Thursday, February 07, 2008

Sökningar

God morgon!

En skönare dag gryr utanför rutan nu. Igår var det så varmt (24 grader, värmerekord), kvavt och otäckt. Södra USA blev ju hårt drabbat av tornados igår, och över 50 människor avled. Det är sällan vi drabbas av tornados här där jag bor, men det HAR hänt. Inte just där jag bor, men i DC-området som sådant.
SÅ, idag blir det power-walk för mig och Ingrid. Jag har ju rätt ont i ett ben, så jag vet inte riktigt vad som är bra och inte bra. Jag måste skriva till "Fråga Sporty" om råd.

Iallafall, det är ju kul att kolla sökningar som har kommit in över Google och andra sökmotorer.
Jag undrar just hur pass mycket klokare dessa sökare blev på min blogg? Inte mycket, är jag rädd.

* Nivea
* Vad ha med sig på skidresan?
* Iboprofen
* Gamla, fina brev
* Pärgröt
* Amerikansk mataffär i Stockholm
* Life in the Suburb (den personen hittade vad han/hon sökte. BINGO!!!)
* Valsystemet i USA
* Sommarlov i England
* Typiskt amerikanskt
* Meryl Streep
* Norge, världens bästa land

Japp, det var nattens sökningar det.

Önskar er en fin torsdag!

20 comments:

Petchie75 said...

Ha ha, sommarlov i England och Norge, världens bästa land??

Visst är det roligt att se vad folk söker på, ibland testar jag att göra samma sökningar och ibland kommer min blogg upp på typ 15:e sidan på google så kan man ju undra hur envisa (desperata) folk är?

Själv hade jag igår följande sökningar:
- perfectly shaped eyebrows (jag förstår att de hamnade på min blogg!)
- what do puerto rican men like in bed (eh?? det har jag minsann aldrig skrivit om, och har absolut ingen erfarenhet av, ha ha)
- spaniens största städer med antal invånare
Intressant!
Ta det lugnt med power-walken om du har ont i ett ben!

Annika said...

Petra:
Visst är det komiskt! "Norge, världens bästa land" var en favorit!!
JO, jag kan förstå att folk sökte på ögonbrynen på din blogg, fniss...
Ibland kan man få väldigt underliga sökningar på just det tema du skriver om...OCH ja, visst undrar man hur desperat folk söker när man ligger på sida 15 hos Google.
Kul är det.
Jo, jag ska ta det lite lugnt med prommisen.

Anonymous said...

Jag usch ja , otackt med tornados.
Sa ni har fatt sa varmt pa sistone, har har var runt 0 grader pa natterna och runt 10-14 pa dagarna. Langtar till varen och varmen, vill just nu aka till Mexico och fa lite varme. Hmm det later inte som att jag bor i Kalifornien..:)

Jobbigt att du fatt ont i ena benet. Hoppas det gar over, vet hur jobigt det ar sa fort nagot borjar gora ont. Inte lika roligt att ta sin p-w da

Desiree said...

Hoppas att benet känns bättre snart. Inte kul att ha ont. Ja du får skriva till vår kära Sporty som jag gjorde häromdagen. Hörde att det var upp till hela 80 stycken tornados igår som for fram över södern, fem stycken i norra Alabama som orsakade en hel del förstörelse. När man ser alla bilder och hör om alla som mist livet blir man evigt tacksam att man är ok och att ens hem är ok.

Unknown said...

Ta det lugnt med benet! VAd har du sysslat med när benet värker?
Du får använda stavarna som kryckor i stället.

Tornados låter jätteläskigt tycker jag. Hinner man med att de kommer eller dyker de bara upp? Hur skyddar man sig? Särskilda rum? LIte har jag ju sett på Amerikanska filmer men hur mkt är verklighet?

ha det så gott o stora kramar

Anne said...

Haha, Norge världens bästa land var den bästa. Den skrattade jag gott åt. Ibland när man själv söker nåt, i jakt på nån info om nånting så kan man plötsligt hitta sin egen blogg. Alltså det har inget med bloggträffar att göra utan helt oskyldigt är man ute efter nåt man behvöer veta och ser sin blogg. Då blir man nästan lite störd och kan tycka att google suger eftersom de ger så dåligt sökresultat.
Du är duktig du med dina PW. Jag har ju beställt stavar till min födelsedag, jag blev ju så inspirerad av dig och JaCal. Jag känner mig dock nervös, ska jag verkligen våga mig ut med dem här. Men det verkar gått bra för dig, du verkar få gå ifred utan en massa putslustiga kommentarer från förbipasserande. Eller hur?

Anonymous said...

undra varför man söker på något så specifikt som norge, världens bästa land och sen väljer att gå in på en blogg. om det nu inte var just din blogg man eg letade efter...

ang idol. aah, jag var ju så nyfiken på den här sockersöte färgade killen med dreads, om han vunnit el gått vidare och så. rätt ung och mycket duktig. kommer inte ihåg vad han heter dock...

Annika said...

Veronika:
Benet värker lite hela tiden...På samma ställen...Usch, vette 17, men det förvärrrades efter stavgången och efter Disney...
SKÖNT att ni ska till Mexico!! Härligt att komma ner till värmen ett tag. Jo, jag vet att ni har haft det lite kyligt.

Desiree:
Jag såg hemska bilder och läste hemska berättelser i Washington Post idag från gårdagens läskiga tornados. Det är helt otroligt ovanligt med tornados mitt i vintern, men nu är ju naturen ur led så det blir väl mer av den här varna kan jag tro.
Benet är INTE bra. Jag sak skriva till allas vår Sporty!! Såg ju att du skrivit dit! Bra att vi har henne.

Rosvik:
Ingen aning om vad jag har gjort med benet. Men jobbigt är det...
Är mest rädd att det är ngt som Atros eller dylikt, men är det det så är det vad det är...inget att göra åt.


Tornados...Jag har varit med om att ha en sådan i faggorna ett par ggr. Uppkommer alltid när det är åska i luften, hett, fuktigt. Hela luften blir grönfärgad, ett märkligt ljus, ofta hörs ett undrligt vinande i samband med tornados. Men som sagt, jag har aldrig SETT ngn. Jag vet bara hur det är när dom finns i området. Vi är förskonade här. Man ska ner i källaren för att skydda suig, i djupa söderna och i the mid-west finns speciella jordkällare där man kan skydda sig. Hemskt fenomen är det.
Kramis!!

Anne:
Jag gillade också-Norge, världens bästa land.
UNDRAR just vad jag skrivit om Norge??? kan inte vara mkt iallafall. Borde ha kollar upp det söket bättre, nu är det försent.
Jag vet, ofta när man själv är ute på Google hamnar man ju ofta på bloggar (lite jobbigt faktikst) och inte sällan finner man sin egen, eller andra bloggvänners bloggar.
KUL med stavarna, Anne!! NEJ, jag har inte fått en enda kommentar som varit putslustigt, så walk on!!!

Annika said...

Leopardia:
Ja, det är roligt det där med sökningar...Som ngn skrev här så ligger man ju ofta lååångt bak på googles sidor så man undrar hur ngn ens kommer på tanken att finna det som söker på en blogg då...Underligt.

Som sagt, nästa vecka drar uttagningarna i Hollywood igång, då vet jag mer. Var ligger ni?? Ni måste ligga sgs som jämsides med oss.

Tankevågor said...

Ta det lugnt med ditt knä!!!

Min förra kommentar på ditt inlägg om valet har tydligen inte fastnat här ordentligt. Mysko.

Men jag tycker i alla fall att det vore sensationellt om USA fick en kvinna som Hillary eller en man som Obama på presidentposten. Själv håller jag på Hillary men det skulle säkert vara bra med Obama också. Är USA moget för en kvinna eller den färgstarka mannen? ;)

Ska bli spännande att följa detta val tycker jag.
Kram

Anonymous said...

nä, det har bara varit två avsnitt här, tror jag. de är i philadelphia och härjar... var nån som vaxade bröstet, nu senast jag såg...

Saltistjejen said...

Tråkigt med ditt ben Annika. Hoppas det snart blir bättre. Tänk på att det ibland krävs lite vila för att en ev skada ska läka. Så gå lite mindre kraftfullt nu när du "kraftgår"!

Det där med sökmotorer är skoj! Men jag undrar lite försynt över hur du kollar vad de som kommit till din hemsida sökt på?? är det någon funktion som finns på blogger eller hur gör du? Jag är inte superhaj på datorer så jag har inte riktigt förståt hur du bär dig åt. *kliar mig i huvudet*
Men det vore roligt om man själv kunde testa och se hur vissa hamnat på ens blogg.

Hoppas nu du får en fortsatt skön dag!

Victoria said...

Håller med om att det är otäckt med de där tornadosarna (eh? heter det så i plural?) och det känns konstigt att tänka på att USA är ett så stort land att någonstans är det värsta smällkalla vintern med massor av snö, någonstans sitter någon och svettas i skuggan för det är så otroligt varmt och någon annanstans dör folk i orkaner... Märkligt.

Annika said...

L-gal:
Visst vore det sensation om USA fick en kvinnlig president!! ELLER en svart, för den delen! historia!!
Vi får se hur det går, och vem det blir i slutändan som får bli deokraternas representant.

Benet är inte bra, men det blir väl bättre, ska vi hoppas. Det gör iallafall inte speciellt ont när jag går.
Kram!!

Leopardia:
Ni ligger ngra veckor efter oss, men det är kul att vi åtminstone ser SAMMA säsong!!!
NU är det slut på alla auditions här. NU är man i Hollywood och börjar med auditions take 2...


Saltis:
DET ör inte roligt det här med värken, men det hade kunnat vara värre.

Saltis, du får ladda ner en sitemeter eller statcounter. Gå ner till ikonerna på min högersida här på bloggen. Klicka på dom och ladda själv ner på din blogg! DET ÄR intressant att se varifrån folk kommer! Jätteintressant!!
Där kan su hur personen har hittat till just din blogg.

Ha det så gott.

Victoria:
Visst är det märkligt...såg just bilder från Idahoe där det snöat emormt, enormt...Och på ett annat ställe ligger hus i ruiner pga tornados. Och ja, ngnstans sitter ngn och svettas...STORT land med så många olika klimat.
Tornados (vette 17 vad det blir i svenskt plural :-)) ) är otäcka, otäcka...en av mina största rädslor...

Pernilla said...

Vilka roliga sökningar du fick fram *haha*
Ja, fy va otäckt det är med dessa olika väder som ofta drabbar usa. Min mamma är jätte orolig nu att vi ska åka ner i Tennessee med henne nu när vi åker över :) Vi ska flyga till Chicago sen vet jag inte vart vi tar vägen. Kanske åker vi upp till Minneapolis.. håller på att leta lite efter vad man kan göra där "uppe"... hade även funderingar på att åka till Niagara Fall.. eller så blir det ner till Nashville (som vanligt *haha*)
Kram

Kram

Annika said...

Pernilla:
Tennessee, vad häftigt!! Skulle gärna åka dit ngn ggn, till Nashville.
Tror stenhårt på Minnesota, finns mkt intressant där. Mkt av intresse för oss svenskar eftersom det är riktiga svenskbygder. Chicago är ju också urhäftigt!
Låter som om ni har en härlig resa framför er!!
Kramar!!

Anonymous said...

Vilka skojiga sökningar! Kan tänka mig att det är lätt att få morgonen att börja bra då man läser dem! ;)

Vi har full vinter här, men jag tycker jag börjar längta till våren allt mer. Blit lite avundsjuk på värmeböljan alltså...

Cecilia said...

Inte bra det där med knäet...ajaj.Tycker som du när det gäller familjen Clinton.Jag tyckte mycket om herr Clinton och tror att det skulle vara minst lika bra med frun.Vi pratade om det nu på morgonen och maken är helt övertygad om att hon vinner det hela och jag hoppas att han har rätt.

Annika said...

Petra:
Så trevligt att ni har full vinter! Mina fldrar anländer Närpes idag från ett regntungt Sthlm, och jag vet att dom nog gärna vill se lite snö.
Men, visst ska det bli skönt med våren också. Vi har väl ca 3 grader just nu.


Cecilia:
Nej, det är inte bra alls. Det är liksom hela benet...
Jaja...
VI ska hoppas på Hillary, verkligen!!!

Anonymous said...

Hihi... jag tror jag också måste googla och se vad du skrev om pärgröt!