Sunday, January 01, 2012

No more champagne...

and the fireworks are thru...

Nyårsdagen.
Dagen som jag tycker är årets tristaste dag.
Dagen jag knappt kan med.

Men, det är 2012 första dag.
Förmodligen är jag lite trött i håret.
Antagligen är det så.

Vad kommer detta år att ha med sig?

Idag blir det iallafall en dag på sofflocket i lugnets tecken.
Imorrn är det ledigt från skola och jobb.
Jodå, så är det eftersom att nyårsdagen infallet på en söndag.

På tisdag börjar SKOLAN och JOBB.
PÅ tisdag är julen så slut den bara KAN vara.
DÅ åker den ut från mitt hus...

Men idag säger jag till er:

GOD FORTSÄTTNING!!!

18 comments:

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla said...

God fortsättning!
...här är det den 2:a januari om 54min, så nyårdagen börjar gå mot sitt slut :)

Kram från Australien♥

Anonymous said...

God fortsättning Annika!
Kramar från Anette

Anonymous said...

God fortsättning Annika!
Kramar från Anette

Coolaannna said...

Tjoho därborta!!

Till dig från mig: God fortsättning :)

Ghhaaa, vilken fest det var här!

HIhihi soffan är stället idag!

Kram Anna

Musikanta said...

Jag ser att Erica gärna tar över temat i januari. Jag avstår gärna det till henne. Bestäm du så slipper jag fundera mera :-)!
Kramar!

Äventyret framtiden said...

Gott nytt hår! Nej, men år skulle det ju vara!:)
Ha det gott i soffhörnet och njut av den första dagen för året!

Kramar!

Anonymous said...

God fortsättning Annika! Hoppas det blev en lyckad kväll igar! Befinner mig ater igen i matkoma sa det var skönt att ga arets första pw! Kan behövas fler ;-)
Nyarskramar, Lisa

bettankax said...

Instämmer! Nyårsdagen tristaste av trista. Kollat nyårskonserten från Wien och den är njutbar. För övrigt impregnerat mina kängor och föst ihop lite julpynt i en hög för vidare transport till källaren.
Mys och ha det bra!
KRAMAR!!

Charlie sa ... said...

God fortsättning!!!!

No more skumpa här heller och lite ont i håret tror jag ;)

Men solen skiner ju, bra början! Promis på stranden,
vila i eftermiddag med bra böcker, bio ikväll

Kramar!!!

Lena said...

God fortsättning!
Här åker julen ut i morgon. Granen försvann i går. Rätt skönt.

Tankevågor said...

Årets segaste dag helt klart!! Champagne är så GOTT och konsten att inte få ont i håret på nyårsdagen är väl att hålla sig till bara champagnen så det gjorde jag. ;-)

Kram från ett regnigt Stockholm och mig!

// Lisbeth

Christina said...

God fortsättning!! Ont i håret hör till nyårsdagen ;-) Kram

Elisabeth said...

I år känns nyårsdagen rätt meningslös här, med tanke på att den är en söndag och alltså inget extra ledigt. Fast det blir nog extra OB till alla som jobbar, alltid något. ;)

Saltistjejen said...

GOD FORTSÄTTNING Annika! Hoppas er fest igår var fab! :-) Men det var den säkert. Vi hade en jättebra nyårsafton.
Och du, jag gillar Nyårsdagen. Som en skön ledig dag utan måsten. Mmm...! Vi får barnvakt i em och ska passa på att gå och se Tintin 3D som vi velat länge.
:-)
KRAM!

Hanneles paradis på Hisingen said...

det är ju en hemysig dag ;)

Anne-Marie said...

God Fortsättning Annika! Det starkaste jag drack igår var "sparkling apple cider". :) Vi får se vad 2012 för med sig. Inga nyårslöften avläggs. Ingen idé utan det är bättre att göra så gott man kan utan löften. Bara en dag kvar av ledigheten. Så fort det har gått. Kramar!

Annika said...

God fortsättning till er alla.
Nyårsdafen kan jag inte se ngt mysigt med alls,
Det har jag aldrig gjort. SÅ slut det kan vara.
Samtidigt är det ju ngt nytt, och så fort vardagen rullar på igen så är ju allt OK.
Idag ska jag börja ta ner julen, och det ÄR ett jättejobb. Gruvar mig lite...
Kram till alla och GOTT 2012!!!

Sahra said...

Ett party som heter duga. Härligt att det blev så lyckat. Jag tror det smittar av sig. Är man en bra, öppen, pigg och glad värd o värdinna, så blir gästerna på samma humör. Jag är lite nyfiken på era vänner. Är det amerikaner, svenskar, blandat?
Kram och hoppas den värsta nyårsdagsångesten har lagt sig lite och att det är nya friska tag hos er. Kram