Thursday, January 30, 2014

Vinterpunkter på en torsdag

Hejsan på torsdagen!!


* Kyla,halka och kameraproblem!
Vi har en kall vinter. En rekordkall sådan. Det sägs vara den kyligaste vintern på ett decennium här. OCH ja, det känns.
Att vi---dag efter dag efter dag---har temperaturer på under -10 grader är verkligen ovanligt in my neck of the woods.
Jomen jag tycker kylan är dräglig. Iallafall här i Reston. Det är värre när kylan är rå och bitig, som i New York.
I Reston är det iskallt, men det är en torr kyla. Mestadels.
Igår fick vi några centimeter snö som föll under nattens mörka timmar. Jag tog min power walk, och det var bitvis så HALT under detta tunna snölager.
Rätt som det var så låg jag där på marken. OMKULLHALKAD, minsann!
Jag slog mig inte nämnvärt, som tur är. Men min älskade Canon fick sig nog en kyss. Den är inte vad den har varit.
FAN, rent utsagt, varför hade jag med den?
JO, för att plåta den otroligt vackra, kalla vintermorgonen! Men, Canon är trasig. Den har svårt att fokusera. Ibland är den med på noterna, ibland tvärdör den. Ja, vad göra nu?
Hårda bud. Jag har kvar min gamla Lumix, men jag har noll lust att gå tillbaka från systemkamera till bridge-kamera. Att bara fota med mobilen är INGET alternativ för mig.
Laga Canon? Ja, jag ska iallafall kolla vad det kan kosta, men kameran är tre år gammal redan. Jag fyller år i mars, jag får väl önska en ny då.  Nej, saken är den att jag faktiskt  inte har råd med detta denna utgifternas vinter och vår.
Surt sa RÄVEN. SÅ  BITTERT SURT!!! Helt enkelt för jävligt för en som jag som älskar att plåta.

Samtliga bilder i detta inlägg är tagna med min iPhone.  Jag kan inte förstora upp dem större än då här.  Det är ju, trots allt, bara mobilbilder när allt kommer omkring.  Rätt usel kvalle, med andra ord!


Min utsikt, den som möter mig då jag slår upp mina blå.  Ja, jag älskar den lika mycket även efter 14 år!  Alla årstider. Den här bilden tog jag i förrgår, innan nysnön alltså.
Lake Thoreau, en av "mina" sjöar.  Nu är isen tjock här.  Man skulle lätt kunna åka skridskor till exempel.  Det är det dock ingen som gör, förbjudet.
Får ni, liksom jag, en längtan ut på  isen när ni ser den?  Brukar ni ge er ut?


* Ledigt från skolan
Nu har Karolina skolledigt i två dagar, Lärarna har planeringsdagar, och det är betygssättning och terminsslut, end of second grading period.
Karolina har fullt upp med skolarbetet iallafall. Hela tiden.
På lördag är det audition igen, men då på en skola här i närheten. En lugn helg stundar. Ja, visserligen är det Super Bowl Weekend, men iallafall. Vi är ju hemma i NoVA, känns rätt gött!


En av de gator jag sliter varje morgon…






* Rösta på mig!
Glöm inte att rösta på mig i de tre kategorier där jag är nominerad.
TACK ni som nominerat mig.  DET betyder mycket för mig!
Fortsätt att skicka in era röster. Jag kan vinna min blogg som bok, som sagt. DET vore ju guld.

Travel Blog Awards 2014!

Behöver du ett boende i Barcelona hittar du det enkelt här!


Travel Blog Awards 2014!

Hitta billigt boende i London med hjälp av Supersavertravel.

Travel Blog Awards 2014!

Kika in hos oss och leta efter hotell till din semesterresa - vi har massor att erbjuda dig!




* Svennefrulle
Svennefrullen äger rum hos mig idag. Trevligt.





Jag gillar golfbanan som mest då den tillhör oss alla som INTE spelar golf.  Alltså, då den är snötäckt!



* Måla i källaren.
Just det, det är något vi ska bita tag i snart. I nästa vecka kommer de nya golven, och då ska källaren vara färdigmålad. ÅÅÅ vad det ska bli skönt att kunna använda källarrummet igen.
SÅ härligt! Just nu har vi saker som ska vara därnere utspritt på två plan. Det är inte kul, och det ÄR omysigt!!!
Längtar tills allt är klart.


* Det här med en BFA
Just det, vi som är föräldrar till barn som vill/kommer att ta en Bachelor of Fine Arts på universitetet får utstå en del frågor från både bekanta och främlingar.
Yours Truly har själv fått "stå till svars".
Jag tänkte skriva ihop ett matigare inlägg om detta. Under tiden kan ni som läser fundera över hur ni ser på en universitetsexamen inom konsten. Pengarna i sjön? Eller rätt beslut?
Fundera ni så ska jag knåpa ihop mina ihoptrasslade teflontankar och lägga ut ett inlägg om detta inom meget snar framtid…kanske redan imorgon…Då kan vi diskutera vidare på detta tema!!  Välkomna då igen!!



Jag i pajad frisyr efter att jag provat mina nya värmespolar...

33 comments:

Channal said...

Vadå pengarna i sjön? Yrke som yrke! Tror faktiskt att de som kobbar på Stadsteatern eller någon fri grupp har det bra mycket roligare än de som sitter på ett kontor o vänder papper. Det handlar om att utveckla sig!

Söt du är... i slarvig tofs! Hoppas kameran snart är igång igen!

Vi har en riktig vinter här. Trött på den! Vill ha vår! KRAM!! Anna

Katta said...

Oj, vad välpälsad du ser ut på bilden, men fin! När ens kära grejer går sönder är det med lite tomhet, men det är som tur bara en kamera och inte hjärtat ;) Källarprojektet, vad skönt att kunna använda alla ytorna igen. Det är ett bök och stök att flytta hit och dit på grejerna. Men du har något att se fram emot. Ha en bra dag! Kram

Sahra said...

Näe. Fan vad trist med kameran. Men var glad att du inte gjorde illa dig. Det kan gå riktigt illa när man ramlar på hårt isunderlag. Jag har 'främmande objekt' i mitt knä efter en sådan vintervurpa.
Kram

Marie från Finland said...

Hej! De verkar vara väldigt viktigt för Karolina o då tycker jag de e bra att ni stöder henne. O sämre saker kan man vara intresserad av i den åldern.

Kom här med de samma på att nu har ja äntligen nån att fråga av. Har ni i USA nån form av yrkesskola? De som vi i Finland kallar andra stadiets utbildning som kommer i princip mellan grundskola och yrkeshögskola om man inte väljer gymnasiet? Om man tex. vill bli bilmekaniker, frisör eller kock?? Satt o funerade på det med några vänner en kväll. Har aldrig hört om sånt men nu finns de yrkena där också. De blev en lång förklaring. Hoppas du förstod min fråga.

Desiree said...

Skit, skrev precis en lång kommentar till dig så försvann den.
Aj då med kameran. Förstår att det känns surt. Men det viktigaste är ju att du klarade dig och inte gjorde dig illa. Det går alltså inte fota med den nu alls? Kan ju vara värt att kolla vad det skulle kosta att laga.
Skönt att ni får källaren klar snart. Är det du och Peter som fixar målningen? Antar att det kanske blir mest du som målar. Samma färg som innan eller ny färg? BLev det förresten trägolv eller ny heltäckningsmatta i källren?
SKönt med en hemma helg även om det är ny audition för K.

Du får njuta till fullo nu av vargavintern med iskyla som ni har. Jag vet ju att du älskar detta. Du brukar önska sådant varje år och detta året har du fått din önskan uppfylld. Helt otroligt vilken kyla som bitit sig fast i USA. Till och med nere i Alabama har det kommit massor med snö.
Kram och ha en bra dag.

Vform said...

O NEJ ... kameran går knappast att reparera ... det gjorde inte min!!
Förklaringen var att det finns så jättemånga speglar i en kamera så det blir inte bra med att reparera!
Lessen! Men du ska absolut fråga!
Tur att DU klarade fallet!
Undrar sedan varför det är förbjudet att skrinna på "din" sjö?
Fina bilder och mycket snö!
Vi hade -24 i morse, men de visar +1 till måndag! Tvära kast!
Jag har röstat ... på dej!!
KRAM ♥

eastcoastmom said...

Stackars dig och Canon...
En BFA ja... jag kan förstå hur föräldrar tänker här i USA där man betalar massor för sina barns utbildning, att många vill ha garantier om nån slags perfekt karriär. Men vad man än utbildar sig till finns inga garantier, så...
Kramar

Charlie sa ... said...

Yikes, Canon är inte med på noterna! I know the feeling…inte bra. Hoppas du kan laga den. RIng Canon!

Fina bilder och som den gamla iPhone-fotograf som jag är så vet jag begränsningarna….men som sagt, du tar alltid fina bilder!! Catch the moment är härligt!

Såklart jag röstar.

KRAM och ha en fin torsdag!

Lotta

Annika said...

Channal:
Komplext som bara den!! Skriver mer om det imorrn!
Jag har flera exempel i min omedelbara närhet som fått stopp med konstnärligt fr sina päron.
Mer om det imorrn.
TACK! Vet du, jag testade nya hårpolar, värmespolar, och de gjorde mitt hår till en enda lockig lockburr.
Fniss, var tvungen att sätta upp det.
KRAMAR!!


Katta:
OH but you know it is COLD!!!
Fast snart viker denna kyla, tyvärr.
Nej, hjärtat ska vi hoppas håller ett tag till…
Men när det är en så pass kär pryl som en min älskade kamera, ja då är det allt lite surt…
LÄNGTAR tills källaren är A.OK igen.
Kram!!

Annika said...

Sahra:
Jag vet, så jävla SURT!! OCH det är nog en av mina högst älskade ägodelar dessutom.
SKIT!!
Ja, jag vet, jag är glad att jag bara har lite ont i armen och höften. Det hade kunnat bli så mkt värre.
OCH du, vilken skada du har. Himmel och pannkaka.
USCH!!
Kram!!


Marie:
Ja, tack, detta är mer än ett intresse för min dotter. man kan nog nästan kalla det en passion.
Vi har stött den drömmen sen hon började prata om den.
Yrkesskolor ja. de kallas trade schools här. Ofta, redan i HS, börjar man rikta in sig på tex att bli frisör. Man väljer det som tillval. Likaså bilmeck etc.
När man gått ut HS går man inte till uni, utan till yrkesskola. Yrkesskolorna, trade schools, har kortare utbildningar. Så den möjligheten finns.
Tror också man kan börja trade school innan man gått ut HS, om man tex hoppat av. DOCK, tror nog att de flesta vill att man har ett HS-diploma.
Men, jag kan ta reda på detta, är inte så haj på trade schools, men ja, de finns och de är många.

Anonymous said...

Surt med din kamera Annika, så tråkigt!
Har man inte utgifter så skaffar man sej.... :-(
Här har vi visserligen inte så många minusgrader men denna blåst!!
Det känns mer som det vore 15-20 minus, vidrigt!!
Pengarna i sjön eller inte för er?
Är det inte viktigt att ens barn, om man nu har ett sånt genuint intresse som t.ex. Karolina har,
får göra det man allra allra helst i världen vill göra?
Jag tycker det.
Skillnaden är väl om ens barn får "ett ryck" och får för sej hastigt o lustigt.....
Kramar från Anette

Annika said...

Desiree:
OH I HATE when that happens!!
Ja, jag vet, så jävla skitigt med kameran. Ibland orkar den, ibland bara lägger den av. USCH!!
Jo, det går alltså att fota med den ibland.
ska kolla lagning, men befarar att det är kört.
det är P och jag som målar, idag ska vi åka och köpa färg. Som sagt, det är nog mest jag som kommer att göra det.
Det blir trägolv, eller rättare sagt, laminat i källaren.
Vargavintern viker tyvärr idag. Nu ska det bli milt. Mkt trist, tycker jag. Peter är själaglad. Du ser vad olika vi är, haha!!
KRAMAR!!!


Vivan:
nej, det tror inte jag heller. Jag tror att e kommer att säga att det inte är ngn vits. FAN!!
Jaja…
Varje vinter är det ngn som ramlar i dessa sjöar, går ut på isen och klarar det inte. Nyligen var det en 11 åring som dog på en liten damm i DC omådet, han gick ut på isen. Sånt här skrämmer till den milda grad, och sen är det ju stämningsrisk o dyl också. Jag vet, det är underligt. Jag vet dock att vissa åker skridskor iaf utanför sina hus, sådana som har sjötomt.
Men nej, man ser aldrig folk ute på isen här.
Tack för rösten.
Vi ska också få varmt nu, TRIST!!
Kramar!!

Jane said...

Jag är helt övertygad om att man MÅSTE fokusera på det man är duktig på och brinner för. Inte vad vänner gör, eller föräldrar tycker. Då kan det snabbt gå ut för. Så jag tycker att det är helt rätt. Visst, det måste vara genomtänkt (och kanske kanske ha en back up i huvudet, om det nu inte blir som man har tänkt), och skulle min dotter vilja plugga filosofi eller eller något annat halvflummigt så ska det vara ett genomtänkt beslut med framtidsvisioner.
Ärligt talat, ibland är de yrkesinriktade vägarna rätt så begränsade. Brinner man för något är det bara att köra på. Skulle det inte sluta med en fantastisk karriär inom fine arts så kommer säkerligen andra möjligheter att dyka upp på vägen. Finns inget värre än folk som sitter och blickar tillbaka och säger "tänk om..."

Annika said...

Eastcoast:
Jag överlevde fint, men inte CANON!!!
SÅ sorgligt.
Ja, det där är en komplex historia. Det är ju pengarna som de tänker på, och den karriär som komma skall. Skriver mer om detta imorrn


Lotta:
Hemskt med Canon. Ska se om det går att laga, men befarar svaret på en relativt "gammal" kamera.
USCH!!
Haha, ja du var ju topp när det kom till iphonebilder.
Tyvärr blir det ju inte samma sak. Ja, du vet…
tack för rösten.
Kramar i massor!!

Annika said...

Jane:
SÅ sant!!
Just det där, "tänk om jag hade fått…" det är en hård tanke. I det här fallet så har det liksom alltid bara funnits en enda väg.
OCH vi kan inte neka det.
Jag vet att det är svårt. men…
Ja, jag skriver mer imorrn.
Tack för din kommentar. SÅ sann!!

Taina said...

Nä du Annika, Karolina gör HELT rätt! Hon ska göra det hon tycker om och trivs med. Att vända papper ska de som gillar att göra det göra. Annars är risken stor att du sitter där och ångrar dig bittert och snörvlar på papper och allt blir bara kaos. Ska bli intressant att läsa om dina tankar och läsa om vad "andra" tycker.

Fan vad trist med kameran! Hoppas innerligt att det går att fixa.

Har röstat på dig i ALLA kategorier nu!

KRAMAR

Annika said...

Taina:
Det är bra att du tycker det. DET är ju min filosofi också!
Ja, imorrn ska jag skriva mer om detta.
Kameran SUGER, fy fan vad bitter.
TACK söta Taina!!
Kramar!!

Anonymous said...

Nej men vännen, sa otroligt trakigt att din Canon skulle ga sönder! Du som tar sadana underbara bilder med den + jag vet hur mycket du tycker om din kamera! Att den inte talde lite is...tur att inte du skadade dig iallafall. Du maste vara rädd om dig & ga försiktigt när du är ute pa dina power walks! BFA är väl lika "bra" som vilken degree som helst. Man ska läsa det man trivs med & om man har föräldrar som stöttar sa go for it säger jag. Hur kul är det att sitta pa kontor om man helst vill sta pa scen liksom?
Här har vi winter wonder(?)land.
Kramar, Lisa

Miss Marie said...

Fy fasen vad trist! Hände ju mig också i höstas, visst känner man sig naken utan sin kamera! :( Förstår att det inte kunde hända en sämre tid, massa resor, vattenläcka o allt vad det är. Trist!

Och angående en examen i konst, why not?! Jag tycker att man ska plugga något man brinner för, annars är det bortkastad tid o pengar. Vissa många med examen som de har bara för att, inte för att de brinner för det. Vill K detta är det klart hon ska köra! Det kanske inte leder ända fram till Hollywood, men det finns ju en hel massa andra saker hon kan göra där hennes utbildning kommer tillvara.

Nettan said...

Oj hoppas att du inte skadade dig i fallet? Det är viktigast även om kameran fick sig en kyss?

Härligt med dina torsdagar i punktform, tycker mycket om dina bilder från sjöarna, trist att ni inte kan/får åka skridskor på dem, med rätt utrustning så hade det varit ljuvligt. Brukar åka långfärdsskridskor om jag är hemma i Värmland på vinter ( har inte hänt de senaste åren dock) och dte är ljuvlig avkoppling.

Härligt med hemmahelg, och angående examen i BFA tror jag att jag förstår hur du menar, man får ofta svara på frågor om och varför och hur eftersom det skiljer sig så från andra universitetsstudier. Skrev lite om det i går. Klart att ens barn har en reservplan, men att få möjliggöra en dröm smäller högre än att läsa ett program bara för att jag måste skaffa mig ett jobb och tjäna pengar... du förstår hur jag menar, hoppas jag?
En BFA för ungdomar inom teater och musik är så mycket mer än bara en utbildning på college, det är en livsstil att vara sådan konstnär och förgylla andra människors tillvaro, det är en gåva en del får och förvaltar väl och bakom dessa ungdomar finns föräldrar som våndas, som stöttar och som biter ihop, som tycker att det är vansinnigt kul, och som verkligen finns i nuet för sina ungdomar.

Många kramar

Nettan (i ett härligt kyligt Skåne)

Humlan said...

Aj! Hoppas att du inte får några problem efter vurpan! Om inte kameran går att laga så finns det ju också en andrahandsmarknad, jag känner flera som har köpt systemkameror begagnade från någon som har köpt och sedan knappt använt kameran, man bör kolla antalet exponeringar, för varje bild sliter men de flesta använder nog inte kameran så mycket som du har gjort. Det kan ju vara en möjlighet om du inte vill/kan köpa en ny.

Skönt att ni inte behöver flänga iväg denna helg, då kan ni ju måla och fixa i källaren! Önskar K lycka till med helgens audition!
Visst finns det lite att fundera på när det gäller hur mycket pengar man ska lägga på att försöka uppnå en dröm. Ni behöver ju inte tvivla på att K verkligen vill gå på denna utbildning (det är inte ett tillfälligt intresse som försvinner när nästa roliga grej dyker upp) och ska hon lyckas inom yrket så borde ju en bra utbildning höja möjligheten.
Och vad man än utbildar sig till så har man inte några garantier för hur det går med jobben. Jag blev ju sjuk några år efter jag tagit min examen (som nästan garanterade att man fick välbetalt jobb) och har betalat av allt studielån med min sjukpension... min tröst är att det var intressanta och roliga år på universitet, men hade jag jobbat istället för att plugga (hade fast jobb när jag började plugga) så hade jag haft högre sjukpension! Vad jag vill ha sagt är att man aldrig vet vad som händer i livet och om det "lönar sig" att satsa på en utbildning. Jag läste det jag var intresserad av och det är väl det bästa, när man kan/får göra det! Håller tummarna för att K får chansen att göra det hon drömmer om och att hon kan ha det som yrke i framtiden!
Nu skrev jag en massa om detta som du ju bara uppmanade mig att fundera över! Nåja, jag kan ju fortsätta att skriva om det senare också.
Väderrapporten från Stockholm i dag är att det är råkallt och inte roligt att streta fram i motvind på hala gator, när man vänder hemåt och har medvind så är det ganska skönt! :-)
Kramar!

Martina said...

Tur att du inte gjorde dig speciellt illa, men vad surt med kameran. Det är ju ganska mycket pengar för en systemkamera. Kanske att den ända kan lagas?! Hoppas det. Man blir sa arg pa sig själv när sant där händer. Usch.

Annars är det mycket pa din agenda....

Stora kramar

Annika said...

Men åh, så surt med kameran :-(. Såklart viktigast att du inte gjorde dej allvarligt illa, men ändå... Jag skulle gråta bittert om min kamera gick sönder... Med mobilen tar jag bara instagrambilder, nog så kul och beroendeframkallande, men min Nikon är ändå bra mycket viktigare för mej än mobilkameran. Hoppas du får råd att köpa en ny, eller kanske får en i födelsedagspresent.

Angående utbildning så ska man satsa på det man själv tror på och tycker att man är duktig på - jag hejar på Karolina och tycker hon satsar rätt!

Kram!

Anonymous said...

Vilken otur med kameran! Hoppas det löser med reparation eller ny.

Huvudsaken är ju att hon tar en examen, och får hon studera det hon verkligen vill så kommer hon ju att göra det också. Det finns ju behov av skådespelare och vem vet - hon kanske är en av dem som faktiskt får en fin karriär. Men oavsett så öppnar en högre examen dörrar, även om det kanske inte blir det man tänkt från början.

Lotta K said...

Vad trist med din kamera! En ide vore att be någon titta på den så du vet vad det är som är trasigt. Om du har tur så är det antingen kamerahuset ELLER objektivet. Och då kan du kolla vad en begagnad del kostar på ebay. Om din kamera är ett par år gammal är chanserna rätt stora att du hittar en bra begagnad till överkomligt pris. En del byter upp sig bara för att de kan, och säljer det de inte använder även om kameran är helt OK :) Om det är objektivet som är kasst kan du ju dessutom tänka över vilket objektiv du vill ha, eller helt enkelt ta vad du kan hitta billigt...

Anne-Marie said...

Det viktigaste var ju (tycker jag) att du inte skadade dig i fallet. Jag minns ju alltför väl fallet i januari förra året som skadade min fotled så otroligt illa. Fortfarande har jag litet sviter av det.
Förstår givetvis att du blev ledsen för kameran och hur du skall fixa den. Men vem vet, kanske det kommer någon present till födelsedagen. :)
Ni har alltså all snö och kyla denna vinter. Vi hade ett litet löjligt regn igår. Det hjälper ju inte med så litet i denna torka. Var tvungen att lägga ut litet bilder på bloggen på berget (med en del som hade snö) i hopp om att jag kanske kan framkalla litet mer. ;)
Hann inte kommentera igår - vilken fantastisk tjej ni har. Klart hon skall satsa på det hon brinner för. Vilka nerver och vilken energi hon har.
Kramar!!

Marie said...

Tack!! Nu lärde vi oss igen något nytt! Dessa trade schools nämns aldrig i filmer eller tv-serier så därför vet vi ingenting om dem. :) Lycka till åt Karolina också i fortsättningen med auditionerna!

Annika said...

Lisa:
Jag vet, så hemskt trist.
Den funkar ibland, ibland inte.
Mkt frustrerande.
Det var nog fallet den inte tålde, då jag slog i marken så slog den också. Mkt trist.
Ja, det nysnö över isfläckar, sådant är farligt.
Jaja, jag slog mig inte farligt alls.
NJUT av er vinter!!
Kramar!!


Marie:
USCH vad trist det ÄR!!
Ja, och så TASKIG tajming när vi har så mkt utgifter. vet inte vad jag ska göra nu, men har inget stort hopp :-(
Exakt, delar din åsikt ang BFA, totalt!!

Annika said...

Nettan:
Närå, stor dunjacka på och fleece under den. Slog i armen och höften, det är allt.
SÅ jäsikens sur över kameran.
TACK, vad roligt att du gillar min punkttorsdagar!!
Långfärds måste vara det ljuvligaste som finns!!!
ÅÅÅ!!!
TACK Nettan!! JAG delar din åsikt SÅ om en BFA!!
Precis så tänker jag också..
Förstår att du tänker precis lika. Vi sitter ku lite i samma sits där.
KRAMAR!!


Humlan:
Mig är det inga problem med, värre med kameran.
Ja, vi får se vad det bli nu.
Ör lite tveksam att köpa en begagnad. Det kanske skulle gå i väntan på en ny? Har inte ens kollat priserna där. Ska göra det. Har min Lumix i värsta fall, men det känns som ett stort kliv tillbaka.
Det ska bli riktigt skönt att vara hemma denna helg, och att vara köra till en audition. Skönt, skönt skönt!!
Källaren ska jag måla så fort jag kan denna morgon!
Det ska bli skönt.
Precis, I Ks fall är teatern mer än en hobby, det har vi vetat i flera år,
Så i vårt fall var det solklart.
Jag tror också att man måste läsa ngr man ÄR intresserad av, annars blir det inte bra.
Så ledsamt att du blev sjuk.
Men jag är glad att du har det gasnka bra mellan varven.
Stora kramar!!!

Annika said...

Martina:
SÅ trist, så trist.
Ibland funkar den som den ska, ibland bara lägger den AV!!
ja, det är mkt pengar med en systemkamera. Ska lämna in den iaf o se vad se säger. Tror ju redan jag vet svaret…
Mkt är det ja…
Nu ska jag måla :-)
Kram!!


Annika:;
EXAKT!!
Du förstår precis vad jag menar!!
FY tusan alltså. Ja, för oss som äldkar våra SLR är det verkligen så HIMLA hprt när de går sönder. VISST, den är tre år!! Men den funkade ju så bra hela tiden, sorgligt!!!
Kameran i iPhone har jag bara då jag fotar för insta, inte annars. Att kvallen är sämre är övertydligt. Se bara på bilderna i detta inlägg :-(
Tack, jag hjar också på K
Kramar!!!

Annika said...

Penny:
Så surt. Ja vi får se vad det blir nu.
Exakt, en BFA öppnar fler dörrar än man tror. VISST är det så!!
Utan tvekan!!


Lotta K:
Jag vet så tråkigt. Jo jag ska lämna in den så får de titta på den.
Jag tror ju redan att jag vet svaret, men…
Sant, jag ska kolla det där med andrahandsmarknaden. Ser ju att Amazon har en ganska stor sådan.
Trist, trist iaf :-(

Annika said...

AM:
Ja, jag vet…det hade kunnat gå mkt värre med mig. Jag slog mig knappt, men kameran var inte lika lycklig lottad.
BUUHUU!!
Ja du, vi får väl se…
Ja, vi har verkligen kallt här, och mkt snö och regn.
Önskar att ni fick det också, ni behöver ju det VERKLIGEN!!
Tack, ja K är otrolig. Vet inte varifrån henne mod kommer…
Tusen tack, AM!!
Stora kramar!!


Marie:
Nej, dessa skolor hör man nog inte ofta om i filmer. Sant.
Men trade schools är store. OCH utbildningarna mkt kortare än på uni.
tack, ja vi ska hålla tummarna för K!!

Marianne said...

Men alltså ååååå vad trist att din Canon är paj! Hoppas att det går att laga den, jag fick min lagad för ett par år sedan, och det var bra mycket billigare än att köpa en ny. Tror jag betalade typ 1500 medan en ny hade kostat minst 5000.

Nu blev jag väldigt nyfiken på diskussionen som är in nästa inlägg. :-)

Kramar och vidare till diskussionen!