Monday, February 04, 2008

Lite trött idag...

Det tär att ställa till med partaj. Efter gårdagens Super Bowl Party ,vilken Yours Truly med make var värdar för, känner jag mig lite trött idag. Nej, nej det beror inte på vinet. Det beror nog mer på att jag stod och rörde i grytorna halva eftermiddagen samt städade, och sen var det dags att servera alla gäster. Men det gör ju inget för alla, inklusive jag själv, hade trevligt.
Chilin var god, bägge sorterna, men om jag ska bedömma av resterna vann Cincinnati chilin för av den finns inget kvar alls.

Och New York Giants vann!!! In i det sista trodde alla att New England skulle vinna, men i slutminuterna gjorde The Giants upp om mästerskapet! JO, folk vrålade, både här och hos grannen som också hade party!! Speciellt en av våra vänner gav upp ett avgrundvrål när det stod klart att NY blev nya mästare.
PERSONLIGEN fattar jag NOLL av fotbollen och tycker det är SÅÅÅÅÅÅÅ tråkigt. Ingrid och jag satt bara och räknade ner minuterna och längtade tills allt var över. Peter har försökt förklara reglerna för mig så många gånger, men jag bara orkar inte ta in det hela. Det är för trist, och jag är för ointresserad för att vilja lära mig alls.
Jag tycker det är roligare att sitta och snacka :-)
Jag hade dessutom sett att ESPN visade EM i konståkning (uppvisningen) samtidigt som the Super Bowl. Men, konstigt nog var det ingen som ville byta kanal, I wonder why?
Nu är det avgjort! Nu är fotbollsäsongen avklarad för denna gång. NU är det collegebasket som gäller istället!!!


Vi möblerade om så att alla skulle kunna se så mycket som möjligt av TV:n. Den här bilden är som synes tagen innan gästerna har anlänt. Jag måste naturligtvis mysa till allt med levande ljus trots att gäller något så "grabbigt" som Super Bowl :-)

Och här har gästerna kommit, som synes...







Vi hade ju två födelsedagar att fira också i halvtid. Tvillingarna Nick och Alex fyllde 14. Tårtorna, gott folk, är inte alls lika goda som dom ser ut. En glasstårta och en Schwartzwalds tårta...Nej, nej inte av den sort vi är vana vid att se hemma...Inte ens i närheten i smak.


Idag är jag lite mer intresserad av det som kommer att ske; nämligen Svenne-frullen hos Lotta. Det vankas semlor, smask-mums-slurp!!
Jodå, kam'ran får hänga med idag också.

Ha en bra måndag allihopa!

22 comments:

Fia said...

Va var det INGEN som ville se på konståkning?!?!? Hahaha...ja du verkar vara en bra värdinna, jag har sagt det förut, det är synd att vi inte bor närmare varandra!

Fast hade vi gjort det så hade jag kanske skippat gårdagen, men INTE frukosten!! Karm!

Mie said...

De SER verkligen goda ut och ni ser ut att ha haft det bra trots att du fick sitta o se på fotboll;) Ha det mysigt bland semlorna!
Kram

aurorabuddha said...

Jag tyckte Tom Petty var *BAST*!!

Anonymous said...

Jag ar precis som dig, jag bryr mig inte alls om football, men tror i alla fall att jag har lart mig en del genom aren.

Vi hade ocksa ett party.
De som ville se pa matchen satt i vart family room framfor tv:n och de som ville prata satt i vardagsrummet. Det blev mest kvinnor i vardagsrummet, men och annan karl dok upp da och da.
Snacks fanns det mycket av i bada rummen. Vin ocksa.. mest ol framfor tv:n.
Tom Petty and the heatbreakers var ju jattebra!
Mina chicken enchiladas blev goda,
hade gjort 40, bara 4 kvar, middag i kvall!
Och sa vann jag $20.00. Vet inte riktigt hur, men kul var det.

Humlan said...

Först förstod jag inte vilka tårtor du skrev om, men när jag förstorade fönstret så kom det fram en bild till! Undrar hur många av dina bilder jag har missat tidigare...

Jag tycker att det är kul att titta på sport, men inte all sport och sport som jag inte förstår (som amerikansk fotboll) det är inte kul. Men jag ska tydligen inte be dig förklara den för mig... ;-)

Unknown said...

Super B verkar vara hur stort som helst. Vi nästan hörde skriken över oceanen. Vår vän i NY fyllde år igår och han fick sin livs födelsedag kan jag tro.
Ni verkar oxå ha haft det mega bra bland god mat, gott sällskap och fina tårtor.
Kram från ett slaskigt sverige

Petchie75 said...

Såg bara en glimt av Superbowl när vi var ute på kvällspromenad igår kväll, men barerna var bara halvfulla med nga enstaka amerikaner på semester... Såg tom konståkningen på en tv i en hotellbar!!
Jag är minst lika ointresserad faktiskt av vanlig hederlig fotboll - men ishocket, det är min sport!! ;-)
Och vet du vad, jag brukar faktiskt inte städa före gästerna kommer - iaf inte om de kommer på kvällen, då är det ju ändå mysbelysning med tända ljus som gäller... städning sker efteråt! Inser att jag är lite konstig i det avseendet!
Måndagskram!

Anonymous said...

Harligtatt du hade Super Bowl party!

Hos oss var det lugnt, ingen tv, alltsa ingen Super Bowl:) Sonen var ute pa resturang och firade sin kompis, jag forsokte fa maken ut pa resturng med den har gangen hade han ingen lust. Jag passade pa handla pa Target och kopa mat for veckan. Sa skont da det nastan var tomt i affaren.
Jo, jag ahr lart mig laxan med tartor har..:) Men Gud sa gott med Semlor!! Det ar min favorit, alskar Semlor!

Desiree said...

Tårtorna såg goda ut. Det verkar som ni hade ett trevligt superbowl partaj. Visst är det mer spännande att sitta och snacka och umgås, det tycker jag också. Jag var ensam hemma igår då C är i Frankrike och åker skidor så jag valde därmed att inte engagera mig alls i superbowl. Åh vad trevligt med svenne-frulle och semlor! Ha en skön måndag. Du får ta en kopp kaffe också som piggar upp.

Anonymous said...

Schwartzwalds är väl gott (gör inget besvär, men du som kanske hittar bättre i interner, kanske hittar adress till någon saxofonaffär i Seattle?)

Pernilla said...

HAHA!! Ville dom inte byta till konståkning? Konstigt!! Jag håller helt och hållet med dej.. fotboll är såååå tråkigt.

Tårtorna ser goda ut i alla fall :)

Kram

Keith said...

Thanks for hosting the game!! It's much better in HI DEF!! All the better because the Giants won!!

Tankevågor said...

Ha ha ha ok....då kommer jag nog inte heller fatta ett jota av reglerna för amerikansk fotboll.
Ska jag vara ärlig så tycker jag att det är svårt med off-side-regeln också i vanlig fotboll....Hur sjutton de kan se det alla gånger att någon ÄR off side?
Konståkning är grejer det. Vackert som ballet nästan. (Älskar ballet, tycker det är så fint)

Kramar i massor!

Annika said...

Fia:
Nä, visst var det konstigt! Konståkning som är den bästa sporten. Undrar just varför det blev nedröstat, haha!
Jag tycker det är rätt kul att ordna fester och sammankomster av olika slag. Det var det igår också. Ja, jag beklagar också att vi inte bor närmare varandra.
Kram!

Mie:
Semlorna var SÅÅÅÅÅ goda idag! MUMS!! Älskar!
Jatack, det var trevligt igår alltihopa! Fotbollen till trots.
Kram!

Aurora:
Håller med!! Jättebra half-time show!

Margoth:
Vad trevligt det låter!!! Perfekt att du hade två ställen att vara på! Så hade jag också kunnat ordna till det om jag tänkt efter. Nästa ggn!!
Men det är kul ändå med fotbollen. Man känner gemenskapen på ngt sätt.
Mums, låter urgott med enchiladas! Bra ide att fixa till sådana! Det ska jag göra ngn ggn också!
GRATTIS till vinsten också. KUL!!

Annika said...

Humlan:
Så konstigt att du inte såg tårtbilden genast. Datorer...
Nej, jag är ingen hjälp vad gäller reglerna i fotboll. Men Peter...Han skulle kunna förklara :-)


Rosvik:
Ja, det var en bra kväll, och idag stinker hela huset chili! Hihi!
Japp, er kompis i NY tycker nog det hela är jätteroligt!
SB är jätte,jättestort! tror dom drar in mest tittarsiffror på hela året.
Kram!

PetraH:
SMART!! Ursmart att städa efter festen istället! Som du säger fixar man till det mesta med mysbelysning.
Nej, jag kan tro att am.fotboll inte är så stort på PR.

Du som tom fick se konståkning på en bar :-)
Trevligt!
Kram!


Veronika:
Det måste vara perfekt att gå ut och shoppa under SB! Folktomt överallt.
Tårtorna härär för läbbiga, och även fast det var grädde på Schwardswalden så smakade det helt fel...URK.
Semlorna idag var skitgoda!!! OJ vad jag njöt!!

Annika said...

Desiree:
DET hade varit kul om du hade varit med på semlefrukosten idag! Bilder kommer imorrn på bloggen.
OM Peter inte varit hemma skulle jag absolut att struntat i SB, jag också! TRO mig! Det är inte min grej. Matcherna är ju långa som år...
Låter som om du hade det skönt igår...

Hannele:
Svensk Schwartzwald är oslagbar! men dess amerikanska dito är inte ens i närheten, tyvärr.
Ska se om jag kan googla fram ngn musikaffär i Seattle. Inte direkt mina krokar, men...

Pernilla:
TRIST är ordet!
Amerikanska tårtor är oftast inte så goda, som du kanske har märkt under dina många resor till detta land. Dom är fina att titta på, men...
Kramis!

Keith:
YOU are so welcome! AND congrats to you as a New Yorker!!!
Hi DEF is the best!!

Annika said...

L-girl:
Håller med! Jag är lika dålig jag. OCH så ointresserad av sport på det hela taget.
Men balett! Det är bland det bästa och vackraste jag vet!
Kram!!

Anne said...

Tårtorna såg goda ut, riktigt smaskiga. Men skenet kan lätt bedra när det gäller de amerikanska varianterna...Tyvärr. Vet du överhuvudtaget nåt ställe som säljer goda tårtor? Glasstårtor, det ska väl finnas nåt ställe (som dessutom är en kedja) som säljer goda glasstårtor? Eller är jag helt ute och cyklar nu och kommer ihåg helt galet....
Förstår du är lite trött och seg idag, men det har man rätt vara efter att ha varit värdinna. Skönt fotbollssäsongen är över, känns nästan som ett vårtecken det också.

Annika said...

Anne:
Skenet kan ju bedra som du vet, hehe!!
Alltså,här hos mig finns det ett bageri, tyskt, som säljer goda tårtor. Men det ligger i Arlington, ca 30 minuters bilfärd härifrån- KÄNNS lite långt att åka. Men, goda glasstårtor finns på Baskin Robbins. jättegoda!! Prova där, Anne.
MKT skönt att säsongen är över!!!

Lullun said...

Kul, kul att få "följa med" på Super Bowl och jo jag har hört det där med tårtorna, men amrisarna tycker väl de är goda själva, eller är det bara för syns skull?
Hoppas det var gott med semlotna! :-)

Elisabeth said...

Å, semlor! Så gott. Super Bowl känns lite som USA gör i allmänhet; STORT och väldigt "mycket", eller vad man ska säga. Och fotboll, jo, det är roligt, men inte den amerikanska varianten. ;D

Annika said...

Lullun:
Jo, jag får nog anta att amrisarna gillar sina tårtor, för dom går alltid åt...Haha!
Semlorna var BÄST!!

Elisabeth:
Det är sant! "Stort och väldigt mycket" är en bra beskrivning.
Nej, amerikansk fotboll är verkligen inte rolig.
Semlorna igår var så goda. Se dagens inlägg!!