Sunday, June 26, 2011

Bildbomb: dag 1!

NU är vi här!
Skriver detta inlägg från min säng, och jag ska alldeles strax knoppa. Men eftersom bloggen är min CHEFIGA CHEF (jomen, så är det NOCK) så "måste" jag lägga ut detta inlägg först, tihi!

Resan gick bra. Inga bekymmer alls.
Lika akönt varje gång att kunna konstatera att allt gick fint.
Jag drar en stilla suck av lättnad. Time and again....
TACK för det!
Huset är bra. Alla är installerade. Alla utom Peters faster och farbror, som anländer på måndag.

NU blir det bildbomb numero UNO!!!


Yay, vi börjar närma oss!!!


Vilket "kyffe" va?? Nä, det känns som om det vore dumt att klaga. Bredbandet är bra, dessutom...


Timbuck II


Timbuck II


Frågan är...var är vi???


Två drinkiga drinkar på decket!




















Kameran får jobba flitigt dessa dagar.
Nu är det dags för mig att sluta mina blå denna sena natt (ja, det är förpublicerat. AS USUAL).

Jag önskar er en god och fin söndag.

Imorrn blir det så bildbomb TVÅ!!!

27 comments:

Charlie sa ... said...

I am with you sister!!
SER ljuvligt skönt ut helt enkelt

Vilket hus, vattnet, stranden som aldrig tar slut, snäckor, krabbor, god mat, drinkar!!!

Längtar redan efter bomb #2!
Nu njuter ni säkert av frukost ute snart...
KRAMAR!!

Annika said...

Lotta:
TACK, sister!!
Härligt att vara här!
Nu ska jag ut och gå en liten morgoprommis, med kam'ran, då'rå :-).
Ja, huset går inte av för hackor!
Solen skiner.
Bomb numero två på ingång!
Kramar i massor!!

bettankax said...

Men herredumilde sååå UNDERBART!! Huset ser fantastiskt ut. Jag inser att jag inte kommer kunna variera mig i kommande kommentarer(men vilken K-ords mening..?), jag suckar hänfört och njuter.
Önskar er alla en riktigt härlig vistelse.
KRAMAR!!

Annika said...

Bettankax:
HAHA!!!
TACK snälla!!
Ja, det är najs här. Inser att jg älskar detta ställe så mkt!!
OBX i sn helhet, alltså!!!
TACK Bettan, känner lite ågren över att bara ha tre hela dagar kvar.
Kram!!!

Bloggblad said...

Så makalöst exotiskt. Som på filmer jag sett - känns nästan inte som om det är "på rikt".

Glöm inte att njuta också! Jag kommer ofta på mig själv med att tänka genom bloggögon och springa med kameran för rätt vinklar - och då hinner jag inte njuta så mycket.

Annika said...

Bloggblad:
Men det är högst verkligt :-)
Jag njuter och plåtar.
Du vet, bloggen är min boss när jag är här...På gott och ont ;-)
Mest på gott!!!
Bara på gott egentligen, om jag skriver inlägget vid ett ngtlunda drägligt klockslag :-)

Äventyret framtiden said...

Bomardemang! Jättehärligt att vara med på ett hörn i stora världen!:D
Ha det gott-kram!

Saltistjejen said...

VILKET STÄLLE!!!!!! Wow! Så fantastiskt!!! Vilken strand, vilket ljus vilket hus!! :-)
Ni kommer få underbara dagar där!!!! Och jags er fram emot fler bildbomber!
NJUT nu!
KRAAAM!

Annika said...

Karin:
Precis, från ett hav till ett annat.
Glad att du hänger med på färden!!
Kram!!

Saltis:
Japp, stället går inte av för hackor. DET kan jag säga. Det är till salu för 1,7 mille...
Ska vi köpa det? HAHAHAHA!!
I WISH!!
Imorrn bildbomb igen!!
Kram!!!

Anonymous said...

så otroligt vackert! njut av dagarna där! hur länge stannar ni?

Humlan said...

Vilket ställe! Vilka bilder! Det ser verkligen underbart ut och jag förstår att det är en favorit!

Njut nu och ha en underbar semester!

KRAM!

Jessica said...

Ohh!!! Vad det ser härligt ut. Hoppas ni får en underbar semester och en lika härlig Sverigevistelse. Ser fram emot fler ljuvliga bilder. Glad sommar önskar jag er

Jessica

Anonymous said...

Precis vad jag behövde! Har haft en jätte jobbig helg med studier, föredrag etc. Njuter...underbara kort! Köp huset ;-) Just kidding! Hoppas det blir en riktigt lyckad minisemester med manga bad i det härliga havet!
Kramar, Lisa

Magdalena and Co in US said...

Håller med, längtar också till bildbom 2. Huset ser superlyxigt ut. Toppen. Hoppas du sov gott och det blir en toppendag. Kramar

Elisabeth said...

Det ser sannerligen härligt ut! Och vilket hus! Det går inte av för hackor det.

Anna's kitchen said...

Åhhh, så härligt det ser ut! Fantastiska foton i en underbar miljö.
Fortsätt och njut!

Suzesan said...

Så fint och VILKET hus. Glassigt. Så ska det se ut vid HAVET. Kul bild på krabban:)

Njuuuut nu

Kram
/Susanne

Anonymous said...

I loe the Cotton Gin. I never buy anything but I love looking through all the stuff! Have fun!

Anne-Marie said...

Vilken bildbomb! Så fantastiskt vackert det är. Och vilket hus! Lyllo dig. :) Och här går jag i Weed. ;) Kramar!

Lena said...

Vad roligt med alla bilder! OBX står på listan om jag någon gång beger mig västerut.

Desiree said...

Älskar ALLA dina bilder! Ser superhärligt ut och ser redan fram emot nästa gäng bilder.
Kraaaam!

Annika said...

Meerle:
Vi stannar tills på onsdag morgon, då bär det av hemåt för ompack och fix av det sista innan resan hem.

Humlan:
TACK, ja det är verkligen en favvisplats.
Kram!!

Jessica:
Välkommen hit, tror inte jag sett dig förr?
TACK, ja stället är fantastiskt.
Nu ligger nästa bomb ute.
Sen blir det sve och fin!!
KRAM!!

Annika said...

Lisa:
Å, tack. Tråkigt att höra att din helg var stressad. Hoppas det är bättre nu.
Fniss, ja just det. Tror inte jag har de pengarna, men jag änskar!!
De hus sm ligger närmast havet, vid vattnet g¨r på runt 3-6 mille...
Kram!!

Magdalena:
TACK.
Sov gott och allt det där i två nätter nu :-)
Imorrn bildbomb nummer 3!
KRAM!!

Elisabeth:
Det är verkligen härligt!
Nu ligger nästa bildbomg ute.

Annika said...

Anna:
TACK!!
Ja här skall njutas, tyvärr mulet idag...
Kram!

Suz:
TACK!
Ja, husen här går inte av för hackor...
BAMSIGA!!
Kram!!

Sara:
I have never been in there. But, it is cloudy today so it might be a day for strolling around the shops.
I love being here.

Annika said...

A-M:
TACK, och mer kommer!!
Ja, lanet är verkligen stort med väldiga kontraster.
Kram!!

Lena:
TACK!!
Ja, jag hoppas att du kommer till OBX ngn ggn!

Desiree:
TACK!!
DET kommer mer!!
:-)
Kram!!

Anna, Fair and True said...

Härligt! Vad kostar det att hyra där i envecka t ex?

Annika said...

Anna:
Det varierar, men under sommaren kostar det massor.
Vi var inte beach front, och Peters fldrar pungade ut med 5,600 dollar.
Beach front går nog på 8000 och mer...