Tuesday, February 26, 2008

This Week: A Me-Me

It’s been a while since I've been posting a list on a Tuesday entry. SO, now it is about time to run one! Originally this list is from Millan in England's blog, posted in Swedish there, but I've translated it. So here it goes. Read along!



What did you do ten years ago?
Karolina was not even two years old. I was busy with her. I was also busy looking for other mothers with little kids that we could hang out with. Went to several Gymboree classes, and we were members of a play-group. We traveled to Sweden both in the summer and in the winter.
I also started Weight Watcher’s and I did lose 30 pounds (12 kilos) there. Now Weight Watcher’s is a way of life. I think I’ve come to learn the program perfectly. And now I am on it again, just by myself, not in a group.



What did you do one year ago?
We were skiing in Snowshoe, West Virginia.

Five of your favorite snacks?
Fruit, pop-corn, cheese, candy (Swedish candy in particular) and crackers.


Five songs you know by heart:“I love you just the way you are”, “We’re all alone”, “That’s me”, “Both sides now”, “Autumn leaves”.
I know many, many songs by heart, both in Swedish and in English.



Three bad habits:
Impatient, unorganized, TV-junkie

Five things you like to do?
Write, read blogs, read books, have good conversations in good company, be in our summer house.

Five things you would never buy, or get dressed in:
Botox injections, a big bulky china cabinet, thigh high boots, skinny jeans (stuprör), pajama pants to wear out in public.


Five favorite things:
My laptop, my camera, my books, my TV, my house and my car

Four things you are scared of:
To get seriously sick, to lose a loved one, ghosts (I know, very childish, but I believe),
To lose my life as I know it.

Three things you look forward to:
Summer vacation, the “Sex and the City” movie (YAY), and to write more.

If you feel like writing your own list; go ahead!!
Just let me know and I will come and take a look (for sure)!!!

Now I and my pedometer are ready for Nordic walk. I wonder how many steps it will be today. And how many kilometers?
Have a very good Tuesday!

17 comments:

Anonymous said...

Ännu en rolig lista, kan hända att jag coppar den.

Men du. Det är KLART att du ska ta tåget till NYC imorgon. Det vore ju jättekul! Vi ska ses kring 11.30 och gå på Guggenheim, strosa i Central Park, shoppa på H&M och SJP´s Bitten och fika på Fika. =) Maila mig på petra@swedishstrength - om du inte kan imorgon kan vi kanske ses en annan dag?

Annika said...

Sporty!
Coppy du!! Skulle var jättekul!
Tyvärr, tyvärr...sitter låst med dramakörning och annat imorrn!!
Men ni tre kommer att få det jättekul!!! Jag är superavis!!!
HAVE fun!! HAVE fun!!! Ser fram emot att läsa om allt på era bloggar sen, snyft...

Anonymous said...

Hej Annika. Jag tror inte det �r sant, jag f�rstod n�stan allt du skrev p� engelska. Det �r n�stan hundra �r sen jag l�ste engelska, l�ste 7 �r engelska, tyska 7 �r och franska 1 �r. Var b�st i tyska. Jag o M har k�pt gymkort f�r f�rsta g�ngen. Har t�nkt 2 ggr per vecka, hittills har det g�tt bra. Ingen tr�ningsv�rk och det �r j�ttesk�nt. /H�ln. fr�n ett gr�tt, regnigt Svedala.
Lisa

Annika said...

Lisa:
Så bra att jag kan agera språklektion här på bloggen ibland, hihi!
Kul att du förstod allt.
KUL med gymkort! Hoppas ni kan fortsätta i den takt ni kör nu!
Här är det också mulet och grått idag...

aurorabuddha said...

Sa kul att lasa lite mer om ditt liv. Jag kanner igen mig i sa mycket av det du skriver, sarskilt det dar du ar 'scared of'...

Kanske vagar jag skriva en san har lista ocksa... jag ska tanka pa saken. :o)

Millan said...

Vad skoj att du korde listan idag :-). Vad otroligt impad jag blir av dig som fortfarande kor med VV. Jag tappade suget och borjade kora GI istallet, enbart for att jag behovde gora nagot nytt tror jag. Men egentligen ar nog VV det enda satten att ga ner i vikt och sedan behalla det kanns det som.

Sa du ar bra pa att memorera sangtexter du. Jag ar fullstandigt hopplos. Kan bara en massa barnsanger och sanger jag sjalv larde mig som barn framst da. Men det ar ju sa kul att sjunga sa jag sjunger och lallar fast jag inte kan texterna ;-)
Jag ser for ovrigt ocksa fram emot sommarsemestern och Sex and the City filmen!!

Annika said...

Aurora:
JA! Kör listan du också! Vore jättekul!

Min "scared of" lista ja...kan tro att många känner igen sig där, utom kanske det där med spökena ;-)


Millan:
Ja, jag har kört med VV sen jag började, i perioder, och jag har aldrig riktigt lämnat dom.
Tror också att VV är det enda raka i långa loppet.

Det var jättekul att fylla i din lista, och det är så roligt att läsa listor hos alla bloggare, tycker jag.
Jag är så svag för listor att det inte är sant...

Lia said...

Annika! som alltid: får jag lov att härma din lista?! Det är såå kul att läsa snabbfakta om sina vänner. Naturligtvis ger de ju inte en fullständig bild av någon, men en liten hint är ju bättre än ingen aning alls! Jo du, 6,5 timmar sändning av Oscars. Är imponerad av mig själv varje år, men jag tycker det är viktigt. Naturligtvis älskar jag flärden och lyxen, men utöver det är det ett intressant dokument av vår samtid. galan har ju allt: dramatik, politik, kamp, seger, historiesyner och tankar inför framtiden. Bara genom att se på vilka historiska ämnen/personer/händelser som man för vissa år väljer att producera film över, kan man se åt vilket håll vindarna blåser...
Heidi är en riktig drottning...en isig sådan förvisso, men never the less. I morgon ska mina elever få veta allt om Choco Chanel, demokrati och mellankrigstid...det du=) Kram min vän!

Lia said...

Åh! Just det! Måste ju berätta, vad läskigt det är ibland att vi är på samma spot i livet även fast vi inte alls är det...
Sambon och jag startade Vikt Väktarna förra veckan! Gick programmet för 4 år sedan och förlorade 9kilo. Nu är det dags igen, jag behöver ta bättre hand om mig. Hoppas du mår bra med din sunda livsstil, då kan du gärna få hjälpa mig hitta min! Kram, igen=)

Lullun said...

Alltid kul med listor! Tack för lässtunden. :-)

Keith said...

Can't remember what I did last week let alone 10 years ago :-) Since I'm eating some now, I would have to say one of my favorite snacks, Doritos Cool Ranch tortilla chips. Also, potato chips in general, chocolate chip cookies, and popcorn. I have a bad habit of eating dinner while watching TV. Sure laptop, cellphone are favorite things. As is my cat (if he can be called a thing). I wouldn't want to lose a loved one either. And the thing I most look forward to is the beach!

Saltistjejen said...

Skoj lista Annika!
Synd att du inte kan komma in till NYC imorgon! Hade varit ytterligare en bonus för oss att få träffa DIG!!! :-)
Men kanske en annan gång....?

Annika said...

Lia:
Javisst, AA är alltid en fröjd att se och glädjas över. Satt och kollade E! televisions sändning från Röda mattan, och sen hela galan. Det blir mastigt. MEN det är så roligt att kolla in folket! Att se kläderna och att tycka till om det hela.
Heidi Klum ja! WOW! Isdrottning är rätt. Hon är ju kall som is på Project Runway också, inte precis min favorit kanske, men vacker ÄR hon!
Lia, klart du ska ta efter listan och lägga ut den på din blogg---jättekul!
VV har nog gått hyfsat genom åren...ibland har man fått köra lite hårdare, nu är det en sån period. Men visst syndar jag...oh yes indeed, det är därför jag får köra lite hårdare, som sagt.
Hoppas lektionerna går bra! OCH VV, of course!!
Kramar!!!!

Lullun:
Du kan också skriva en :-))

Keith:
Not so hard to remember, Keith!! Promise :-)
Doritos are good, but I am avoiding that kind of food. Not worth the fat intake :-)
Not sure if Razz would be called a thing either...haha!
Me too, I am looking forward to the OBX as well.

Saltis:
Ja jag VET!!!
Men det går inte...NÄR jag kommer upp till NYC ska jag säga till, såklart!
Längtar efter att få träffa er alla. HA så jätteroligt imorrn!! ta gärna bilder ;-) och blogga om det hela alla tre...
Kramar!!

Desiree said...

Kul lista. Gillar detta med listor för man lär sig alltid något nytt om personen.

Ps jag är ju också spökrädd fast det känns hemskt barnsligt.

Annika said...

Desiree:
Ja, det är alltid kul med listor. jag tycker alltid man lär sig ngt nytt om personen...
Jo, jag vet att du också är spökrädd, det tycker jag känns skönt att veta :-)

Annika said...

Roligt att läsa din lista :-). Nu har jag också gjort den!

Hur många steg/km blev det idag?

Annika said...

Annika:
Kom aldrig iväg igår. DET ösregnade...
KUL att du gjort listan...Ska komma och kolla!!!