Monday, November 29, 2010

Nä, jag fattar liksom inte...

...ATT helgen är slut!!
VAD hände?
Hela långa Thanksgivingledigheten slut. Måndag? VARDAG?
Men ÅÅÅÅ!!!
Nu är det ett helt år kvar till nästa Thanksgiving, men å andra sidan har vi ju JULEN att se fram emot. DET gör jag. MASSOR!!

Jag kan också tillkännage att jag är SJUKT avis på er hemma. JAG AVUNDAS ER SNÖ!!!
Jag skulle önska att vi också hade lite av den vita varan. Men, det enda vi har att vänta här i veckan är tio grader varmt och REGN.
Now, that's what I call boring...
Ni nordbor får hålla i hatten, ni lär ju ska få en VARGAVINTER AV RANG (igen!!!), medan vi här på amerikanska östkusten förmodligen får det mildare än vanligt.
Någon som vill byta?

Synd på ett sätt att man inte styr kosan hem den här julen...

Nej, den här julen är vi här och firar, och det gillar ju jag också. DET betyder att jag kan löpa linan ut, pynta som en tokig och göra mitt hem EXTREMT juligt och mysigt.
Precis-YUP-Ja just DET-Så det ÄR! Jag lever efter konceptet MORE IS MORE i juletid. Ingen sorglig halvmesyr här inte med en liten enkel, spinkig tomte i ett hörn. Näppeligen, det är BRING it ON som gäller.

Bring it ON kräver dock lite av den som pyntar och fastän jag nu hållit PÅ i två dagar är jag inte klar, och man kan inte säga att jag legat på latsidan.
Pyntandet kommer att fortsätta idag, och kanske blir jag inte ens klar idag. Eller, det blir jag inte för vi kommer inte att skaffa julgran förrän på fredag.

Fast, ett är säkert, folks...
NU är det fixat och färdigt (tror jag) utomhus och det KÄNNS bra!!!
Ingen Svennefrulle idag, lika bra det, då kan jag fortsätta jobba :-)
Oh, samt ta en PW med julmusik i iPoden.

HA en superfin måndag var ni än är!!

Let it SNOW, people!!!















Fler bilder följer i kommande inlägg, men det vet ju ni också...

27 comments:

Desiree said...

Oj vad du har pyntat. Det märks att du inte har legat på latsidan. Jag gillar dina fina snöstjärnor med små lampor i och att du dekorerat sittbänken så fint :-)
Jättefint Annika!

Ja här är det vargavinter redan. Det har kommit otroligt mycket snö. Idag är det faktiskt riktigt vackert väder med sol, gnistrande snö och ca tio minusgrader. Det är vackert men superkallt.
Kram!

Annika said...

Desiree:
Tack, och idag blir det mkt av detsamma!!
Måste införskaffa lite på Target och Michaels idag, inga prylar, men grejjer som sladdvindor etc...

Ja, jösses ER vinter!!!
Skulle gärna ta den!
Jag säger bara: NJUT!!!
Kramar!!!

Miss Marie said...

Härligt med vinter och jul! :) Julpynt är härligt o jag tycker inte heller less is more är något man ska gå efter vid jul. Nej, då är det fullt ut som gäller! :)

Ser att ni har färgade ljus runt altanen, det tycker jag är så fint! Jag har inte hittat några färgade ljus i Tyskland än, men jag fortsätter leta... :)

Annika said...

Marie:
Härliga tider nu!!!
More is more är melodin vid jul!!
FULLT ut!!!
Ja, färgade ljus på altanen är så fint. Gillar det också.
HOPPAS att du hittar. Trodde tyskarna hade allt i julväg!!

anna of sweden said...

Oj, vad ni har varit flitiga. Vad fin det ser ut. Och julmusik i lurarna. Härligt!

Frostiga huggies!

Äventyret framtiden said...

Du ligger inte på latsidan, precis, när det gäller att pynta:D. Kul att följa dig på vägen mot julhögtiderna.

kram!

alegni said...

jag har börjat pynta lite smått, fast det finns ju de som tycker att mitt smått är stort. nå, var och en med sitt ;)
jag ser fram emot alla dina julbilder, annika!!
kramkram

Annika said...

Anna:
Flitens lampa har lyst :-)
Och frostigt är det och en underbar PW kommer jag just hem från.
Huggies!!

Karin:
OCh idag blir det mer av den varan.
KUL att du hänger med!!
Kram!!

Ingela:
Det är bara att sätta igång. Vissa tycker absolut att det är för mkt. HAHA, Peter tycker det blir för mkt julmusik...
Kramar!!

Anonymous said...

Hur orkar du!!! Men vill man så går det ju alltid ;-)
Nä, här blir det i betydligt mindre skala men så åker vi till Sverige i jul.

Vi kanske, kanske oxå får lite snö idag. Om så, lär det bli kaos då ingen kan köra bil i snö här... och att de har sommardäck...

Annika said...

Brysselkakan:
Jag tycker ju att det är kul, annars skulle jag inte fixa det. GLÖM det!
Och de jular, varannan, vi är i sve pyntar jag inte lika mkt. Men när jag väl pyntar och fixar ska det vara orentligt. INGEN halvmesyr...
Samma här, ingen har vinterdäck.
Men jag säger Let it snow iallafall.

Tina said...

OJ vad FIN trädgårdssoffan blev! Otroligt fin! En sån vill jag också ha!!!

Anna, Fair and True said...

Förhoppningsvis får ni någon skvätt snö då och då i alla fall! Tänk vilken snöstorm, eller snöstormAR ni hade förra året!

Annika said...

Tina:
TACK!! Ja, den lysr SÅ vackert då det är mörkt.
KUL att du gillar den...

Anna FT.
DET får vi hoppas, ngt litet blir det väl. men det ska inte bli ngn upprepning av vintern 2010 enligt meteorologerna, tyvärr...

Tankevågor said...

HÄRLIGT att du är igång nu! :-) Me like it a lot!!!

Kan du inte ta en bild på den söta trädgårdssoffan när det är kväll och den lyser....måste vara jättefint!

Jag klickar ju upp allt och njuter av varje bild. Ser fram mot när det kommer mera här också. :-)

Annika det är hur vackert som helst här! Snö och kallt i Stockholm....du skulle älska det här. :-)
Så fort jag hinner ut i dagsljus ska jag fota Stockholm åt dig igen....men det är lite mycket just nu.

KRAMAR i massor.

Annika said...

Lgirl:
JA!!
OCH det är så KUL!!!
Det tycker jag, även om jag blir trött ibland...
Ja, trädgårdsoffan lyser om en juvel i mörkret, Ska försöka plåta lite ute efter mörkrets inbrott, men det är så svårt att få till det...
OOO ja, jag hade älskat att vara i Sthlm NU!!!
Den ljuvliga staden i vinterskrud..
NI kommer att få en fin vinter.
Ja, plåta gärna då livet lugnat sig lite.Förstår att det är mkt, mkt nu...
KRAMAR!!

Lotta said...

Åh, vad jag gillar din extra-allt-attityd!!! Det ska bli härligt att kika in här och få sig rejäla julkickar den här månaden!
Kram!

Anne-Marie said...

Jag byter gärna med dig om du vill komma till västkusten och ha arktisk kyla i kaliforniska hus som inte riktigt klarar av kylan. ;) Vi har snö också. Du kanske till och med kunde vara med i någon slags tävling för bäst dekorerade trädgård och hus? Kul bilder. Kram!

Saltistjejen said...

Fina stjärnor och jag älskar bänken!!! :-)
Här har det som sagts inte pysslats och pyntats så mycket. Mycket beroende på sjuk liten tjej. Hon har noll tålamod och vi har typ noll energi kvar. haha! Jaja vi får se. kanske kan vi pynta lite mer i helgen som kommer. Mest vill jag nog pynta runt lucia tror jag. DÅ ska vi skaffa gran.
Kramar!

Charlie sa ... said...

BRING IT ON - du VET vad jag känner för dem orden nu vid det här laget!

Jag har likadana ljuskvistar, kör mina inomhus ännu så länge men nu blir jag frestad att ta ut dem...slingan är på plats på terrassen och zinkhusen tänder jag varje dag. Börjar komma i form med andra ord, så även vår granne. Han har till och med en fansida på FB - ja, du gissar säkert hur det ser ut. Jag kan inte annat än känna värme för deras engagemang. Alla bidrar går till ett barnsjukhus och hela familjen är engagerad och nu också FB uppdateringar. Barn, vuxna, hundar...alla kommer dit för alla kolla in årets julshow. Bak och framsida och hela huset glittrar. Såklart. Only in America!!

Kram!

Katarina said...

hoppas snön kommer nu så att det blir mer julmys hos dig!

Livet enligt Jenny said...

Jo men visst går tiden fort, liksom flyger iväg och man hinner inte ens njuta av högtiderna innan de är över. Har bestämt mig för att pynta huset fullt med jul redan kommande helg bara för att hinna njuta riktigt mycket! :) Vad konstigt det är att se adventsbilder utan snö!! Här är tokmassa snö och jag tror inte vi kommer bli av med den denna sidan året...
Kramen

olgakatt said...

Pynta på du! Så kan jag titta på dina grejor och slippa göra så mycket själv, haha! Gillar bänken och vill gärna se den i glimma i mörkret, jag oxå!
Du får gärna komma hit och skotta snö oxå, jag blir snart less på det.

Elisabeth said...

Fina ljusslingor! Gillar speciellt konstruktionen med soffan.

Annika said...

Lotta:
VAD bra att du tycker det!
Då blir jag glad.
Idag känner jag mig lätt stressad över festen på lördag och allt som måste göras innan dess...
Kram!!

A-M:
TÄNK att ni har så kallt.
Kan tro att ni fryser inomhus. Ja, vi kan köra ett byte ;-) Husen här är inte så vidasre värst rustade för kyla de heller...Haha, kul att du gillar bilderna. Tror inte jag skulle komma så långt i en tävling med tanke på vad andra har. KRAM!!!

Saltis:
TACK!!
Jobbigt med en sjuk liten tjej. Fattar ju att du inte direkt tänker i pyntbanor just nu.
Hoppas att hon känner sig bättre idag.
Kul med grane!
Perfekt att ta in den runt Lucia.
Kram!!

Annika said...

Charlie:
Japp, bring it ON it IS!!
Med en lätt stress flåsande i nacken känner jag idag..
Men, det är kul, men mkt :-)
Ljuskvistarna från kära gamla Target :-)
De är fina!!
Din grannes sida tittade jag in på FB via din sida. WOW!!!
DET är coolt faktiskt!
Gillar sådant engagemang!!
Power till dem!!
Kram!!

Katta:
Njeaa...tveksamt. Idag ska det bli typ 14 grader och regn. Tröttsamt. På söndag hörde jag ngt om snöflingor, men vi får'la se...

Jenny:
NU får det inte få för fort.
DET får det inte...
Jag vill hinna njuta jag också.
Det får inte bli JUL pang brak!!
Snö ja, den får ni gotta er åt. Ngn sådan finns inte här. Idag ska det bli sjukt varmt för årtstiden, och imorrn...
NI kommer inte att bli av med snön förrän i mars...
Kram!!

Annika said...

Olgakatt:
DET är BRA!!
Logga in här du och få en bit jul!!
HIHI!!
Själv känner jag mig lite stressad i skrivande stund med envis huvudvärk i tinningen. SÅ mkt jag ska hinna med innan lördag...
Snöskottningen är det bara att vänja sig med med tganke på vilken vinter som väntar er ;-)

Elisabeth:
Tack, ja soffan blev bra!!

Malin said...

Härligt!!!