Monday, September 03, 2012

DC Dinner Cruise

Igår tog Peter och jag en liten trevlig middagskryssning ombord på The Odessey i Washington DC.
Vi hade faktiskt tur med vädret. Man hade lovat regn och åska, men det blev inget av med DEN saken. TACK och lov!
Visst, det var dödligt hett, och drypande fuktigt. Men, men... Ombord var AC:n pålitlig  så det gick absolut ingen nöd på oss två!

Kryssningen varade i 4 timmar, och vi hade roligt och trevligt hela tiden.











I huset till vänster på bilden var jag au-pair 1990...

Lincoln Memorial och Washington Monument.
The Kennedy Center till höger på bilden.  Bortom Kennedy Center ser man den berömda Watergate byggnaden.
Roosevelt Island till vänster, Georgetown till höger.
Georgetown Waterfront.




OCH sedan blev det alldeles för mörkt för att fotografera, tyvärr.

Idag är det Labor Day och ledigt för de flesta in da US of A.

Jag önskar er alla en BRA måndag!



24 comments:

Äventyret framtiden said...

Så kul när ni tar er för:) och bara far iväg på det ena och det andra "kuliga".
Roligt är att få följa med och titta på allt sevärt.
Känns det inte som om det var minst hundra år sedan du var au pair? Det har ju hänt en del sedan dess:)

ha en god fortsättning på måndagen
Kramar
Karin

Charlie sa ... said...

En middagskryssning - så trevligt! Att se en stad från vattnet ger en annan dimension, andra vinklar. När jag var i DC slogs jag av hur nära alla monument är. Mäktigt!

Ni ser ut att ha haft det jättefint!!

Kram!!!

Sofia said...

Så fint! Ni verkar ha så mycket underbar natur där du bor Annika, härligt.

Victoria said...

Vilken mysig tur! Liksom middag och sightseeing i ett!

Katarina said...

Åh vad härligt ni ser ut att ha haft det och vad trevligt att man fått följa med! Härliga bilder! Kram

Sara said...

Det ser så mysigt ut sis, antar att K var upptagen av annat;). Ni hittar på mycket skoj, P och du, trevligt med en mat- och båttur längs stranden i D.C. Hoppas att maten var bra också! P & K

Annika said...

Karin:
TACK!
Ja, den här helgen har vi hunnit med en hel del.
Sådant är kul!
Som vanligt är det kul för mig att dela med mig via mina bilder.
JO; det känns som väldigt länge sedan jag var au-pair. Avlägset som bara den...
Kram!!

Lotta.
TACK!
Ja, det var trevligt att åka ut på vattnet o äta middag (har varit ute förr med ett annat rederi).
Det är verkligen annorlunda att se en stad från vattnet.
Ja, DC har verkligen massor med mäktiga monument.
Kram!!!

Sofia:
TACK!!
Ja, vi har gott om grönområden. DC har många sådana att erbjuda.

Annika said...

Victoria:
TACK!!
Ja, så är det verkligen! Gillar det!
Kram!

Katta:
TACK!!
Det är så kul för mig att dela med mig av dessa bilder till er!
Kramar!!

Sara:
När ni kommer hit nästa ggn tänkte vi att vi kunde ta en av dessa kryssningar.
Karolina är i norra PA, hon kommer hem i em igen.
SÅ kul att hitta på en massa saker. Sådant är ju ni väldigt bra på också!
Kramar o älskar!!

bettankax said...

Vilken trevlig söndagsutflykt:) Jag är så imponerad av hur mycket ni tar er för och hittar på. Jättekul ju!! Fina foton.
KRAMAR!!

Annika said...

Bettankax:
TACKAR!!
Ja, det är kul att hitta på en massa då det är långhelg.
Idag är det dock lite segt. Maten ombord var nog inte den bästa så vi har haft magont hela natten...BUHU!
Men vi ska snart gå ut och gå.
Kramar!!

Vform said...

Åh, så mysigt på egen hand!!
Trevligt att få 'vara med' på utflykten!
Så också i förra inlägget!
Tack för turerna!!
Vi har SOL från en molnfri himmel ... tro det eller ej ... men så är det :O)
Fina dagar önskar jag dig!
Kram!

Fourmum said...

Vackra bilder! Måste ta och kolla en karta känner jag.. Jag visste inte att det var så mycket vatten vid DC *skäms* Mysigt att göra en middagskryssning! Trist om ni blev dåligt av maten :( Kram!

Annika said...

Vivan:
Ja, det var en mysig kväll, och mysig helg med många aktiviteter.
Härligt med sol.
Här är det mulet och superhett och fuktigt. Som vanligt. TYP!
Njut av solen!!
Kram!

Annika said...

Fourmom:
TACK!!!
Samma gflod som vi var vid i lördags, Potomac, flyter genom DC.
Ja, maten var ingen höjdare, men det kunde varit värre.
Kram!!

Anonymous said...

Jag vet inte om jag sagt det förut, men i så fall säger jag det igen - Washington är nog den vackraste amerikanska staden jag varit i!

Ser otroligt trevligt ut med en middag på sjön.=)

Marianne said...

Vilken trevlig kryssning! Var maten lika god som det såg ut som den skulle bli? Haha, ja man kanske skulle starta någonting sånt här på sjön Möckeln? Nä, den är nog för liten, och det är nog mest bara granar till utsikt.

Kram!

Desiree said...

Det ser super nice ut Annika. Vilken trevlig kväll. Ni bor verkigen härligt med så mycket vatten runt er. Lite Stockholmskänsla får man nästa när jag ser dina bilder. Du och Peter ser alltid till att hitta på så mycket trevliga saker ihop och tar för er av era omgivningar på bästa sätt.
Kram!

Fröken fräken said...

Vilken trevlig dag ni verkar ha haft, va mysigt. Ja ni verkar bo i en jättetrevlig stad, härligt med nära till vattnet också.
Kram!

Anne-Marie said...

När min pappa och jag besökte DC 1986 har jag inget som helst minne av att det skulle ha funnits så mycket vatten. Vi höll mest till i ett område som heter Arlington så det kanske är anledningen. Härlig kryssning och mysig middag. Vackert med allt vatten. Kramar!

Millan said...

Ah vad skoj och vad roligt ni verkar ha haft! Och vilket jattefint foto pa dig!!

Harliga foton fran er vandring i lordags ocksa.

Kram

Annika said...

Penny:
TACK ska du ha!
DC är ju väldigt oamerikansk iom att det INTE finns ngra skyskrapor att tala om. Ingen byggnad får vara högre än monumentet.
Men visst är det en fin stad, och en MÄKTIG stad. DET tycker jag att man känner direkt.
Ja, mkt trevligt att komma ut på vattnet ett tag!

Marianne:
Mycket trevligt.
Nej, maten var INGET att hänga i julgranen. USCH!! Tyckte inte alls om den,
Fock tom magont av den, både Peter och jag,
BLÄ!!
USCH!!
Nej, kanske bäst att inte ordna middagskryssningar i Möckeln ;-))))
Kram!!

Desiree:
TACK!!
Men staden har inget att komma med gentemot Sthlm vad gäller vatten. Men jag är glad för det som finns.
Potomac är ju en stor flod.
ja, det kul att hitta på saker. Gillar det verkligen!
det r ju du och C bra på också!!
KRAMAR!!

Annika said...

Fröken Fräken:
TACK!
Jo, DC har mkt att bjuda på. Det finns alltid roliga saker man kan hitta på.
Det är Potomac river som rinner genom staden. Man får vara glad över den :)
Kram!

A-M:
Arlington är DC's absoluta grannkommun i VA.
Det var där jag var au-pair, och det är i Arlington de höga byggnaderna på mina bilder ligger.
Det är Potomac som rinner genom DC, och det är ju en stor flod. Det är den som är vårt vatten.
Ja, tack, en trevlig kryssning var det! Glad att de har en hel del sådana på floden!
Kram!!

Millan:
TACK ska du ha!
Vad gulligt sagt av dig!
Ja, vandringen i lördags var inte dum, om än HET!!!
Kram!!

Anonymous said...

Vad mysigt det ser ut och drinken såg inte dum ut den heller:) underbart att gå på "dejt" och jag tycker det är så fint att se när man tar tid för varandra även fast man varit tillsammans i många år! Fler borde göra detsamma! Supersnygg bild på dig också och jag gillade tröjan:) kram från Elin

Annika said...

Elin:
TACK!!!
Vd snäll du är!
Ja, dejter ska man ha. Även efter snart 20 år som gifta.
Kom ihåg det, Elin ;-)
Tusen tack för snälla ord. Mail kommer!
Kram!!