Wednesday, August 17, 2016

Nu blir det ett längre uppehåll här på min blogg.

Hejsan ni som troget läser här!!

TACK för det, förresten!
Det är så roligt att ha er alla här trots att sommaren blev en ganska gles bloggsommar för min del. Men, så är det för de flesta. På sommaren ska man göra annat än att sitta vid datorn.

Nu, när ni andra går tillbaka till rutiner i vardagen igen, tar jag en lång paus från min blogg.
Varför det nu då?
JO, för att i eftermiddag sätter jag mig på SAS-planet och åker mot den Höga Nord!
NU ska jag hem!
OCH jag är borta i hela FEM veckor.
Inget bloggande alls blir det på denna bloggsida under dessa veckor. Jag återkommer här i slutet av september igen. På heltid, måndag-fredag.



Fuktiga, heta dagar i min täppa.  När jag tar ut min kamera immar den igen på nolltid.





I eftermiddag, om det inte blir stora åskväder (PLEASE, vädergudar, PLEASE!!) eller annat strul (vilket är troligt, hmm ... ), lyfter planet mot Köpenhamn. I CPH byter jag plan och fortsätter till Arlanda. På Arlanda byter jag plan och fortsätter mot Vasa i Österbotten.
En lång resa, onekligen.
NU är det min tur att vara vid sommarstugan!
Jag är såklart medveten om att sensommaren bjuder på mer höstligt väder än sensommarsol och värme. Men, vet ni, det kvittar mig FULLSTÄNDIGT!
Jag bryr mig inte alls om hur vädret blir.
Jag har fått min ranson av sommar och hetta, ja VRÅLHETTA, den här sommaren. Ganska nöjd, det är jag det.
Tror inte ens jag kommer att bry mig om att packa ner shorts.
Efter veckorna i Närpes väntar tre hela veckor i Stockholm. HÄRLIGT!!

Som vanligt kommer jag att vara mer aktiv på Facebook och Instagram (när jag har wifi, vill säga).
Ni kan följa mig på instagram, om ni vill, @skandigirl

Karolina styr kosan söderut på söndag.
En alldeles splitterny lägenhet väntar på henne nere i Elon. I den ska hon bo med två tjejkompisar, på campus.
Det lär bli hett på söndag under inflyttningen. Peter och vår goda vän Keith ska hjälpa Karolina att kånka grejer och att flytta in.
Karolina är glad över att få åka ner till Elon igen och påbörja ett nytt läsår.






SÅ, ha nu en fin övergång till hösten!
Ha det riktigt bra, alla ni.

Stay classy!!

48 comments:

Anonymous said...

Ha en bra resa hem å välkommen till ett grått regningt o ruggit "skären"
Vi hoppas ju att dethär regniga vädret snart tar slut...för vill ju ha någon sol o vackert höstväder.
Kanske vi ses.
Kram Margaretha

Nettan said...

Hoppas nu att du får en härlig resa Annika! Hem till höga nord, det är klara kalla morgnar nu med en härlig värme mitt på dagen precis som det brukar vara i augusti.

Hoppas också att Karolinas tredje år på ELON blir underbart, tänk att få flytta in i något som är alldeles nytt, härligt!

Kram
Nettan

Humlan said...

Välkommen till norden! Det kan nog bli både sommardagar och höstdagar framöver, så shortsen kan nog komma till användning.
Ha en bra resa!
Kram!

Åsa said...

Ha så trevligt!

L said...

Önskar dig en bra resa och härliga förhöstliga veckor i norden. Ät många kräftor!

Unknown said...

Ha en riktigtrlig semester i Sverige o Finland Annika! Vinkar till dig härifrån cph 😉 Många kramar Ylva ❤️

Äventyret framtiden said...

Om du följer din trend som du brukar göra när du kommer åt det här hållet, kan vi säkert räkna med sköna sensommardagar med sol och värme. Du brukar ju ta värmen och solen med dig i vanliga fall när du kommer så säkert nu också.
Njut av ledigheten och ha det innerligen gott.
Kramar

Steel City Anna said...

Fina kort med imma på :)

Ha en trevlig resa och njut av lite svalare väder! Samt kräftor, räkor, svamp och bär ... :)

olgakatt said...

Ha en riktigt trevlig sensommar i Norden!

Anonymous said...

Hoppas resan går bra och du inte åker på en massa strul på vägen.
Och shorts kan du nog strunta i, det är verkligen mest höst här... Idag blåser det rejält, sådana där svepande stora vindar och med mängder av träd runt där vi bor hörs vinden väl.

Bloggblad said...

Men åh, vad härligt för dig! Hösten är vacker den med. (Fast trist när den kommer så tidigt som i år, här har jag alla lampor på i köket för att se vad jag gör. Mulet, kallt, blåsigt.... Sen första augusti.)

Ska du gör nåt speciellt i Sthlm? Du vet, det går billiga onsdagsbussar upp dit varannan vecka, passerar precis här utanför. Skulle vara så himla roligt att träffa dig!

Monica said...

Önskar dig en jättefin flight och trevlig vistelse i Österbotten och här, så roligt att du hinner med hela tre veckor i Stockholm också. Förstår att du inte bryr dig så mycket om värme längre:-) och det är skönt med lite höstväder, kan ju bli hur fint som helst det också. Skönt att resa denna tid ändå än senare under vintern, man hamnar så lätt i snöstormar, ja det har jag erfarenhet av:-) och tänker att den tiden ska jag undvika men gör om det ändå:), så denna tid sensommar, förhöst, kanske man kan säga blir bra för dig tror jag. Skönt när du landat efter din långa resa, den är verkligen lång.
Allt gott till dig Annika!

Christina said...

Oh, Annika, fem veckor i Norden!! Ha det underbart, det vet jag att det blir så klart! Och inget strul med resan. Jag ska tänka på dig när du lyfter i dag. Jag kan tänka mig att det känns ganska skönt att K är tillbaka där hon ska vara. Alltid skönt när saker och ting är "som vanligt" även om man behöver de där extra ordinära upplevelserna för att uppskatta vardagen.
Njut nu av familj, vänner och all god mat!!! Räksmörgåsar så klart... Vi finns hör när du är tillbaka.
Stor kram!

Anonymous said...

Ha en riktigt bra resa! Blir nog skönt med en väderomväxling, att slippa fuktigheten skulle inte vara fel. Min dagmamma, tillika en av min mammas bästa väninnor, kommer från Närpes så det är en plats som jag har hört mycket om men aldrig själv besökt. Hoppas att vi får se lite foton när du kommer tillbaka. Njut av allt det svenska nu! Kram!

Ann said...

Åh vad avis jag blir, ha en härlig semester nu och ta massa bilder (fast det vet jag ju att du kommer att göra ;)) Jag hoppas jag kan komma till Sverige nästa år, var ju 3 år sedan sist! Kramen!

Annika said...

Margaretha:
TACK!
Ser att det är regn och regn.
Ja, gärna lite vacker sol.
Vi får hoppas på det.
Och vem vet? Vi kanske ses!!
Kram!

Annika said...

Nettan:
Tusen tack!
Kramar!
Hoppas på sköna höga soldagar!

Annika said...

Humlan;
Slängde ner ett par i hastigheten faktiskt, haha.
Kramar och tack!!

Annika said...

Åsa:
Tackar!

Annika said...

Ha en riktigt fin resa! Och så hoppas jag du får en bra blandning av Brittsommarväder, lite regn och rusk (så man kan mysa inne lite också) och kyligare höstväder. Vi kommer sakna dig i bloggosfären.
Kram

Annika said...

Lisa:
Tusen tack!!
Ska absolut äta kräftor. OCH ännu hellre RÄKOR!!

Annika said...

Ylva:
SAS drabbades av en svår försening mot dulles i måndags, så det får jag lida av även idag. Flighten försenad.
Hoppas jag kommer iväg då de sagt att vi ska åka.
Vinkar till dig då jag dundrar över.
Kramen!

Annika said...

Karin:
Sant, det brukar ju vara så!
Vi får hoppas att det gäller på sensommaren också.
Stora kramar!!

Annika said...

Anna:
Tusen tack!
Ska bli härligt.
Ja, just det där med bär ser jag fram emot!!

Annika said...

Olgakatt.
Tusen tack!!

Annika said...

Brysselkakan:
Strul är det redan. Fighten försenad. Och sen lite fin åska på det så blir det mumma!
Gotta love it. For reals. NOOT!!
Slängde ner ett par shorts, men mest har jag långärmat och långbyxor i väskan. Känns som om det är säkrast. Har ju kollat vädret. Ser lite höstigt ut, så...
HAHA.
Må det inte blåsa så mkt imorrn. Gillar inte att landa i blåst.

Annika said...

Blogblad.
Men du, om du vill komma upp till Sthlm så gör det!!
JAG vill träffa dig också!
Skickar PM via FB!
Så du får mitt mobilnummer etc.
Under veckorna har jag nog en del fritid sas. Inte under helgerna, de är samtliga bokade. Skulle vara jättekul att träffa dig också!!
Ja, nu ska här resas igen...HAHA, men det är redan strul och jag blir såååå trött att det är inte sant...
Vädret, det gör inget om det är kallt, men det fpr såklart gärna vara sol!!

Annika said...

Monica:
Tusen tack!
Redan försenat plan ikväll, det vet jag nu. Men vi ska hoppas det går fint ändå.

Värmen kvittar mig totalt, men klart att det gärna får vara soliga vackra dagar. DET bestämmer det.
Tack, det ska bli så härligt att komma hem ett tag nu. Både till sommarstugan och till Sthlm.
Ser fram emot det, bara resorna är överstökade.
Brukade resa mkt på vintern förr. Tyckte det gick bra bara man kom ifrån US sas. Och om man kunde undvika mellanlandning på Heathrow, de kunde inte heller deala med snön, minns jag.
Men i Sthlm var det inga problem, ngnsin. Inte när jag brukade åka via Island heller.
Funderar på att åka hem i jul, men vi får se...
Hösten är härlig. Ska bli skönt att komma hem då sommarens hets är överstökad på ett sätt.
Usch ja, min resa känns skitlång just nu. PUST!!
Tack för snälla ord!!!

Annika said...

Christina:
TACK fina du!
SAS drabbades av en jätteförsening på över 6 h i måndags i CPH mot Dulles. Den förseningen kämpar de emot än, så jag blir försenad. PUST!
Men vi ska hoppas att de kör in mkt tid bara de väl kommer iväg. HOPPAS att det inte blir åska som grädde på moset. Yikes. Inte kul.
Men, men...på ngt sätt kommer jag ju iväg. ngn ggn.
JA, räkmackor och sallader. Det ska bli så härligt. OCH så kalops, som jag alltid får min allra första middag i Sverige, eller denna gång blir det i Närpes. HIHI!!
Tusen tack för dina ord.
Du ha ju tagit den här rutten otaliga gånger och vet vad den vill säga. Ja inte till Vasa, men väl till CPH.
Kramar i massor!!!!!

Annika said...

Karin:
Ja, nu bär det av!!
Ska bli härligt, men vet resan nu att det ÄR försenat ikväll.
Hoppas vi kommer iväg då de sagt att vi ska komma iväg iaf.
Värme behöver jag inte, men lite sköna höga dagar vore härligt.
OOO, min mamma är ju också fr Närpes, och det är där vi har vår sommarstuga, precis vid havet. KUL att du känner till platsen. OH yes, absolut blir det bilder då jag kommer tillbaka hit igen.
Ha en fin förhöst nu, Karin. Den är ljuvlig här.
Kram!

Annika said...

Ann:
TACK!
OH ja, bilder BLIR det :-)
Hoppas du kommer iväg hem nästa år.
Stor kram!

Annika said...

Annika:
Tusen tack!
Det där låter som en utmärkt väderblandning, tycker jag!!
YAY!
Hoppas det blir så.,
TACK för gulliga ord!!!
Kramar!

marianne.dahl3 said...

Vad härligt, fem hela veckor i Norden! Ha en underbar resa och vistelse här.
Den hemska värmen slipper du nu några veckor, men hoppas du får bra väder! I Göteborg skiner solen idag och det är 25 gr varmt, härligt!
Kram
Marianne D.

Annika said...

Marianne:
DET ska bli jättehärligt!!
Ja, värmen och fukten åker jag ifrån. Tar däremot gärna skön värme, även om det inte så nödvändigt heller.
Njut av ert väder.
Kramar!!

Eva i Dalarna said...

Ha det så bra och välkommen åter!

Anonymous said...

Hoppas du får en riktigt fin tid i Norden. :-) /Jenny

Annika said...

Eva:
Tackar!!


Jenny:
Tusen tack! Hoppas det blir toppen!!

Unknown said...

Åh, ha en underbar semester!! :D dra med dig lite sol och värme hit!

Ser fram emot att följa på insta istället. Njut av välförtjänt ledighet!

Kram!

Desiree said...

Du gör rätt i att ta en paus. så härligt för dig att få njuta av norden och familjen i fem veckor. Jag hoppas du får det toppen och underbart på alla sätt. Njut i fulla muggar. Så spännande för Karolina med ny splitterny lägenhet. Skönt för dig att få fly undan hettan ett tag. Ha en bra resa och semester Annika.
Kramar Desiree

Annika said...

Desiree:
Tack vännen!
Känns helt rätt med paus också.
Bara jag kommer iväg utan knot ska nog allt gå bra.
KUL för K med ny lgh. Helt splitterny. Lyxigt :-)
Ja hettan kommer jag INTE att sakna.
Kramar!!

Anonymous said...

Sensommar och höst i Norden låter VÄLDIGT skönt just nu.
Augusti brukade vara fint med sol och krispigt väder och
massor med illröda rönnbär.

Kan tänka mej, att Karolina är redo att gå tillbaka till
plugget. Ny lägenhet låter fantastiskt. Ha dej en härlig
svensksemester. Kommer att sakna din blogg men kollar FB

Ruth i Virignia

FREEDOMtravel said...

Hej Annika! Vill bara skriva här också: Jätteroligt om du kommer förbi hos oss! Det går utmärkt bara att komma förbi och chansa om vi är hemma. Om du vill kolla innan kan du ringa eller messa på 0739-404542 Kram

Channal said...

Kommer sakna dig! Tur jag har dig på FB och Insta! Ha det undebart här i Skandinavien. Ska bli varmt igen har SMHI lovat... vi får hålla tummarna!

Skön söndag till dig! KRAM Anna

Anonymous said...

Åh, trots att jag vet att du har "bloggsemester" så kan jag inte låta bli att kika in ändå, haha!
Har du något öppet Facebook konto, eller är det Instagram som gäller?

Trevlig sensommar på dig (nej, det är inte höst) ;) !
Kram från Hälsingland

Hemma hos Kibell said...

Önskar dig en härlig vistelse här i norden.
Tack själv för en mycket bra blogg.
Även om jag varit lite dålig på att kommentera på ett tag.
Kicki

Annika said...

Hälsingland:
Välkommen till min blogg!
Jag blir väldigt glad av din kommentar. Min FB är inte öppen, men du kan skicka en vänförfrågan om du vill :-)
Instagram är öppet, så där kan du följa mig.
Hihi, nu är det nog höst, trots allt :-). Men augusti ÄR och förblir en sommarmånad.
Stor kram och TACK!!

Annika said...

Hej alla, och tack för era fina kommentarer.
Nu har jag varit i Österbotten och haft det bra (det kändes som höst där, mer än sommar). Nu är jag i Sthlm i knappa tre veckor. Tar förstås en avstickare till Småland också!
TACK för fina tillrop!
Ha det bäst alla ni.
Kramar från en av Stockholms västra förorter!

Charlie sa ... said...

Vet att du njuter Annika!! Längtar efter dina bilder i storformat men innerligt glad att jag har lite koll via Insta ;-)

Det är kvavt här, urk. Njut av friskare luft och ljumma septembervindar. Älskar Sverige den här tiden på året!!

Må så gott, hälsa Sis!!!

KRAM!!!!