Friday, January 30, 2015

EFIT!

Hej och godmorgon!


NU var det ganska länge sedan jag körde en såkallad EFIT här på min blogg. Ett Foto i Timmen alltså.
Jag tänkte att jag kunde knåpa ihop en sådan.

Detta är vad som hände igår, torsdag.



Ca 7:30.
Jag gör mig en liten kaffetår. Numera går jag inte upp vid 6 längre om morgnarna, för det behövs  inte längre. Dock, vid 7:30 är jag alltid i farten. Idag tog jag mig en liten slurk. I vanliga fall får slurken vänta tills efter min PW. Dock, ingen PW igår.



Ca 8:30
Jag sitter vid min dator. Ja, på just den här platsen sitter jag varje dag. Min skrivplats i världen.  Also know as mitt köksbord!!
När jag tittar till vänster ser det ut så här.



Ca 9:00
På väg till svennefrullen. Ni vet, den vi har varje torsdag. Idag var det Lotta här i Reston som var värdinna. MUMS!! Det tar mig ungefär 10-15 minuter att köra till Lotta, beroende på trafiken.



Frullebordet. MUMS!!! Lotta bakar alltid allting själv. Jepp, och allt så jäsikens gott!!



Ca 10:00
Juvelen i kronan!! Semlorna!! Men gud vad goda!!! Jaja, hembakade. En ren fröjd.



Ca 12:00
Jo, vi är kvar hos Lotta...



Ca 12:45
På väg hem igen! Ingen ide att åka och handla eftersom det är lunchrusning och fullt vid Whole Foods (dit jag skulle). Bäst att åka hem en stund.





Ca 13:30
Lite mailande.




Ca 14:30
Whole Foods. Alltid en trevlig affär att handla i. Jag köpte nya tulpaner + middagsmaten. OCH, SÅKLART, clementiner!!






Ca 15:30
Jag tycker om att läsa morgontidningen i pappersformat. Idag läste jag den först på eftermiddagen. Det går bra det också.



Ca 16:00
Ja, jag har ju sagt att clementiner är en stor svaghet hos mig...



Ca 16:30
När jag kom upp från källaren såg det ut så här då jag tittade in i mitt kök. :-)



Ca 17:30
Tänk att det är så här ljust när klockan är halvsex.



Ca 19:00
Middag. Hälleflundra, broccoli, pressad potatis. Gott!!


Ca 20:00
Säsongsfinal av Biggest Loser. Visst, vi tittade.



Ca 21:00
Säsongsfinalen fortsätter och jag dricker te.



Ca 22:00
Och jag ser sista avsnittet av en av de bästa serier jag någonsin sett. Vilken underbar serie, Parenthood. Peter och jag började titta, via Netflix, i augusti. Där ligger de första fem säsongerna, och den sista har sänts på NBC sedan i höstas.
Ja, visst grät jag under det här avsnittet.
Gud vad jag kommer att sakna The Bravermans och alla ingifta....



Ca 23:00.
Isäng. Jag släcker runt midnatt nästan varje natt. Boken är SÅ bra!!



Ja, och nu är det helg.
Det är Super Bowl på söndag, alltså finalen i NFL (National Football League). Stor festdag i detta land. Vi är bjudna på ett Super Bowl Party då. Trevligt.
Men, det hotas också med en större snöstorm på söndag. SÅ vi får se om vi kommer iväg på festen.
Iallafall ska det bli väldigt skönt med HELG.
Ha en toppenhelg, kära ni!!

26 comments:

Anne-Marie said...

Jag ser att ugglorna hjälper till när du sitter vid datorn. :)
Åh, så gott det ser ut hemma hos Lotta med maten!
Det var en semla som heter duga. Hade den mycket mandelmassa också? Ser att den har en hel del grädde.
Whole Foods ser ut att ha mycket bra. Givetvis finns inga sådana affärer ens i närheten där jag bor.
Undrar bara - är det ost som ligger bland frukten? Hur går det med osten om det inte är kallt? Kanske en helt ovidkommande fråga men sådana där saker kan jag börja fundera på.
Annikas kök är ett av de mer kända bloggköken. ;) Det ser väldigt mysigt och trevligt ut i ditt kök.
Super bowl igen - tycker den förra var alldeles nyligen. Jag hoppar över den som vanligt.
Kramar!!

Bloggblad said...

Du låter så härligt pigg och alert! Fast att jag inte är det den här veckan kan jag skylla på hostan och förkylningen...

Jag väntar på tredje och sista delen om Maj, tyckte du inte att det var störande med alla långa meningar och tankar och prat i ett enda hullerombuller? Det störde mig mest i första delen, innan jag insåg vitsen med det.

Sahra said...

Semlorna ser ju ut som värsta lyxsemlorna ju. Säkert supergoda också. Jag väntar dock till semmeldagen. Är inte överdrivet förtjust men äter gärna en. På fettisdan. Ha en fin helg. Kram

Anonymous said...

Åååh Parenthood! Jag saknar Parenthood! JAg brukade se ett avsnitt på Netflix varje gång jag gick ut och tränade på min crosstrainer i CA och blev alldeles störd när jag plötsligt kom till sista avsnittet. Nu kollade jag häromdagen om det kommit nya avsnitt och såg att det fanns en säsong till, men jag kommer inte åt dem! Vet inte hur jag ska göra, men det måste väl gå att lösa på något sätt hoppas jag.

Eva i Dalarna said...

Jag minns att när jag var liten fick jag semlan i varm mjölk , har för mig att det kallades Hetvägg..Eller nåt. Semlan du fick såg ju fantastisk ut - hembakade semlor är bäst tycker jag. Fast jag vill inte ha så mycket mandelmassa i den.
Köksstolarna - Ikea? Har likadana själv i mitt kök, fast vita. Och med runt bord.
Ha en mysig helg du, det ska jag ha. Ena dottern kommer på besök, och eftersom hon har två barn så lär det bli fart här. Det blir säkert en koja av hela vardagsrummet!

eastcoastmom said...

Vad kul med EFIT! Mera sånt!

Annika said...

AM:
HIHI!!
Ja, jag har ugglor som vakar över mig i varje rum, tror jag, hihi!!!
Sant, min bloggplats i mitt kök är nog vida känd nu ;-)
Roligt att du tycker det ser mysigt ut. Sitter där också.
Ja, osten ja. Just det, hihi. Den ligger där bland päronen. På WF kör det så mkt på d
det visuella. Tror inte det är ngn fara med den osten då butiken är rätt sval. Men absolut, du har så rätt. De har en stor ostdisk också, kall ;-)
SB ja, jo det känns som om det är flera ggr om året ;-)))
Kramar!!! Trevlig helg!!


Bloggblad:
HAHA!
Tack!!
Jomen det är jag väl. Ryggontet är borta, men nu är det nacken istället som verkligen värker. ALLTID är det ngt. Men det är vad det är.
JA!! Boken ja. Ja, när jag läste första delens första kaptitel var det som en vägg, en massiv vägg, av ord. Inte styckeindelat, knappt kommatering. KNAPPT punkter.
MEN attans vad fort jag kom in i det. Inga problem efter ett tag.
SÅ svag för dessa böcker, kanske mkt tack vare att dee beskriver ett helt vanligt kvinnoliv på den tiden.

Annika said...

Sahra:
DET var de!! LYX!! Lotta, min kompis, kan verkligen baka!
Det är bra att inte var så förtjust i semlor, haha. I wish!!
Ha en fin helg.
Kramar!!

Annika said...

Sara;
En av ce bästa serierna ngnsin, skulle jag vilja säga. Vilka rollfigurer, och vilken familj!!
Aj då, finns den inte på Netflix hemma? Om du skaffar VPN, Sara, så borde du kunna se dem härifrån.
Jag har VPN mot Sverige, och kan se allt.
Rekommenderar det verkligen!!!


Eva:
Hetvägg har jag aldrig ätit. Aldrig. Men, jag skulle nog prova om jag fick. Dock, har mkt svårt för mjölk.
Mandelmassan är det bästa av ALLT :-)
Ja, dessa semlor så lyxiga.
Stolarna är från IKEA, bordet också.
Ha en supermysig helg med barn o barnbarn. Kojor? Jo det kan jag tro!!
:-)

Annika said...

AM:
Tack!! HIHI!
Der är kul ngn ggn ibland. Du får också köra en :-)

Anonymous said...

Åh vad sugen jag blev på semlor nu. Måste baka och göra ett gäng till helgen. Det ska vara gamla hederliga semlor med massor av mandelmassa inte såna där konstiga saker. Just nu väntar vi på att det ska komma ett snöoväder för min del räcker det men man råder ju inte över vädrets makter tyvärr. Ha det så gott och trevlig helg. Kramar /Anita

Annika said...

Anita:
Jag vet, jag med!! När jag tittar på den bilden. MUMS alltså.
JA, det ska vara gamla hederliga goda semlor. Det ska vara mkt kardemumma i bullen, massor med grädde och massor med med massa!!! Lovely!!
Nä, vädrets makter rår vi inte över. Vi får göra det bästa vi kan av det!!
Kramar och trevlig helg!!!

Anonymous said...

Hmm, där sa du något Annika. Jag undrar om vi inte har VPN el ngt liknande fortfarande. Jag får nog koppla in dataansvarig i ärendet. :)

Annika said...

Sara:
Japp! Go for it!! Hoppas det ordnar sig!!

Anonymous said...

Så det blev semla! Tur för dig för jag vet ju hur mycket du gillar dem. Finns det inget bageri som kör svenska bakverk? Vore nog något!
Kul att hänga med dig under en dag.

Annika said...

Brysselkaka.
DET blev det :-)
Inget svenskt bageri i DC vad jag vet. Men där kaféet FIKA finns brukar det finnas semlor.Som i NYC. Inget FIKA i DC än...
Kul att du gillade inlägget.
Ha en fin helg!!

Anne said...

Så kul med efit, det skulle man gärna se mer och ofta av, hos alla bloggare man följer. Helt klart det bästa temat som någonsin funnits.
Kul få följa med på en dag. Den där semlan ser gudagod ut, lätt sätta tänderna i den. Jag är så glad ni fastnade och gillat Parenthood, den serien är fantastisk. Jag har gårdagens avsnitt på dvr, blir att se det i helgen. Så avslöja ingenting....men jag hoppas att serien fick ett värdigt och bra avslut, en bra series finale. Jaaaa, de kommer vara saknade. Nu är det slut, man investerar ju verkligen i karaktärer även om det bara är på tv.
Gillar förresten din ljusslinga i köket, bollarna där. Jag har en liknande bollslinga i mitt kök också, köpte den häromveckan på Target.Det är så mysigt med den sortens belysning och kändes tomt efter att julen var slut.
Yes, så skönt helgen är här. Den här veckan har dock gått fort, förra veckan däremot segade sig fram. Men skönt med helg!
Kramar!

Annika said...

Anne;
TACK!!
Ja, det finns ju särskilda efit-dagar, men det var länge sen jag följde de dagarna.
Men, den som kom på efit var iaf mkt klok :-)
Vill också se mer efit hos bloggare!!
Semlan var helt otroligt god!!! ÅÅÅ så god den var.
Parenthood ja, bland det bästa jag sett i tv-serieväg!
Säger inget om hur det slutade, men du kan säkert räkna ut det mesta :-) MAN kan ju det på PH ;-)
Tack, deb där bollslingan har jag köpt på Amazon. Visste inte att Target har dem. TACK för tips!!!
Ha nu en skön helg, och skriv sen vad du tyckte om finalen av PH!! VILL VETA!!!!!
Kramar!!

Gretas Gotland said...

Åh, vad kul med EFIT! Så länge sedan jag åt pressad potatis, ett ypperligt middagstips! Tackelitack!
Hoppas ni får en fin helg!

Annika said...

Greta:
Ja, efit är KUL!! Kör ett du med!!
Pressad potatis är verkligen mkt gott!!!
Enjoy!
Ha en fin helg!!

Miss Marie said...

Vilken härlig dag! Jag är avis på Svenne-frukosten! En fråga, är alla Svenne-fruar hemmamammor eller är det några som jobbar också?

Hur funkar vardagen utan Karolina för dig? Antar att det är en stor omställning, men det behöver ju inte alltid vara av ondo heller!

Ha en trevlig helg!

Annika said...

Marie:
Det var en bra dag. Gillar torsdagar, jättemkt!!!
Alla som är med på svennefrullen är hemma. Men vi har två vänner till som hänger med ibland, och de jobbar. Vi är alltid fyra som ses.
Jag tycker nog att jag landat i mitt nya liv rätt bra, måste jag säga.
Mkt tack vare att K har det så bra.
Ha en riktigt trevlig helg.

Annika said...

Åh, det var så länge sen jag gjorde EFIT! Flera år sen! Det är kul, men jag har tillfälle bara på helgerna, och det blir liksom aldrig av att göra det... Borde lägga fram kameran på köksbordet kvällen innan så att jag kommer ihåg genast på morgonen att jag ska fota :-).

Hm, kommenterade ju häromdan att semlor inte är en favorit hos mej, men DEN DÄR SEMLAN som du visar ser ju så god ut så man vill bara hugga tänderna i den! Era svennefrullar verkar så mysiga och trevliga.

Kram!!

alegni said...

Semlorna ser supergoda ut!
Här vräker snön ner nu på söndag förmiddag, bläh.
Vi ska träffa yngre sonens svärisar i dag på kalas hos flickvännen för första gången. Alltid lite spännande med sådana "firsts".
Skön söndag! Kramar!

Annika said...

Annika:
Ja, jag vet. Det är KUL!
Det gäller bara att hitta en dag. jag har slutat följa de officiella dagarna, kör mina egna. OCH det är bökigt att minnas att fota varje timme. Det är nog därför man inte ids göra efit för ofta.
Men kör gärna en omgång efit snart :-) Det är ju så kul att följa.
ÅÅÅÅ den där semlan var så förbaskat god!!!
Vi har trevliga frullar, glad att vi har denna tradition.
Kramar!!!



Ingela:
DEN ar sååååå god!!!! OOO jag blir avis på snön, har sett finfina bilder från Österbotten och jag förstår att ni fått mkt.
JA, spännande med sonens svärisar. HOPPAS det gick bra!!!
Ha en fin dag!
Kramar!!

alegni said...

Jodå, det gick hur bra som helst. :)