Monday, June 15, 2009

Lördagens bilder...

Godmorgon!

Jag hoppas att allas helg har varit fin, och trevlig!
Här har vi haft RIKTIGT fint väder! Inget regn, ingen åska. Bara sol och uppåt 30 grader varmt. Fukt? Jodå, jamenvisst, men nu är det fuktiga tider så det är bara att digga läget.

I fredags gick vi till ett nytt "local joint" som vi upptäckt, baren på hotellet Westin. Det ligger ett stenkast från vårt hus och dit går man snabbt över golfbanan (jo, det gäller att se upp för golfbollar).
Jag tog inte med mig kam'ran så därför finns det inga bilder från fredagkvällen, oh well...

I lördags var det så vackert väder hela dagen att Karolina spenderade dagen vid poolen med tjejgänget.
Framåt eftermiddagen körde Peter Karolina till Aunt Suzy (Peters syster) där Karolina skulle spendera natten.
Peter och jag hade en "dejt" på den HÄR franska restaurangen i Great Falls.
OM ni bor i DC-området så rekommenderar jag verkligen detta ställe. SÅ otroligt MYSIGT inrett, och så JÄTTEGOD mat och förstklassig service!






Pebo, den käre maken...

För den trädgårdsintresserade är detta ett drömställe! SÅ vackra trädgårdsarrangemang, så fina växter och så trolskt. För alla DC-boende kan jag också berätta att om man vill äta utomhus är det "first come, first serve" som gäller, så det behövs ingen bordsbeställning där. VILL man däremot äta inomhus ska man absolut beställa bord, helst flera veckor i förväg.










Otroligt mysigt att sitta ute och njuta en varm sommarkväll...När vi lämnade restaurangen var det fullt både ute och inne, så om ni vill äta på "the patio" gäller det att komma i tid!






Till och med dessa blommor, som fallit från ett träd, var vackra i sitt vissnande tillstånd...

Söndagen var skön, vilsam och bjöd på särdeles vackert väder.

Vi satt ute och åt en god middag och gladde oss åt värmen och sommaren.

NU gäller det???? Kommer sommaren att hålla i sig, eller inte????!!!

Jag blir lite betänksam när jag ser väderleksrapporterna...

Hoppas på det bästa!!

Ha en fin måndag!

33 comments:

Suzesan said...

GodMorgon Annika.

Vilken ljuvlig helg ni har haft. Gulligt att gå date med maken och vad fina ni är på bilderna.

Reastaurangen verkar ju vara drömlik med färger och allt.

Vackra bilder. Fulla av romantik;)

Ha en bra måndag.

Kram
Susanne

Annika said...

Suz.
En väldigt trevlig lördagkväll, och trevligt att dejta maken lite sådär trevligt också efter snart 16 år som gifta, hehe.
Stället är underbart!!
Så fin atmosfär där!
Tack, Suz! Önskar dig en bra måndag!
KRAMAR!!

leopardia said...

Ja, nån gång kanske man tar sig till DC :) En perfekt restaurang för romantik :)

Tankevågor said...

Vilket härligt ställe Annika! Ser så otroligt mysigt ut! Men jag fixar inte att klicka upp länken. Du vet hur jag är....klickar upp ALLA bilder och länkar. ;-)
Vad heter stället?

Kul också att ni hittat en hotellbar i närheten av er!

Vad skönt det låter med värme. jag höll på att smälla av i morse när jag läste på termometern: 6 grader!!
Nu ÄR jag trött på kylan.

Kram kram kram

Annika said...

Leopardia:
URMYSIGT och romantiskt, ja...
Men om du kommer hit så ska vi gå dit, lovar :-)

Londongirl:
Ah'men klumpga jag!! JAG har ju glömt att länka så inte så konstigt om du inte lyckades...ska FIXA det pronto!!!!
ja, hotellbaren nära oss lär bli besökt då och då, hihi!!
ERT väder är katastrof...USCH och fy!!! Nej, det måste bli ändring där!!
KRAM!!

Bloggblad said...

Bra, då vet jag vart jag ska om jag har vägarna förbi... :)

Snyggt par är ni!

Här är det grått och kallt och blåsigt, höll på att frysa fingrarna av mig när jag skulle hämta in lite rädisor. Nästan skönt att vårda förkylningen inomhus. Helt kravlöst.

Marianne said...

Åh, en så romantisk helg ni har haft! Så härligt! Jag håller med Bloggblad, ni är ett väldigt vackert par!

Kan tänka mig att Karolina tycker det är roligt att sova över hos sin faster ibland också. Lite annorlunda än det vanliga. Har hon kusiner där också?

Hoppas nu att vädret blir vackert i Sverige tills ni kommer dit!

KRAMAR!

Marianne said...
This comment has been removed by the author.
Marianne said...

Sorry, det var jag som deletade min dubbelkommentar.

Kram igen!

Annika said...

Bloggblad:
Absolut!! Om du kommer hit så ska vi absolut åka dit :-)
TACK, Bloggblad, det var SNÄLLT sagt av dig!
USCH och tvi vale för ert väder! Bedrövligt ju!
KRYA på dig!! Mysa i soffhörnan!!
Tyckte det var så KUL med Anita G idag...eftersom jag hört så mkt gott om den kursen!!

Marianne:
Ja, det var verkligen en mysig helg!
TACK, Marianne, det var snällt sagt!!!
Men kanske är fotona bara ovanligt bra?
Karolina tycker det är jättekul att sova över hos kussarna.
Hon har tre stycken hos suzy, Mia, 8, ben, 7 och valerie, 4.
Fullt ös!!!
Vädret i sverige verkar bedrövligt så in i baljan...
KRAM, och tack för att du talade om att det ar du som tagit bort en dubbelkommentar...för man undrar ju alltid :-)))

Anette said...

Vilken härlig helg ni haft! Och vädret har ju faktiskt varit toppen... inte en regndroppe. (förutom lite på natten kanske) Den restaurangen verkar ju väldigt trevlig, vilken fin trädgård dessutom. Tack för tipset!
Nu ses vi snart på flyget!! Mindre än två veckor kvar. Börjar få lite presentshopping och packnings panik!!!
Ha en fin måndag!

Saltistjejen said...

Men du vilket mysigt ställe!!! Urhärligt ser det ut! Trädgården alldeles sådär fantastisk. och jag kan bara tänka mig hur mysigt det måste varit en kväll med vackert väder och ljummen luft! Mmmmm....
Här är det blandat idag. Lite bå himmel. lite regnmoln. Hm, jag hoppas sommaren med sol och inet-så-myket-regn snart är på väg. Längtar till den.
Kram!!

Elisabeth said...

Så mysigt det ser ut, speciellt lusthuset (?). Fast det låter lite farligt att gå över golfbanan, i alla fall för mig, som tycks vara en "bollmagnet". ;D Här i Göteborg har vi strålande sol och inte ett moln så långt ögat når!

Elisabeth said...

Tips angående raderade (dubbel)-kommentarer förresten: Det går förvisso inte att se vad det stod i dem, men däremot kan man se vem som skrev dem. Om du klickar på den lilla radera-ikonen (papperskorgen) som borde finnas även vid "This post has been removed by the author" så syns detta. Dessutom går det att välja "ta bort den här kommentaren för alltid" (eller något liknande), så slipper man ha raderade kommentarer som ligger och skräpar bland de andra. :)

anna of sweden said...

Vilken himla mysig restaursang - och vad mysigt att få gå på dejt med sin make ... Det gör man inte så ofta när man har hela släkten på andra sidan Atlanten kan jag säga ...

Kram!

Annika said...

Anette:
Jag med, börjar få lite resfeber och allt det där. SKA bli kul attt ses!!!
Ja, dit måste ni åka ngnggn, så himla mysigt ställe!!

Saltis:
Ja, det där är ett guldställe!! Så mysigt!!
Allting ligger på topp.
Idag är det hett här, men mulet...jag är så less på moln. Tror det kommer att börja åska framåt em...ICK!!
KRAMAR!!


Elisabeth:
Ja, jösses det gäller att se upp för golfbollar...det är mina mardrömmar att få en sån i skallen.
Jatack, stället vi gick till är verkligen mysigt, nästa ggn ska vi nog absolut sitta ute!! Så magiskt vackert därute.
TACK, jag visste inte att man kunde se vem som tagit bort kommentarer! Jättebra att veta, för man blir ju så nyfiken!!

Annika said...

Anna:
Ja, ett så trevligt ställe.
Anna, jag förstår att det inte är lätt för er att komma iväg.
Hoppas att ni kan göra ngt mysigt när ni kommer hem.
Kram!!

Daniel said...

Ser ju så härligt ut! Lovely!!!

H. En kille från Österbotten

Annika said...

Daniel:
Hej och välkommen!!!
Ja det är lovely där!!
KUL med en Österbottenkille och allt! Snart drar jag till Närpes!!
Välkommen tillbaks till min blogg!!

Anonymous said...

Love that place! Yum!

Pernilla said...

Men oj vilken mysig romantisk restaurang!! Dit skulle jag vilja åka. Tyvärr så har vi inte planerat någon väg förbi DC nu när vi åker(eftersom du inte var hemma *haha*) så det får väl kanske bli någon annan gång.

Har du något tips på vad man ska se efter vägen från Philly till Detroit?

Lyckliga ni som har värme o sol!! Här är det ca +8 grader och regn.. jag är urless på det här nu!!!

Kram

Miss Marie said...

Vilka vackra bilder! Ser helt underbart ut. Vilket ställe ni hittade, där skulle jag gärna äta middag! :)

Desiree said...

Wow vilket mysigt ställe ni hittat Annika! Underbart. Dit skulle jag gärna gå. Låter även supernice med en date. Sådant ska man försöka hitta på oftare. Lite lyx i vardagen. Här har det däremot varit rejält med åska och kraftiga regnskurar emellanåt. I lördags fick jag plocka både grenar och kottar från hela gräsmattan för det hade varit en stor storm som drog fram under fredagkvällen. Du det gäller nog att passa på att njuta av värme och fint väder nu innan vi sticker till Sverige för där verkar det ju tyvärr vara både kallt och regnigt. Hoppas att det vänder och blir lite mer sommar för detta duger ju inte att klassa som sommar direkt.

Anonymous said...

Vad himla mysigt det såg ut!! Det är så mysigt att sitta utomhus och äta på sommaren när det är varmt och skönt. Fast här öser regnet bara ner, börjar lessna nu...

Lena said...

Här var sommaren nån vecka i maj, nu är den borta igen. Mellan 10 och 15 grader varmt - på dagen. På kvällarna är det ca 5 gr. Och det har regnat oavbrutet sen i fredags! Jag tvivlar på sommaren i år. I alla fall här i Sverige!

Marianne said...

Nä då, det är inte fotona som är ovanligt bra, det är jag säker på! Insidan syns utanpå också!

Kram!

Mia said...

Vilken härlig helg ni har haft. Och vad mysigt att gå ut och äta! Det var länge sen vi gjorde det nu, får ändra på det! Hoppas ni fortfarande har det sommarvarmt och skönt. Kram!

Johanna said...

GUD så gulligt! Vad avis jag blir. Ser så himla mysigt ut. Hoppas att ni har det bra i värmen/åskan.
Har laddar vi för fullt för midsommar i spöregn. :(
Skönt att jag inte har semester än iallafall.

Kram Johanna

Annika said...

Sara:
One of the best places that we have around here!
Love it, too.

Pernilla:
Ja, den är verkligen så mysig!
Tips på vad som är sevärt Philly-Detroit?
OJ, svårt. jag har inte vrit i Michigan eller i Ohio så jag kan inte tipsa. Amish country kanske? lancaster county? men det ligger nog inte på raka spåret, utan lite söder om er resrutt.
Låter så spännande!!
Kram!

Marie:
TACK!!
Ja, där är det mysigt, och dyrt, så det är inget direkt "joint" som man bara kan sticka till en fredag, tyvärr!

Annika said...

desiree:
Ja, visst är det urmysigt!
Dejter är kul, fast man varit gift i snart 16 år, haha!!
SÅ less på åska och regn nu, blir tokig på det vädret. FAST nu är vi inne på fjärde dagen som ser "lovande" ut...HOPPAS!! :-)
Ja, Desiree...bäst vi njuter NU, när vi kommer till sverige ser det allt anat än lovande ut vädermässigt...
KRAM!!

Annika:
Ja, en varm sommarkväll är det underbart att sitta ute och äta. Gillar!
Ni har så deppigt väder. Jag förstår fullt ut att du lessnar!

Lena:
fy 17, det är deppigt värre det där. Det verkar inte lovande alls. USCH!!
Hoppas, hoppas att det vänder!!!

Annika said...

Marianne:
DU är snäll!!!
Massor med kramar!!!



Mia:
Det var en härlig kväll! Visst borde alla gå ut lite oftare!
Värmen är det inget fel på, det är regnen som är så trista, och den mulna himmeln, men det är varmt och fukltigt.
Jag ska inte klaga, jag vet ju hur taskigt ni har det hemma.
Kram!!

Johanna:
Ja, dit får du åka nästa ggn du är DC!!
Superställe på alla plan!
Varmt o fuktigt, men nu fjärde dagen utan regn...kors i taket...
:-)
Kram!

Hannele på Hisingen said...

Så vackert!

Annika said...

Hanneles:
Visst är det! Underbart ställe!!