Wednesday, November 04, 2009

Ja, jo ibland måste man handla lite...

Godmorgon på er alla runt världen!

November är det!
Och, jag inser att november här i the mid-Atlantic states är väldigt annorlunda mot november därhemma i norden.
Orättvist kan tyckas...

Igår klockan 15:30 såg det ut så här!





Jag njuter så av mina power walks under tidig morgontimma. Jag älskar att se hur löven singlar ner framför mig, och sen är det extremt mysigt när man får gå och sparka i löven som fallit.
Ja, jag HAR ju sagt att jag ÄR barnslig!



Utanför mitt hus igår klockan 15:30...

Varje höst dyker en sång upp i min skalle, och på min iPod. Det är ”Autumn leaves”, och helst ska den sjungas av Eva Cassidy!
Jag älskar den!
Lyssna på den här! Eva Cassidy was one of kind...vilken röst!



Igår var det skollov (planeringsdag för lärarna).
Karolina och jag passade på att shoppa loss lite. Alltid uppiggande och trevligt.
Vi for till DSW (där jag blev ägare till ett par skyhöga, bruna stretchboots). Karolina fick också stövlar därifrån, men de var av en mer annan karaktär än mina KICK-ASS.




Jag passade även på att köpa ett par julklappar inne på DSW. De har ju allt från skor till accessoarer.
DSW ligger vägg i vägg med en annan favvisaffär, World Market, och kolla vad de hade i parti och minut!!



JULMUST från Guttsta Källa!! Den godaste av mustar! Alla i US!! SKYNDA er dit och KÖP!! Godare än IKEAS alla gånger!!!
WM har även glögg och pepparkakor och en massa, massa annat såklart. Vad de OCKSÅ har är Ritter Choklad, så gillar ni den chokladen är WM en guldgruva. Jag kunde bara suckande titta på chokladen och sen vända på klacken...

Vidare till Fair Oaks Mall, den mallen besöker jag inte ofta numera. När Karolina var liten var vi där ofta för de har en sådan bra lekgrop för barnen. Men, igår for vi dit iallafall och där köpte jag en väska på Lord and Taylor. SÅ glad för den!!
Jag behöver en lite mindre svart väska! ÄR så trött på stora väskor som är som HAV så fort man öppnar dem.
Jag har inte köpt mycket kläder alls i höst. Det har inte känts så lockande eftersom jag håller på att gå ner i vikt, men väskor och skor pockar ju gärna på ändå så att säga...




Idag blir det iallafall en dag hemmavid. Städning och annat trist väntar.

Ha en fin onsdag!

39 comments:

Sporty Spice said...

Superfina stövlar! Det finns så mycket snygga boots nu att man blir galen. Jag behöver ett par vardagsboots, gärna lite mc-stil (inga kedjor eller nitar och så men lite Dr Martin-stajlen). Sen har jag sett ett par asfräna knee high som jag är lite sugen på. De är SÅKLART platta (med klack på knee high ser man ju ut som en Working Girl). Men vi får se ... de är ju helt onödiga, men så snyggt med tights och en stor, härlig, stickad tröja. OM jag blir frisk från grisen snart kan jag kanske få unna mig ett par. Urk. Mår om möjligt ännu sämre idag, kan lägga till huvudvärk och illamående till mina symtom. =(

Annika said...

Petra:
DET låter som när min syster var sjuk. Det tog henne två veckor att känna sig ngtlunda OK.
TUSAN, det verkar slå hårdast till mot kvinnor i vår ålder. DET är min erfarenhet so far...
Måtte det vända för dig.
Sara hade så ont i huvudet att ho inte kunde läsa eller se TV, o sen fick hon ont i ögonen, eller bakom ögonen.
J-a tryne.
BE well!!!
Snart!!
TACK, ja jag gilalr stövlarna. De är kind of dress up, jag har ju ett par andra också som jag köpte tidigare.
Vet du, jag är liiite sugen på et par låga knähöga som man kan till just tighta braller och större toppar...
Vi får se!!
Det finns mkt snyggt nu!
Hoppas att du snart kan ta dig ut!!
SÅG du BL igår...??? Säger inget mer om det nu...
KRYA på dig!!!

Mie said...

Åhh vilken snygg väska! Blev förälskad direkt:) Och stövlarna är oxå superfina!

anna of sweden said...

Koola stövlar till koolaste tjejen!

Och jag ÄR så imponerad av din karaktär!

Kram!

Anonymous said...

Häftiga stövlar! Det kunde gärna få bli kallt här, för jag saknar verkligen att gå omkring i ett par sköna stövlar.

alegni said...

wow, stövlarna är superläckra! väskan likaså! nu är du all set for new york, vännen :)
julmust är gott, men ajaj för linjerna. jag försöker nu räta ut mina linjer igen. de har nämligen blivit alldeles för kurviga i höst :(
kram!

Miss Marie said...

Oh la la, that's a hot mama! :) Jag stendiggar både väskan o stövlarna! Klassiska men ändå trendiga, riktigt snyggt!

Desiree said...

Snygga stövlar och väska! Vilken nice och mysig dag du och Karolina fick igår. Jag kan bara hålla med dig om att november är mycket annorlunda här i USA än i Sverige. Här är november underbart medans det i sverige är grått och trist. Detta är helt klart en av årets bästa månader. Det är så vackert och skönt just nu! Detta njuter jag av mycket. Usch jag oroar mig redan lite för att komma på bra klappar. Inte lätt. Jag var på World Market häromveckan och såg musten. Deras chokladsortiment är ju helt klart bäst! Bra kryddsortiment har de ju också. World Market är en kul affär. Jag gillar att gå runt där och botanisera. Ha en fin onsdag och njut av solen och prasslandet av löven under fötterna.

Anna, Fair and True said...

De där World Market verkar vara en toppenaffär!

Annika said...

Mie:
TACK!!!
Ja, väskan känner jag blir skitbra!! Stövlarna är mina bruna dress-up...har ett par svarta också. Måste ju ha bägge färgerna, eller hur, Mie? ;-)
KRAM!!

Anna:
TACK snälla!!
Vet du, detta går bra, men jag kan ärligt säga att jag börjar sakna carbs...
MKT!!
Kram!!

Matilda:
TACK!!
Ja, stövlar är verkligen snyggt så jag förstår att du kan sakna det!

Annika said...

Ingela:
TACK!!
Ja, nu kan jag strutta upp och ner för gatorna på Manhattan...Tror inte jag tar de stövlarna då vi ska gå, gå, gå dock...men sen, på kvällen, hihi!!
MUST är farligt för linjerna...jösses, JA!!! och light must är inte lika gott...
Mina linjer har rätats ut i höst och jag tänker inte kollra ihop dem igen...HIHI!!
Men ETT glas ska jag ta iallafall :-D
Kramar!!!

Marie:
TACK snälla!!
VAD glad jag blir!!

Desiree:
jag kom precis hem efter min 6 km runda. Jag tänkte verkligen på vilken skillnad det är med vädret. jag gick i stålande solsken, 9 grader varmt och så vindstilla. VACKERT!!
WM är KING!!!
Skitbra affär!
Bra viner också!
OCH alla matvaror!!
Gillar den butiken skarpt!!
TUR att vi har den!
Ha en fin onsdag du med!! Ni har säkert lika kungligt väder som vi!!
KRAM!!

Anna FT:
DET är den!! Och vi har flera stycken omkring oss. Guld!!!

Camilla said...

Vilka snygga stovlar! Och vaskan ocksa!
Shoppa kan jag aldrig fa nog av tror jag. Men alla shoppingdagar ar inte speciellt bra. Ibland hittar jag absolut ingenting.
Maste ta ett besok i den dar skoaffaren, abolut.
Ha det gott.
Kram

alegni said...

du är duktig med ditt uträtande av linjer. jag brukar också lyckas när jag verkligen bestämmer mig för det! jag var på vågen i måndags och det var inga trevliga siffror jag såg, så nu är jag på gång igen...
jodå, nissarna kommer från danska maileg. de är jättefina!

Annika said...

Camilla:
TACK!!
Ja, det är ju roligt att shoppa (för roligt).
Men, ajg har inte hittat så mkt snyggt i höst. Kollar i butikerna och tycker inte att ngt direkt är sådär assnyggt. Det kanske är fel på mig, hahaha!!
JA, DSW ska du besöka!!

Ingela:
Japp, nu rätar vi ut linjerna här. Kom precis in, genomsvettig, efter en 6 km runda..
NAJS!
Must får det nog bli sen, jag menar framåt jul, men i måttliga mängder...
Nissarna är skitfina!! Som sagt, funderar allvarligt på att köpa dem jag också. Tror du de är billigare i sverige än här. Här kostade de runt 23 dollar styck...
Kram!!

Livet enligt Jenny said...

WOW vilka stövlar!! Sen är ju en av mina favoriter att handla väskor och den gick ju inte av för hacker... Åh måste gå å köpa mig en väska snart, jag känner att jag behöver det... ;)
Underbart vacker lå, helt klart nice att ha i tankarna dessa underbara höstdagar, även om graderna är lite mer behagliga hos dig än här..
Kramen

Saltistjejen said...

Wow vilka stövlar!! SNYGGA!! fast själv skulle jag aldrig kunna gå i ett apr sådana. Tyvärr. haha jag har gett upp detta med klackar och stövlar med alltför smala "tår". jag får skitont i fötterna och blir gnällig.... Oooops! Så nej för min del är det alltdi promenadvänligt som gäller. jag går ju dessutom nästan alltid så man MÅSTE ha sköna skor annars blir man sittande hemma. Men visst önskar jag att jag kunde lärt mig att gå i FINA skor också! Men men...
Väskan var också snygg!
Kul att du hittat saker du gillar trots att du inte köpt kläder i höst. Men det senare är ju bara BRA för det betyder att du fortfarande tappar kilon...!
Stor kram!!

Annika said...

Jenny:
TACK!!
Ja, varför är väskor och skor så kul!!
Alltid.
Ja, Eva Cassidy kunde sjunga hon. Hon var one of kind!!
Synd att hon bara blev 33 år...
Jaa, nu är det minsann behagliga dagar...
Kram!

Saltis:
TACKAR!!
Nej, jag vill itne vänja mig av vid högklackat. Vill inte!
Så det för jag inte heller.
Hehe.
men självklart har jag inte sådana stövlar på mig då jag ska gå gata upp och ner i NYC, hehe!! NO WAY!!!
Men om jag ska ut o äta, eller göra ngt---DÅ!!!!
Hihi!
Jodå, jag hittar saker, fast det inte är kläder.
Har garderoben full av kläer som suttit lite väl tajt. Nu passar de bra igen. SÅ skön känsla!!
Men jag är itne klar med nedgången. Icke!!
Kramar!!!

Petchie75 said...

Kul med shopping med dottern!! Och extrakul när man kommer hem med fina höststövlar och snygg väska. Jag är på jakt efter en svart handväska men än har jag inte hittat någon jag gillar. Och ett par svarta skor med klack som ändå är bekväma att gå med och som kan både användas till jeans och "kostymbyxor", för om / när jag får ett jobb nästa år...
KRAM och trevlig onsdag!

Elisabeth said...

Liiiite skillnad mot Sverige ja. ;) Snygga stövlar! Jag blir alltid smått imponerad över alla som kan gå i högklackade skor, jag som alltid går runt i mina svarta Converse, haha. Eva Cassidy tycker jag också om, och då speciellt Fields of gold. SÅ vacker och sorglig är den.

Anonymous said...

Er november ser definitivt trevligare ut än vår november! Här är det bara grått, grått, grått, trist och råkallt. Bläh, tycker jag.
Haha, såna där stövlar skulle jag inte kunna gå i! Jag kan inte gå i högklackat. Men på dej är de nog jättesnygga!
Jag såg att de sålde julmust på Ica här också, men jag köper (dricker) inget förrän 1:a advent. Fast jag förstår att du ville bunkra upp så att det inte tar slut :-). Jag blir faktiskt lite sugen på julmust nu :-).
Kram!

Suzesan said...

Guuuuu' vad snygga Kick-Ass'es:)Dina nya boots. Vad jag ÄLSKAR att gå i just den klacken som är på dem. Go for it Annika. Väskan var väldigt fin men inte min typ av väska. Men fin var den. Men jag vill gärna ha axelband gärna i kombination med att kunna hålla den i handen.

Åh vad jag gärna hade haft nitton grader NU...och Julmust ja. Hade nog inte klarat en jul utan det. Tänk så extra gott det är när man bor utomlands. Mums.

Härligt inlägg som vanligt.

Kram
/Susanne

Suzesan said...

BRA om jag kan skriva färdigt innan JAG skickar. Cassidy är en ängel i alla dess bemärkelser. Sjunger så vackert.

Kram
/Susanne

HeLena said...

Snygga stövlar!!!!! Ssssssssssnnnyyyygggggggggggaaaaaaaaaaaa!!

Jag gillar den typen av klack! JÄTTEFINA ANNIKA!!
Jag måste säga att jag är mer än avis på värmen! Idag har det blåst ja, j..lar vad det blåser, stormar! och kallt är det lite snö yrde runt också. Men det hör ju till...
Himla mysigt med shopping ibland, om det inte är tokmycket folk då'rå.
Kram!!

Lia said...

Annika; vad kan jag säga annat än att WOW vilka fina inköp du fick med dig hem =)). Du vet ju att jag tänker likadant: oavsett hur man trivs i sin kropp eller vilken säsong det är, så är SKOR och VÄSKOR och SMINK sådana saker som man ändå kan falla för och behöva =). Jo, jag behöööööver verkligen alla mina skor, haha. Vilken tur jag har som har dig, för då är vi två som kan vara otroligt barnsliga from time to time..Massa novemberkramar från mig!

bettankax said...

Å vilka urläckra stövlar! Gillar väskan också. Idag har det varit kallt som bara den. T o m kommit nån enstaka snöflinga. Hösten har fantastiska färger men jag vill det ska vara varmare. Ha det bra! Kram

Hannele på Hisingen said...

aldrig fel med snygga stövlar :)

Fröken Anki said...

Ursnygga stövlar och väska. Vilken bra shoppingdag ni hade.

Fina höstbilder också! Gör väl inget att det är lite varmare heller! ;)

kram

alegni said...

nissarna är svindyra här. de här som är 30-40 cm höga kostade ca 35 euro förra julen. har inte kollat årets priser, men ner har de ju definitivt inte gått.

Tankevågor said...

Åh Eva Cassidy! Så bra!! Ja det vet du ju att jag tycker redan. Just den låten lyssnade jag på häromdagen när jag satt i soffan och drack te.

Jätteläckra stövlar!!! Väskan också....väskor kan man ju aldrig få för många. ;-)


Det är verkligen skillnad på hösten hos dig och hösten här hos mig!!
Här är det mörkt, blåsigt och KALLT!!! Bara 2 ynkliga plusgrader nu på morgonen. Burr!

KRAM!!!

Anna, Fair and True said...

En länk till dig på tal om detta med Allhelgona vs Halloween och datum: http://www.tjuvlyssnat.se/goteborg/you-lost-me-at-hallo-ween

Anna, Fair and True said...

En länk till dig på tal om detta med Allhelgona vs Halloween och datum: http://www.tjuvlyssnat.se/goteborg/you-lost-me-at-hallo-ween

Annika said...

Petra H:
Ja, det är alltid kul med lite shopping, och jag har faktiskt inte shoppat mkt den här hösten...(haha, mitt eget försvarstal).
Och du ska börja handla jobbkläder...
Hur känns det att snart börja jobba igen?
Du ska se att du får tag på de skor du söker.
TACK Petra, kul att du gillade mina inköp.
Kramar!!!!!

Elisabeth:
JO, nog är det skillnad. Det är jag den första att skriva under på :-)
Eva Cassidy var så bra! Vilken röst hon hade. jag har två cd-skivor av henne, och visst sjöng hon Fields of gold vackert!! DET tycker jag med...
TACK för att du gillade inköpen. Roligt!

Annika:
Jag förstår att det är grått och genommörkt hos dig nu. November här och hos er är som natt och dag.
Men snart kommer julen!
TACK, kul att du gillade stövlarna. Jag har aldrig vant mig av med högklackat, så jag har inga större problem att använda såna.
Julmust!! Japp, gott!! Jag köpte musten till vår julfest den 5 dec. Ska inte dricka s¨mkt av den själv, tänkte jag (ärligt!!!).

Annika said...

Suz:
TACK!!
JO, jag vet ju att du och jag tycker LIKA vad gäller stövlar och skor!! Och sen det där att man aldrig ska vänja sig av med klackarna :-)))
Kan tro att det är ett par stävlar i din smak också. Roligt!
Ja, jag hör vad du säger om väskan. jag hade gärna haft en axelrem också, tro mig!!
Eva C bar underbar!! Må hon vila i frid.
TACK fär gulliga ord, som alltid!!!
KRAMAR!!!!

Helena:
TACK vännen!!!
Jo, det där är ett par äkta Annika stövlar!
Jag gillar såna när man ska vara lite finare. Har ett par svarta liknande också!
Jo, jag vet att vädret diffar väldeliga här vs svedala!!
Jag hoppas att det inte blir för vidrigt gråkallt. Snö vore väl skönt, eller?
KRAMAR!!!!

Lia:
TACK Lia!!
Vad roligt att du gillade inköpen!! DU som är ute och shoppar alltsomoftast!!
Japp, skor, väskor och smink är alltid kul!! OCH scarves!!
Hihi!!!
Japp, det är bara roligt att vara lite barnslig. Allt blir lite ljusare då, så det ska vi aldrig förlora, Lia!!!
Kramar!!!

Annika said...

Bettankax:
TACK!!
Vad roligt att du tycker det!!
Så ni har haft så kallt!! Jom det såg jag nog på din dotters blogg...Brrrr!!!!
Fast hellre klart och kallt än mulet och gråmilt, eller vad säger du???
KRAM!!!

Hannele:
TACK!!!

Anki:
TACK!!
Ja lite shopping piggar alltid upp :-)
Nej, detta väder klagar vi icke på!!
:-)
Kram!

Annika said...

Ingela:
BILLIGARE här än där alltså!!
DÅ borde man nog slå till på ett par.
De är ju grymt söta och fina!!
Kramar!!!

Londongirl:
Ja, jag vet att du gillar Eva C lika mkt som jag gör!
Hon var underbar!
TACK!!
Håller med, man kan aldrig få för många skor och väskor!!
hihi!
Jo, det är stoooor skillnad på hösten här och hos er. Milsvid. Men bägge två har sin charm, kan jag tycka...
KRAMAR!!!

Anna FT:
TACK!!! Den skall kollas!! Blir lite irriterad på allt det där, som du vet...
Hörde Lisa Syren sitta och stånka och oja sig över Halloween i lördagens ring så spelar vi. Jag mailade nästan in för jag blev så less på tugget. men ändå gillar jag ju Lisa så!! Synd bara att Halloween är så missförstådd av så många hemmavid. Man måste sluta jämföra den med Allhelgona.
Tack, Anna, ska kolla länken!!

Marianne said...

Läckra stövlar och snygg väska! Och så vackra höstbilder ...

Tycker ju att det är liiite fuskigt att de säljer god julmust hos dig och inte hos mig : ) Fast pepparkakor kan jag hitta ibland i alla fall!

KRAM!

Annika said...

Marianne:
TACK!!
Ja, jag förstår att du saknar must!!
Antar att det är ren tur att det finns här..
Finns inte must på IKEA heller hos er?
Kram!!

Musikanta said...

Just Autumn Leaves spelade jag som utgångsmusik på pianot på Sinnesrogudstjänsten i onsdags...

Jag spelade också den och sjöng till när jag skulle välja musik- eller gymnastikprogram på lärarhögskolan. Det var för 40 år och 20 kilo mindre sen.

Musikläraren, en äldre man, ursprungligen från musiklandet Österrike, blev sedemera min välgörare och gav mig en del musikvikariat på olika skolor trots att det var förbjudet under studierna.

Jag var ensamstående med två barn dåförtiden. När jag hade slutat spela och sjunga grät han av lycka och förbjöd mig att ens pröva för gymnastiklinjen.

Jag är ju gehörsspelare och det var väl musik som han gillade. Det var förresten på den linjen jag träffade Bloggblad som också blev en av hans stora favoriter...

Annika said...

Musikanta:
Den är så vacker!
SÅ vacker och så vemodig och så sorglig.
Eva C sjunger den bäst, i mitt tycke. eller sjöng den bäst. Hon är ju död.
Vilken musiker du måste vara, M!!!
Otroligt!
Skulle så gärna vilja höra dig spela ngn ggn.
Tänk att ha absolut gehör. DET skulle jag också vilja ha!
Kul att du och Bloggblad träffades så!!
Kram!!!