Tuesday, January 31, 2012

This Week. The weather, A CRUISE and the Super Bowl

Well, I know that you all are getting sick of me talking about the weather.
I know, I am sorry.
BUT, today it’ll be 63 degrees F (17 C), and the same thing tomorrow. I am not happy. NO not one bit.
This is so aggravating for a person like me who wants nothing but a blizzard.
But, there is nothing you can do about it, so therefore I’ll shut up.
I’ll shut up and take my PW.

Look what I’ve found blooming outside my house.
Yep, Snow Drops.
THAT is early!




We have been a bit late in booking the spring break vacation this year!
When spring break (påsklov) arrives it is always kind of fun to go somewhere warm, and that is what we’ll do this year.
We have booked a CRUISE!!!
SO the first week of April, we will be cruising the Western Caribbean! SO MUCH FUN!!
We will be cruising with Norwegian Cruise Line from Cape Canaveral in Florida!
We’ll be out for seven days.
YES! It will be FUUUUUN!!!!
I have got to get in shape for that!
I am realizing that it is coming up soon!!!
YAY, I love cruises. We took a Southern Caribbean cruise three years ago, and now it is time to take sail again!






But, alas, it it still winter. And, we still have SUPER BOWL to look forward to!
Well, I am not that much of a fan, as you all know. I just like being there, chatting and eating and drinking. THAT is what I look forward to.
For most people SB is HUGE!! And, so VERY IMPORTANT!
I can REALLY understand that.

I’ve heard a guy on a Swedish radio show recently talking about manners, and GROUND RULES, when watching a big, important game (like the Super Bowl).

He said:
Rule number one: “As soon as the wives get involved it gets more fancy than it should be. We are not interested in fancy appetizers. Just give us bags of chips, no bowls. Give us beer right out of the can or bottle. THAT is ALL we really need”

Rule number two: “IF you are the type who is not interested in football/soccer/hockey etc move your party to another room. Leave the sport, and TV, to us die-hards”.

Rule number three: “DO not chat about other things during the game. IF you want to say something at all it has to be some comment about the game you are watching. All other subjects are off the chart”.

I told Peter and Keith about this guy, and they both agreed. THIS is the way to watch a BIG game. And, super bowl is HUGE!!
I guess I will have to move my ass into another room on Sunday where I can chat about a million other things while snacking and drinking red wine.

Have a good Tuesday!!

26 comments:

Coolaannna said...

Visst är det lycka att hitta en snödroppe! Livet känns genast mycket lättare :)))

Super Bowl...ni har verkligen mycket att hitta på och titta på! Även om jag här hemma gör så gott jag kan!

Ha en finfin tisdag Annika!

Kram Anna

Taina said...

VAD ROLIGT!!! Att få åka på kryssning vill säga. Vi kommer nog inte att åka någonstans i år om "köpet" går igenom. Det blir att knapra på hårdbröd. Hahahaha! Men är det redan 3 år sedan sist ni var på kryssning??? Jag tyckte det var igår jag läste om det. Huvaligen vad tiden rusar. Jag är lite avis faktiskt, för jag får INTE med mig Jonas på en kryssning. Never! Så jag får väl kolla på dina bilder efteråt och drömma mig bort, typ.

Jag är inte alls insatt i den amerikanska fotbollen. Inte Jonas heller för den delen. Få se om vi hamnar hos grannarna som inte snackar om något annat än det. Jag skulle göra som du. Ägna mig åt viktigare saker att diskutera och pimpla vin!

Vädret. Ja vad SKA vi säga om det? IT SUCKS!

Kramar!!!!

Anonymous said...

Love it! Game rules! Never quite got all the football rules when I was in the States but I loved going to the stadium and watch our uni team. Even I had a lump in my throat when we stood up and listened to the American anthem. You are sooo lucky it's nice and warm. Here it's -12C and it is freezing!!! That cruise sound excellent. Am sure you'll have a wonderful time! Is Karolina going as well?
Have a great Tuesday!
Huggies, Lisa
PS.The snow drop is so beautiful!

Anonymous said...

Of course it should say...that cruise soundS excellent...

Miss Marie said...

Vad mysigt med en kryssning! Lyxigt att bara ta det lugnt och glida runt med en båt!

Super bowl... I just don't get it. Men det skulle vara kul att få uppleva nån gång! :)

Desiree said...

Så himla kul att ni bokat kryssning! Jag kan inte heller fatta att det redan gått tre år sedan ni var på kryssning sist. Eran förra resa var ju sådan hit att denna borde bli minst lika bra. Underbart att ha något riktigt kul att se fram emot. Vilka öar blir det? Låter superhärligt.
Jag skulle gärna ta lite snödroppar och vårtecken nu. Tänk om vi kunde byta det hade varit perfekt.
Allt runt SB är det roliga, iallafall för mig som ännu inte fattar spelreglerna för själva matchen. Det är ju verkligen en stor folkfest med SB.
Kram!

Annika said...

Coola Anna:
Jag blev mest trött, but that just me!
Du vet, den här vinterälskaren är lite die hard, haha!!
Vore jag hemma skulle jag nog inte ägna en tanke åt Super Bowl, men här är det stort som en helg. Så det är bara att digga läget!
Ha det så gott!
Kram!

Taina:
JA, det ska bli så skitkul!!!
OCH inte är det långt kvar heller. På gott och ont!
Jag älskar kryssningar. Älskar dem!
Så det ska bli extremt kul att komma iväg på en annan rutt nu.
Ja, tre år sen sist. Visst flyger tiden!!
Du får kolla in bilderna sen, och visa Jonas :-).

Super Bowl är kul även om man inte bryr sig, som jag.
Men, vi får ta våra vinglas och gå ut i ett annat rum och snacka. Såna som vi, Tainia :-)
KRAMAR!!!

Lisa:
Yes, Super Bowl is kind of fun even if you are nog into football. It is everything surrounding it that is fun as well.
NO, I don't consider 17 degrees C to be a good thing in January. I think it sucks. And, I would much rather have your weather!!
The cruise will be fab!
Yes, karolina is going and she is sooo excited!!!
HUGS!!!!

Annika said...

Marie:
ja, det är verkligen ett härligt sätt att semestera på, tycker vi!
SÅ kul!
SB fattar inte jag heller, men det är kul att hänga med :-)

Desiree:
Ja, det känns superkul med kryssningen!
OCh tänk att tre långa år har gått sen vi kryssade södra och östra karibien.
Det är galet!
Det blir Mexico, Grand Cayman Islands, Jamaica och Bahamas..
SB är kul, jag fattar ju inte heller reglerna, men det är roligt iaf. Just allt som hör till matchen!
Kramar!

Annika said...

Hah! Jag var på ett superbowl party för några år sen med en massa akademiker. Det hade inte gjort några die-hards glada. Det var massor av appetizers och INGEN i stort sett tittade på TV:n som stod på i ett hörn. I själva verket så var det en professor i konsthistoria som stod mitt FRAMFÖR TV:n under större delen av matchen och orerade om jag-minns-inte-vad. Ett riktigt fotbollsfan hade som sagt fått spel...

I år så kommer jag vara på flyget under Superbowl eftersom jag ska till Denver över helgen. Ingen stil alls...

Kryssningen låter superskön!

Annika said...

Annika:
Japp, det hade riktiga die-hards hatat!!
DET kan du skriva upp. Synd att kalla det SB-party!
HAHA!
De akademiker jag känner (goda grannar etc) är rätt tunga fans, så jag tror inte att Peter, Keith mfl behöver oroa sig ;-)

Jag bryr mig noll om själva matchen, men allt som hör till tycker jag är kul.

Denver låter toppen!!!

Det ska bli såå roligt att kryssa!!

Musikanta said...

Härlig bild på snödropparna. Jag har lagt ut inlägget om fredagsteman i februari på min blogg. Hur gör man för att få in dem på sidan av bloggen? Hittar ingen gadget som passar. Jag ser att du vet hur man gör :-)! Tacksam för tips!
Kramar från Ingrid

PS. Det gick att länka till fredagsbloggarna igen som väl är!

Saltistjejen said...

Hahaha jag skrattar åt kommentarerna kring Super Bowl! Well, jag kanske vore likadan om det var en stor Hockeymatch så jag förstår dem på ett sätt.... ;-)
KRAM!

Anonymous said...

Härligt med en exotisk resa att se fram emot!=)

NFL är ju inte alls stort här, kanske beror på utomståendes oförmåga att lära sig reglerna..?;-)

Keith said...

Yes, you better get your ass to another room during the Super Bowl!! ;-) If somebody talks during the game about non-essential things I will go nuts!!
Nice pic of the snowdrop! That's as close as you're getting to "snow" this season! :-)
Cool with the cruise!

Elisabeth said...

Vad fint med snödropparna!!! Det har jag sett här också, inte i år naturligtvis, men andra år.

Roligt med kryssning! Ser fram emot att läsa inlägg om den sedan. Även om kryssningar inte är min grej (gillar man inte båtar är kryssningar inte precis rätt ;)) var det SÅ roligt att läsa dina inlägg från förra gången ni var på kryssning.

Suzesan said...

Härligt med kryssning. Det skulle jag med vilja göra. NU snart. WOW. PÅ två håll har jag en önskning om det. Upp och ner. Så att säga.

Årets finaste bild den på snödroppen. Då har jag inte på något sätt påstått att någon av de andra bilderna hade något fel. Tvärtom;)

Kram
/Susanne

Christina said...

Yay!! Vad härligt med en kryssning! Gött! Super bowl ja.... ska bli intressant, vi går nog till en pub och kollar på matchen fast mest på människorna kanske ;-) Kram!

Katarina said...

Åh, härligt att finna snödroppar, ett säkert tecken att våren är igång. Å sedan kryssning,, härligt.. Jaguar själv gjort 3 vecko kryssningar i Medelhavet,, oboy,, jag gick up flera kilon,,, ni har nu något riktigt kul att se fram emot. Kram

Anne-Marie said...

Men vad varmt ni har det. Ur led är vädret. Här skulle det ha varit runt +10 idag men kvicksilvret orkade nog inte upp till mer än +6/+7 pga dimma. Underbart med en kryssning. Har aldrig varit på en sådan kryssning eller en kryssning överhuvud taget. HÄRLIGT! :) Superbowl kan jag inte intressera mig för men jag vet att det är hur stort som helst. Har sett att tjejen från en av American Idol-säsongerna kommer att ha en TV-musical dagen efter. Kathreen McPhree tror jag hon heter. Gillade henne. Hann aldrig kommentera dina bergsbilder. Så fantastiskt vackra. Det är något speciellt med den där bergskedjan tycker jag. Kramar!

anna of sweden said...

Åh, så härligt med en kryssning! Det gör ni rätt i. Och jag ser redan fram emot att få se bilder därifrån! :)

Tänk, jag saknar Superbowl fast jag inte kan något om sporten. Men jag gillar de där stora amerikanska händelserna som sammanfogar hela nationen.

Huggies!

Cecilia said...

Åh nu blev jag inte ett dugg avundsjuk när du skrev om kryssningen!!Hade vi varit på plats i Merritt Island (som bara ligger några få minuter från Cape Canaveral) så hade det varit väldigt roligt att få säga Hej :-).
Kram,Cecilia

Annika said...

Ingrid:
Trevligt!
Då ska jag komma och titta.
Det är inte svårt att lägga ut det hela i marginalen. Skriver om det sen på din blogg.
Deltagarlistan kan du bara kopiera och sätta in i ditt eget inlägg. DEN behöver rensas ur igen, dock.
Kram!

Saltis:
Visst förstår man dem. Inget snack om den saken!
Kram!

Penny:
Ja, det ska bli skönt.
Nej, NFL är inte stort hemma. Men matchen visas nog för die-hards där också.
Idag ska jag till STARBUCKS .-))))
Kram!

Annika said...

Keith:
OH, I do understand.
But I will sit there sighing and commenting on stupid crap anyway, haha!
NO, you know I wont.
No snow this season, for sure...
Yes, it will be fun to cruise!!

Elisabeth:
Ja, och de är tidiga. Men det är inte underligt. Tulpanerna börjar komma upp också.
SJUKT!!

Nej, kryssningar är inte allas grej. Roligt iaf att du ser fram emot att läsa om den! Blir glad!!

Suz:
Ja, att kryssa är kul. Detta blir den tredje kryssningen vi gör. SÅ roligt.
Hoppas att du också kommer iväg på en!Ah, tack..ja den snödroppen växer utanför min trappa!
KRAMAR!!

Annika said...

Christina:
Ja, det ska bli så soft med kryssning.
SB, synd att inte 49:ers är med. DÅ hade du fått se på drag på stan.
Men det blir nog stämning iaf.
Kram!

Christina.
Ja, jättekul. Detta blir vår tredje Karibien-kryssning. Love them!
Tre veckor på ett kryssningsfartyg! Fattar att du gick upp i vikt :-)
Kram!

A-M:
Ja, det är så galet snett detta väder.
Jag kan inte se ngt som helst positivt i det hela.
Inte alls.
USCH!
Kryssningar är liksom den ultimata semestern. Total avkoppling och sen får man vakna i et nytt land varje morgon :)
Det där nya programmet med K Mcfee ska jag se! Verkar SÅ bra!
SB är gigantiskt stort, men jag bryr mig inte heller om matchen.
TACK!!
Ja, appalackerna ÄR vackra, och mytomspunna och lite mystiska, kan jag tycka. Gillar dem! KUL att du också gör det!
Kramar!!!

Annika said...

Cecilia:
SÅ himla synd att du inte är i FLA nu. Det hade varit SÅ roligt att få hälsa på dig också!
Detta blir andra ggn vi seglar ut fr Cape Canaveral.
Kram!

Anna, Fair and True said...

Skönt med kryssning! Var stannar den någonstans?