Wednesday, October 14, 2009

Värmen på?

Godmorgon därute!

Japp, idag kommer värmen att slås på hemma hos familjen B. Idag har meteorologerna lovat att det ska bli 12 grader och mulet. OCH, en sak är säker; att amerikanska vädergubbar sällan (och aldrig) har fel. När Bob Ryan (min favoritmeteorolog) på NBC 4 har sagt sitt, ja då blir det så. Bob har liksom inte fel.
FATTAR inte hur de alltid har så rätt med sina doppler radars.
Så, strax surrar värmen igen!
Varje år får man hålla andan en aning (med tummarna hårt hållna) också för man VET aldrig om värmen funkar när den väl slås på. Eller, för den delen om AC:n funkar när det är dags att slå på den under sen vå/tidig försommarr. Man får hoppas, och tro, vid varje säsongsbyte.

Om ni skulle välja; värme eller AC, vad skulle ni då välja?
Ni fick antingen frysa på vintern, eller svettas på sommaren?
Vilket föredrar ni?
Jag väljer AC, för man kommer ju inte undan hettan. På vintern kan man bylta på sig, tända brasor och ljus, sitta under täcken.
Men jag avskyr nog att svettas mer än jag avskyr att frysa (även om kyla är viiiidrigt också, det vet vi ALLA).
Svårt val. TUR att vi slipper att välja! Tur att vi har lyxen att ha bägge.
Visst, bodde jag i Sverige skulle jag självklart välja värme på vintern!

Nu har Yours Truly gått in i the winter-mode. Nu är det täckande strumbyxor, långärmat , koftor och boots som gäller för mig. Jajo, med kjol eller braller då, bara för att kröna det hela.
DETTA är mina favviskläder. Jag tycker mycket, mycket bättre om höst och vinterkläder än om sommarkläder. Alltid.
Njuter av att klä på mig, att ha det varmt och gosigt.
OCH jag gillar ju mina nya boots också! Jag kommer att använda dessa MYCKET i höst och vinter.




Numera är det gratis att gå online på Barnes and Noble, den stora bokhandeln. Det gäller även det angränsande Starbucks.
Jag tror att jag idag, denna gråmulna, kalla dag ska ta mitt pick och pack och sticka upp dit. Grabba en Pumpkin spice latte, läsa era bloggar, kolla facebook och mailen och njuta lite av höstdagen!!

Ha en fin dag!

42 comments:

Marianne said...

Läckra stövlar! Här är det som sagt fortfarande sandaler med så lite remtyg som möjligt som gäller.

Det är väl konstigt att amerikanska meterologer och turkiska! alltid har rätt medan svenska alltid har fel? Egyptiska har nog också rätt förresten, för det är sol, sol, sol och hett, sol och mycket varmt, sol och mycket hett, sol ...

Jag skulle nog också välja AC, som du. Om det inte var svensk vinter, som sagt. Men om jag blev tvungen att välja här skulle jag välja AC alla gånger.

Ha en MYSIG dag på Barnes and Noble!
KRAMAR!

Annika said...

Marianne:
TACK!
Jo, jag kan förstå att stövlar inte direkt är högaktuella i Egypten. Ever! :-)
Sandaler är helt klart mer rätt där!
Ja, jag är impad av vädergubbarna här. De prickar in det mesta rätt, om det ska regna så gör det det :-)
Fattar inte hur de kan vara så right on the money.
AC ja, absolut. Hettan kommer man ju inte undan. Men, som sagt, att frysa är vidrigt hemskt det med, så det är tur att man slipper välja.
Tack, jag beger mig upp om ngn timme eller så...
KRAM!!!

bettankax said...

JÄTTEsnygga boots!

Jag HATAR att frysa inomhus. Så absolut jag väljer värme.
Varm höstkram!

Marianne said...

Men du! Jag kom just nu på att jag har fönstren öppna och har inte behövt slå på AC:n och det är BEHAGLIGT! Helt otroligt, det har vänt här också! Hoppas nu att det håller i sig!

Jippiii, jag kanske kan få ha min nya kofta på mig snart!

Kramar!

Annika said...

Bettankax:
TACK!!
Ja, att frysa inomhus är vidrigt, vidrigt...det är nästan värst av kyla.
Svårt val det där.
Stor kram!!

Annika said...

Marianne:
Vi har inte haft vare sig AC eller värme på över två veckor. Underbart!
Och idag har jag kofta och höstkläder på mig. KÄNNS bara Så rätt!!!
YAY för dig!! KUl att ni har det lite svalare. Kram igen!!!

Elisabeth said...

AC på sommaren skulle jag välja, helt klart! I alla fall om jag bodde i ett klimat där både AC och värme passade in. I Sverige är allt vad AC heter totalt onödigt de allra flesta år, förutom någon dag hit eller dit. Men i allmänhet skulle jag välja AC:n. Är dessutom uppväxt med att inte ha så varmt inne, och att ha värmen avstängd i de rum man inte är i för tillfället. Bättre att ta på sig varma tröjor och inneskor! (Haha, vad hurtig jag lät där. Men jag tycker faktiskt att det är bättre att ta på sig en tröja till än att dra upp värmen om man tycker att det är lite kallt.)

Anette said...

Ja i dag är det kallt! Temperaturen inne visar 65 grader F, Brrrr. Kan inte sätta på värmen själv, tror inte vår pilot light är på. Måste byta filter i värmepannan också. Sen får man ju hoppas att den funkar, precis som du säger, man VET ju inte!
Tror jag ska ut och shoppa lite höstkläder idag... skulle gjort det igår men det kändes lite för varmt!
Pumpkin spice latte... mmmm!!
Ha en fin dag!

Malde said...

Snygga stövlar!

Här hemma är det helt klart värme jag skulle välja, men på ett varmare ställe skulle det nog bli AC'n.

Yngsta Sonen får jag påminna om att han ska ta på jackan, när det är 3 grader Celcius och blåser småspik ute, men stannar han inne, så fryser han...

Annika said...

Elisabeth:
Ja, precis, när man bor i ett hett och fuktigt klimat på sommaren så väljer man nog AC.
Det gör jag med. men det biter bittert om det är -13 och man inte har värme :-)
Mern då får man väl elda i öppna spisen...ICK, som sagt, tur att man slipper välja mellan dessa tu.
Du har rätt, i Sverige behövs knappt AC, och har man en fläkt därhemma så hjälper ju den bra också.
Vi har ännu inte slagit på värmen, tyckte det kändes rätt behagligt då jag kom in, men...
Vi får väl se vad jag tycker sen när jag varit ute ett tag :-=

Anette:
Ja, brr...OCH ännu värre blir det imorrn...high of 44...
Men attans att du inte får igång värmen själv. Irriterande.
Bäst att det ses över nu.
Låter najs med lite klädshopping. Du får ta en pumkin spice latte du med...Mmmmm...gott...
Ha en bra shoppingdag!

Malde:
TACK!
Jo, värmen är gjuten i sverige.
OCh vad är det med killar och ytterkläder??? Kollar mina granngrabbar som är 15 år. De är ute i shorts när det är 8 grader varmt.
Varmblodiga, precis som din son.
Kram!!

Miss Marie said...

Det låter som en bra plan! Hoppas du får en riktigt nujutarstund!

Och my god, de där stövlarna var riiiiktigt läckra!

Annika said...

Marie:
Ja, det ska bli skönt att sitta däruppe och bloggläsa ett tag + skriva...Inte dumt alltså.
Kommer snart på min dagliga runda :-)
TACK!!! Ja, jag föll handlöst för de där stövlarna!!

Annika said...

Mmm, Starbucks pumpkin spice latte - skitgod. Fast ibland blir den lite för söt för mig så jag brukar istället be dom att göra en vanlig latte och sen ta pumpkin spice sprinkles och strö över min vanliga latte. Då får man smaken men mindre av sockret.
Jag önskar att våra starbucks och Barnes and Noble kunde ha gratis internet men dom har fortfarande ATT för 3.99 :(.

Fort det gick med väderomställningen - det var ju 80 förra veckan hos er!

Desiree said...

Ha ha jag hade valt precis som du att ha AC om jag hade varit tvungen att välja. Hellre undgår jag hettan i Alabama än att frysa lite om vintern för då kan man som sagt bysla på sig. SNygga boots! Själv ska jag ta och beställa ett par stövlar som jag haft i tankarna en tid nu och ser verkligen fram emot det. Ingen värme på här ännu fast det har börjat bli lite svalare och till helgen skulle det bli ytterligare lite kallare och det är ju toppen!
Ha det gott.

Victoria said...

Haha, ja här är valet inte svårt - AC:n på kyla alla gånger, varje dag i veckan! Jag tror vi har dragit på värmen en eller två gånger under hela den tiden vi bott i FL. Jag fryser hellre än svettas, som du säger; det är ju "bara" att ta på en tröja till eller kanske ett par sockor. Jag önskar vi hade höst här, jag är svårt avis på dig. Kramar!/Vic

Annika said...

Annika:
NU är jag på s-bux. AT&T har verkligen gratis här, både på Sbux och på BN. UPPSKATTAT.
Sitter precis med en ps latte och AJ vad god den är. Beställer en med skimmjölk och utan vispgrädde, såklart :-)
GOD!!
Japp, 8 grader idag, just nu. Imorrn är det high of 44. Du hade tur då du var här!!

Desiree:
Precis, den fuktiga hettan kommer man ju inte undan. DET går inte och den handikappar och är vidrigare än vad kylan är...Men, tja...vi kan ju ta den här diskussionen igen när det är nollgradigt och rått som tusan.
Vilken tur vi har som slipper välja :-)
TACK, kul att du gillade stövlarna.
Nu kan man ju börja använda dem! Känns bra!!
KUL att du beställt ett par. Nu önskar jag att ni ska få kyla också. Jag riktigt njuter.
Kram!

Victoria:
HAHA, ja jag förstår att valet är lätt för dig! AC 365 liksom :-)
Svettasd är vidrigt. man kan liksom inte tänka på ngt annat. Ja, frysa är vidrigt också, men...
Det känns som om man inte kan flty från hettan...
Kram!

Taina said...

Huomentaaaaaaaa!

Jag är sen. I know. Har förmiddagsfika nu. Mycket på gång innan fredagen.

Härligt att du får lite värme nu då. Svårt val det där. Det ÄR jobbigt med värmen OCH luftfuktigheten. Men det är också svinigt att frysa. Men hellre kyla än värme...tror jag.

Flickorna fick ta på sig varmare jackor imorse. Jag har inte plockat fram min än. Måste nog köpa en ny förresten. Angenämt problem dock.

SNYGGA boots! Jag har ett par liknande men de börjar bli lite nötta så kanske det är dags att köpa nya boots också? Ytterligare ett angenämt problem.

Njut av din stund på B&N!

Kramar!!!!

Saltistjejen said...

Låter som du har en underbar dag framför dig. önskar jag kunde göra detsamma. men just nu är det mycket... haha det tycker jag visserligen nästan alltid. Men idag ahr jag en hel del på jobbet plus att jag ska "cover" för lärarnas möte på dagsi så lunchen kommer sepnderas där. Förhoppningsvis sover de små liven då för det är deras nap time... men att få vara ledig och göra lite som man vill är nog min dröm just nu.
Men men kasnke till pensionen hahahaha!
Jättekramar och DU vilks snygga stövlar! ÖNSKAR jag kunde gå i snygga skor och stövlar m klack men jag har gett upp. jag får så förb-skat ont i fötterna!
kraaam!

Annika said...

Taina:
Huomenta, huomenta!!

Klart du har fullt upp innan fredag!! DET blir bra allting, och det vet du!!
Ska tänka på dig massor på fredag!!

TACK, kul att du gillade stövlarna. Vi verkar vara många som hatar värme mer än kyla. men vidrig kyla, och rå KYLa är klart vidrigt. Den där den liksom lägger sig runt märg och ben...ICK.
TUR att vi slipper välja, som sagt.

Ja, det är angenäma problem du får bita tag i sen när duhar genomgått din op.
Tack, just nu dricker jag en pumpkin spice latte...så god...
KRAM!!

Annika said...

Saltis:
YOU busy girl, you!
Fullt upp, men det är ju rätt trevligt det med.
Fryser du uppe i NYC nu?
NYC in tha fall...Best in the world...
Önskar dig en lugn och fin lunch och att alla smp liven ska sova så sött de bara KAN!!!
Tack, kul att du gillade stövlarna.
Kramar!!!

Camilla said...

Vilka snygga stovlar!!
T satte pa varme efter att vikom hem fran Florida i sondags. Jag holl pa att frysa sonder. Nar jag stack ut nasan i morse var det bara +2 grader! Alldeles for kallt for mig. Fram for mer sol och varme.
Hoppas att du far en bra dag pa B&N.
Kram

Annika said...

Camilla:
TACK!!!
Jo, jag kan tro att det var en chock då ni kom hem efter Florida...2 grader i NJ!! That is damn cold!! Brrrrr.....
Kanske 8-10 grader här i DC.
TACK sitter nu o har det mkt bra på BN!
Kram!!!

Lena said...

Snygga boots. Höst- och vinterkläder är härligt. Lager på lager - det gillar jag!
Här är det kallt, men hellre det än regn.
Jag skulle kunna avstå från ac:n, att frysa inomhus är hemskt!

anna of sweden said...

AC! Men helst båda så klart. Här är värmen också igång. Imorse var det 2 grader ute! Brrr. Men jag håller med. Det är härligt att få klä på sig lite igen. Jag illar verkligen hösten. Skulle gärna byta ut vintern mot höst om det hade varit möjligt. vår, sommar, höst, vår, sommar, höst ...

Superläckra stövlar!

Anne said...

Skitsnygga stövlar! Är de från DSW? Jag gillar dem verkligen, tycker om den bruna läderfärgen och den svarta klacken som sen bryter av.
Hihi, så familjen har gett upp nu och satt på värmen. Du skriver väl upp det i kalendern, när värmen slogs på i år. Sån där info känns ju rätt löjlig egentligen, men jag tror du och jag är lika där som skriver ner sånt i våra kalendrar.
Aboslut AC om jag måste välja. Därmed inte sagt jag skulle vilja vara utan värmen. Men som du också är inne på, att fly värmen går inte. Dessutom blir man ju så seg, slut och illamående nästan av att bo inne i ett alltför hett hem. Jag vet ju att behovet av AC inte är under direkt långa perioder i Sverige. Men jag tycker det kan vara rätt jobbigt med de dagar ev veckor då det verkligen skulle behövas. Hemmen där blir ju verkligen supervarma. Man tänker kanske mer på det när man är van vid AC och vet hur skönt det är.
Min mammas man som jobbar inom vatten-el-branschen (VVS heter det väl) har berättat att fler och fler i både Sverige och på Åland sätter in AC. Visst, det är ju fortfarande extremt ovanligt. Men nya villor, speciellt de där som bygger med mycket fönster från golv till tak nästan (som verkar lite populärt), de måste nästan ha AC för det blir så olidligt varmt annars.

Vad som är lite mysko är att inte alla sjukhus har AC. I Sverige alltså. Kanske vissa avdelningar har, typ där din moster varit. Men jag minns från tidigare år och sjukhusbesök att det varit kvavt och eländigt hett på i alla fall Danderyds. Det känns ju lite mysko faktiskt. Ohälsosamt.

Det där med vädergubbarna som har rätt. Håller med!!! Jag fattar inte hur de kan. Jag tycker t.om. de kan pricka in på timmen. Typ imorgon kommer det att regna mellan 10-12 i övrigt uppehåll...
Ha en fin dag du med! KRAM!

Annika said...

Lena:
TACK!!
Ja, absolut, bodde jag hemma skulle jag absolut välja värmen!! Ingen snack om saken.
ja, jag njuter verkligen av hösten, kylan, mulna dagar och varma kläder...

Anna:
AC ja..
Jomen det väljer jag med. men idag är det ju bara 8 grader, brrr....Men när jag gick hemifrån i morse så slog jag icke på värmen. Den är fortfarande inte på alltså, hehehe...
Tack, kul att du gillade stövlarna!
Kram!

Anne:
TACK!!
Nej, inte från DSW. De kommer från en affär som jag just nu inte minns namnet på men som har 1937 i namnet...Ska kolla då jag kommer hem.
Vet du, har inte slagit på värmen än, haha.
men det är bara 8 grader varmt här. Imorrn ska det bli 6 grader. Skulle bli så förvånad om vi inte slår på värmen innan kvällen.
Självklart skriver nördiga jag upp det :-)
Det har jag statisktik på sen många år tillbaks :-)
KUL att du är likdan.
Nejdu, det fanns ingen AC på KS, inte på ortopeden iallafall där släktingen låg...
Inte kul, inte bra. På sjh borde det verkligen finnas.
Vädergubbarna här m¨ste man beundra...Fantastiska!!
KRAMA!!!!

Margoth said...

Jattefina boots! Jag vill ocksa garna veta vilket marke och garna var du kopte dem.

AC ar viktigt har i California.
Fast vi har ju inte samma luft fuktighet so m ni har pa ostkusten.
Det ar sallan att vi har pa den pa natterna har. El. hogst till 12 pa natten.

Vi har ju ingen vinter har. Fast nu har vi det! Det regnade i gar och idag ocksa for forsta gangen sedan i april, mysigt!
Jag har bott har i 40 ar nu och det lag sno en gang pa backen en morgon i feb.-87. Jag vackte mina barn tidigt sa att de skulle hinna ut och gora snogubbar. Det var spannande varre, men var borta efter nagra timmar. Grannars barn hade aldig tagit i sno nangang.
Vi far lite frost da och da och det tycker jag som norrlandska som jag ar, ar valdigt harligt.
Da satter jag pa varmen en timme pa morgonen och lika pa kvallen, men den ar aldrig pa pa natterna.

Jag aker till Ostersund i mitten av nov och det blir sakert kallt. Brr..men det ar helt ok. Jag kommer ju tillbaka hit till SoCal efter forsta advent.

Har du provat pa Trader Joe's Spicy Chai Latte? Den ar valdigt god, fast for mycket socker i den.
Jag brukar ta en matsked i stallet for tre och blanda det i kaffe el.te. Jattegott!

Humlan said...

Jättesnygga stövlar!
Här var det snö på taken i morse, så att jag väljer värmen är väl inte så konstigt! Även om det smälte på förmiddagen så har en isande nordanvind jagat in en i dag...
Nu eldar grannarna i kakelugnarna, röken letar sig in hit genom otäta fönster och ventiler, det doftar vinter...

Jag har inte tagit med mig datorn till kafé-fika, men jag tar gärna med mig en bok eller tidning och sitter länge.
Kram

Hannele på Hisingen said...

Lätt val, jag behöver ingen AC..

HeLena said...

Skiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitsnygga!! Verkligen döläckra stövlar!
Jag har köpt ett par på nätet:O ska hämta dom på "posten" i morgon. Liknande dina tror jag fast svarta, lägger ut dom i morgon... (om jag blir nöjd...)
Som den fryslort jag är väljer jag värme, Nu, Alltid and always!! Hos svägerskan i Vancouver finns det ingen AC och trots att det ibland var jobbigt att sova väljer jag värme! HATAR VERKLIGEN ATT FRYSA!! Jag gör ju det jämt :-S hänger nog i hop.... Som sagt, det snöade i morse.... och är mer än kallt.... jag fryser.... idag tände vi brasan inne... så SKÖNT!
KRAMAR!!!

Suzesan said...

DöööSnygga boots. Verkligen. Jag hade valt VÄRME:)

Ha en bra kväll

Fåordig nu för jag är fortfarande lite upprörd över det som jag skrev om hos mig.

MEN jag ville gärna skriva en kommentar iallafall ju'v hos min favoritbloggerska Annika;)

Kram
/Susanne

Petchie75 said...

Jaa, det är en svår fråga - AC eller centralvärme... Hos Os föräldrar finns det varken eller och i somras när det var +45 hade jag gärna haft AC, men samtidigt så fryyyyser jag ju sååå mycket där på vintern (tack och lov har det än så länge aldrig varit minusgrader men det är möjligt att det blir det till jul). De håller faktiskt på att diskutea att installera centralvärme och det är jag väldigt glad över. Men jag håller med dig, hellre kall än varm eftersom det trots allt är lättare att bli varm(are) än kyla ner sig själv.
Stor kram från ett svettigt ställe!
PS Och jättesnygga stövlar!

alegni said...

här uppe i norr skulle jag givetvis välja värme! jag kan gott svettas de få varma dagar vi har varje år :)
dina boots är snygga! jag hade ett par liknande i min ungdom (för tusen år sedan). numera går jag helst i lågklackat, jag förstörde mina fötter med alla extremt höga klackar i ungdomen :(
pumpkin spice latte låter inte helt fel...
ha det gott!
kramkram

Millan said...

Hihi annars ar ju strumpbyxor och boots utan byxor eller kjol sa snyggt ;-). Hahaha!
Det dar med att valja antingen AC eller varme ar ingen latt fraga. I england behovs ingen AC men definitivt varme! Vi har haft varan paslagen i nagra veckor nu.
Dock har jag valdigt svart for nar det blir for varmt sa bodde jag i ett sadant land sa vore nog AC ett maste!
Du, hur har det gatt med dieten? Hur manga veckor har du kvar? Jag gick over till VV for nagra veckor sedan da jag var ratt trott pa GI mat redan efter ett litet tag. VV funkar battre helt klart!
kram

leopardia said...

Skitsnygga stövlar, rent ut sagt. Det är lite vintagekänsla över dem!

Annika said...

Margoth:
TACK!! Kul att du gillade dem! De är köpta på Madewell 1937, googla och se om det finns i CA också, det gör det säkert!! Affären hade massor med snygga grejjer!!
Ja, ni i CA kan ju få det hett, men inte fuktigt. Fukten är det vidrigaste nästan. den gör halvvarma dgar heta...ICK!!
Bra om ni i CA kan stänga av AC:n på nätterna!
KUL att du ska hem!! Hoppas det blir kyligt och kallt!! Hihi!!
Ja, jag har provat Trader Joes latte en ggn för länge sen. BRA tips att bara ta pyttelite i te eller kaffe.

Humlan:
Tack, Humlan!
Visst låter det tidigt md snö redan nu i Sthlm, men samtidigt låter det ju så mysigt :-)
Just det där att känna den där vinterlukten av eld älskar jag!!
Härligt!
Det är mysigt att sitta med laptoppen på ett cafe, prova!!
Kram!

Hannele:
Nej, därhemma behövs ingen AC...
Helt klart!

Annika said...

Helena:
TAACK!!!!
KUL att du gillade dem! jag köpte ett par stövkar online tidigare i höst, men jag kunde inte dra upp dem över vaden...FAAAAAN!! Sålde dem till Ingrid istället.
JA! Lägg ut dina stövlar, vore så kul att se!
Jomen, bor man hemma så väljer man klart värme.
Här är det lite annorlunda med den vidriga fukten...
Jag har inte slagit på värmen än!! Otroligt!
Kram!!

Suz:
ALLTID lika GULLIG är DU!!
TACK Suz för snälla ord!!
Jo, hadfe jag bott i sverige hade jag också valt värme. För även om det är hett på sommaren går det ju oftast bra med bara en fläkt.
Stor kram!!

Petra:
PUST! Det låter helt klart som om O's fldrar borde skaffa lite centralvärme...Det låter som om det verkligen behövs AC påsommaren och värme på vintern där.
NU får vi se hur det blir i jul för er där. Undrar hur mkt ni kommer att frysa?
På PR är valet LÄTT. AC 365 dagar om året, I am SURE!!! Det var ju så hett och fuktigt redan då vi var där i april.
Kram från ett kallt ställe :-)))

Annika said...

Ingela:
TACK!!
Jag har nog aldrig vant mig av vid att gå i högklackat och det är jag glad för :-)
OH ja!! Bodde jag i österbotten vore valet LÄTT som en plätt: värme!!
kram!!

Millan:
TACK!!
Ja, jo...i england kan jag tro att det blir värme också.
Det är just fukten som är problemet här. man avlider nästan av den. den är vidrig. Därför blir det AC.
men faaaan vad kallt det är nu. Idag måste värmen på!
TACK, det går bra med min diet. Har gått ner nära 6 kilo nu.
Fortsätter i 5-6 till.
Ja, VV is the shit, it really is. Det är min favvismetod också. De har liksom fattat hela iden att man ska kunna äta allt.
Lycka till och stor kram!!

Leopardia:
TACK!!
Ja, det tycker jag också!!

Anna, Fair and True said...

Snygga stövlar!

Jag skulle nog ändå ta värme för jag vet inte om kläder och brasa skulle vara tillräckligt när det är minus 10...

Annika said...

Anna FT:
TACK!

Jag vet, valet är svårt, och att rysa är VIDRIGT hemskt. Tur att vi slipper valet.

Matildas fikarum said...

Verkligen snygga stövlar! Och de ser hur bekväma ut som helst, trots att klacken är lite högre än vad som skulle vara bekvämt för mig.

Jag vill varken svettas eller frysa, ha ha, det bästa vore om det kunde vara 21°C hela tiden! Men jo... det får nog hellre vara småkyligt än för varmt.

Annika said...

Matilda:
TACK!!
Ja, de är verkligen sköna att ha på sig!
roligt att du gillar dem!
Visst, hellre lite kallt än för varmt. Men som tur är så slipper vi ju välja...
HAHA!!