kvar dit.
Precis som du gjorde med dina höfter.MEN jag har också hört, precis som du säger, vilken enorm grej det är att ha gjort det. ALLA jag känner som fått höftprotes är så nöjda. Alla och alla, jag känner inte så många som gått igenom den. MEN de jag känner som gjort det ÄR supernöjda. Jag minns hur min granne liksom från att ha haltat kunde börja springa igen. Vilken GREJ!! OCH samma glada budskap från dig.
Ja, jag ska lyssna på läkare och min kropp. Än så länge gör jag det INTE, men vem vet hur det är om ett par år?


Marschen ja, polispådraget kommer att vara enormt. MEN man vet ju aldrig. Det blir en jättedemonstration!!! Visst, jag kommer at tänka på det. Ha ögonen med mig etc.

JA, den serien är så himla BRA!!!
Peter och jag är så roade av den.
KUL att du gillar också.
Så skruvat och så kul.

Kram!!!!

Annika said...

Nilla:
Ingen fara på taket, Nilla. DET lovar jag. Du gjorde min dag igår!!!
Trump ja...
Herreminje...ja nu får vi se....
Ha en fin kväll!!

Annika said...

Eva:
Förstår det. OCH jag förstår även att det visas hemma.
Jo, jag gillar sådant där. Jättemkt i vanliga fall.
Pompa och ståt är det ju.
Men, nej imorrn tittar jag inte.
Men talet vill jag nog se. UNDRAR så vad han kommer att säga?

Annika said...

Nettan:
Nej, 100 blir det nog aldrig mer. Det är ju fortfarande ben mot ben därinne.
SUCK.
men jag ger det tid. OCH får ha tålamod.
Lotta, min fina vän häri Reston, har också opererat sin hälsena. Hon säger att det aldrig blir som förr för henne heller. Hon spelar tex inte tennis längre.
MEN som du säger blir et säkert bra på annat sätt.
Din mans fall är ju bara så hemskt också. Som det hände på.
Bidler ja. cred alltid.
Blev så himla glad över kommentaren igår.
Jadu, Nettan, imorrn känns det verkligen som om vi går in i en annan tid. Helt sjukt. FATTAR fortfarande inte vad som hände i november.
Hans regering sedan, vette 17 altså. En bunt världsfrånvända miljonärer. Man tror inte det är sant. Känns nästan som i serien jag tittar på. A series of unfortunate events. SÅ känns det.
MEN vi får hoppas på kloka rådgivare. Måtte han ha kloka rådgivare.
Kramar!!

Annika said...

Ingrid:
Jag får göra det, hålla mig på platt mark sas. Samtidigt gillar jag ju att pressa mig lite, så jag har nog varit olydig i mångt o mkt.
Men jag ska försöka att gå så plant jag kan i fortsättningen. I sex veckor till, och sen får vi se.
Tålamod, som sagt...
JAPP, SANT! Helt rätt. tror inte han var intresserad av själva ämbetet. NU sitter han där. Han vann.
Nu får han ett jobb han nog inte klarar av.
Jösses alltså.
Tack för dina ord, Ingrid.
Stor kram!!

Anonymous said...

Hoppas verkligen att ditt knä blir så pass bra att du kan leva det liv du vill. Måla inte fan på väggen innan du vet!
Hörde om den där marschen, att det stickats mössor över hela världen till de kvinnor som ska gå! Du får ta bilder på sådana för de vill jag gärna se.
Trump... saknar ord för att beskriva vad han väcker för tankar... Vi kanske ska hoppas att han ger upp? Att det inte var så kul som han trodde.

Jenny said...

Med tid och bra rehab att stärka musklerna runt ditt knä och på så sätt avlasta det (som min sjukgymnast instruerade mig, fast annan skada iofs) så hoppas jag verkligen att det skall bli så bra det bara kan. Håller tummarna!

Det stod om marschen i DN idag - ni är med om något som verkligen kommer att hamna i historieböckerna!

Miss Marie said...

JObbigt med knät, men skönt att du kan gå med på marschen! Och som du säger, det går att operera, förstår att du inte vill det, men tänk vad mycket man kan fixa numera!

Tv-serien, är den mer för vuxna eller barn? Kan Alfred se den?

Och Trump, ja, vad kan man säga...

marianne.dahl3 said...

Vad skönt att ditt knä, så här långt, ser "bra" ut. Tid och rehab får göra sitt. Förstår du inte vill tänka på en operation till just nu.
Härligt att ni får hem Karolina så mitt i terminen, heder åt flickorna som kör så långt mm för att gå i protestdemonstrationen!
Har ägnat kvällen åt Trump, hihi, kul jag har, nej men tänkte jag måste läsa lite och sätta mej in i det lite bättre när det nu är dax, hua!
Hur ska det bli? Såg livefilm från Arlington där han och bliv vicepres la ner en krans, tyckte han såg trött och böjd ut. Sen irriterade jag mej på att han inte knäppt kavajen eller överrocken, eg inget att bry sej om, men vill man hitta fel gör man!
Undrar om han verkligen förstår vad han ger sej in i? Kommer han att sitta 4 år, undras verkligen?????!!
Lycka till på lördag, jag beundrar er som åker och demonstrerar, önskar jag kunde vara med!
Kram från
Marianne i Götet

Annika said...

Brysselkakan.
DET hoppas jag också. OCH jag har rätt gott mod, trots allt. jag tycker ju att knät är väldigt bra idag, ja 80% iaf.
Nej, då, jag får ha gott mod och tålamod.
Har ingen sådan mössa. MEN jag kanske köper på plats!! MKT möjligt!!!
Trump ja. Farligare man finns väl knappt att ha i Vita Huset så ostabil och mentalt sårbar som han är. Man baxnar...
Tror, känner på mig, att hans tid blir kort. Han kommer att lägga av.

Annika said...

Jenny:
DET hoppas jag.
jag har hyfsat gott mod.
JA; det blir historiskt på lördag.
Det blir det.
PÅ ett BRA sätt ska vi hoppas och TRO!!!
kramar!

Annika said...

Marie:
Ja, det är jobbigt. men det kan nog bli ganska, till slut. Ja visst, tänk vad de kan fixa idag!
OTROLIGT!!
Men jag hoppas att det ska dröja för mig.
Njeaaeee, nej Alfred är för liten för serien. Men du kommer att ÄLSKA den!!!
Skulle säga att den är fr 8 år ungefär.

Annika said...

Marianne.
Ja, det är jättebra, och det är jag så glad över. ATT det verkligen har gått framåt!!!
Eller hur, heder åt tjejerna som kommer upp i helgen för att gå marschen. Så ska en slipsten dras :-)
Trump ja, kan tro att han nu undrar vad 17 han gett sig in? Säkerligen har han åldrats, och han kommer att åldras ännu mer nu. Se bara på Obama som är så mkt yngre. HAN har åldrats mkt på dessa år. Ingen lätt uppgift som väntar T nu.
NEJ, jag känner på mig att hans tid i Vita Huset blir kort. HAN kommer inte att greja det, det är vad jag tror.
Han ger upp.
TACK Marianne. det ska bli spännande på lördag!!!
Kram!

Anne-Marie said...

Vad fint att ditt knä redan är så återställt. Jag tycker det är fantastiskt att det gått så fort.
Det är nog svårt att bli helt återställd efter en såpass omfattande operation.
Min fotledsstukning har gjort att jag inte känner mig som jag var innan stukningen. Jag har inte ont men jag känner av att jag har en vänsterfot. Och det känner jag varje dag. Troligen kommer det bli på ett liknande sätt med axeln.
Förhoppningsvis kan du vandra igen även om det kanske blir litet mera “försiktigt". ;)
Skall bli intressant att läsa om er marsch. Du bor verkligen mitt i händelsernas centrum. Skall bli intressant att se litet på nyheterna i alla fall vad som hände under hans inaguration.
Hur ser du om någon laddar ner en av dina bilder? Ser du det via bloggen? Ja, copyright är viktigt. Tror dock att många inte bryr sig om den tyvärr.
Kramar!!

Annika said...

AM:
Ja, jag tycker nog också det är bra. Även om det absolut inte är perfekt. MEN jag är nöjd, och jag hoppas att jag blir ännu nöjdare om sex veckor.
Får jobba på det + ha tålamod.
Precis som med din stukning tror jag aldrig att knät blir det det har varit. Det säger läkaren också, det är trist.Det blir intressant imorrn, verkligen. Lovar att försöka dokumentera lite på FB, men det är inte säkert jag kommer ut på nätet från min mobil inne i DC. Det lär vara så många som är uppkopplade samtidigt.
Jag ser det på min statcounter, med bilderna. Vet inte om man kan se det genom bloggers vanliga statistik.
Nej, jag tror inte heller folk bryr som om copyright. Tyvärr.
Kramar!!