Thursday, November 29, 2007

Missad resa och gen-rep...

Idag har vi det lite ledigt i förorten. Ja, iallafall Karolina och jag. Egentligen skulle både jag och dottern befunnit oss på väg till Philadelphia nu på en endagstripp med sexorna i skolan. Vi skulle ha åkt klockan 7 och vi skulle ha kommit hem klockan 20 ikväll. Om jag är glad att slippa? JAPP, det kan ni skriva upp att jag är. Jag har volonterat på så många av dessa resor genom åren att jag faktiskt drar en suck av lättnad över att slippa dra till Philly med en bunt 11 åringar idag. Om dottern är glad att slippa? NEJ, inte alls, men samtidigt vet hon hur otroligt viktigt det är att medverka på teater-dansskolans gen-rep i eftermiddag klockan 16:30. Karolina tar ju dramaklasser sedan många år tillbaka med siktet inställt på att en gång faktiskt få bli skådis, hon dansar även jazz. På lördag är det dags för decemberföreställningen som är enklare i formatet än den stora vårproduktionen i maj. Inför lördagens föreställning har Karolina en dans, och en dialog som är mer en monolog. Mycket att lära in, och dessutom ska hon använda sig av spansk brytning eftersom hon föreställer ett utarmat mexikanskt barnhemsbarn.

Men, fram till 16:30 gäller det ju att fördriva tiden med något. SÅ, ja, vi sticker till Tysons och julshoppar lite. Jag ska köpa dom sista julklapparna som ska skickas hem till Sverige imorgon för att säkert hinna fram innan jul. Ska ta med lill-kam'ran så att jag kan plåta lite julskyltningar också.

Nu önskar jag alla en riktigt bra torsdag!

17 comments:

Anonymous said...

Hej! Jag håller på att skriva en uppsats om varför man bloggar.. Om du skulle vilja hjälpa mig att svara på varför just du bloggar (till en undersökning) i en kommentar i detta inlägget http://lollo.wordpress.com/2007/11/14/varfor-bloggar-man/ så skulle jag bli väldigt glad. :) tack på förhand.

Annika said...

Lollo:
Hejsan! Ja, visst kan jag ställa upp på det här.
Ska kolla in din blogg...

Saltistjejen said...

Å vad Karolina verkar vara duktig!!!! :-) Du måste vara övermåttan stolt!!!!
Skönt med lite "ledigt" då även om hon måste öva.

Anonymous said...

Jag blir verkligen imponerad av Karolina! Och visst vore det väl lite häftigt att se ett bekant ansikte i någon storfilm om 10 år!!

Desiree said...

Ha en härlig shopping. Ja ta gärna kort på julskyltning och sådant. Jag önskar Karolina lycka till med föreställningen på lördag. Hon verkar ju vara så duktig att det nog går jättebra.

Unknown said...

Skönt att få vara hemma och slippa valsa runt med en massa barn för en gångs skull även om det oxå är roligt.
Karolina kommer att lyckas som skådis! Det skulle vara roligt att få se henne in action.
Julshoppingen har inte riktigt kommit igång för mig ännu. Suck! När ska jag hinna?
Kram

Tankevågor said...

Kan man be att få beställa en autograf av Karolina redan nu så man kan skryta med att man har en sen när hon blir berömd? :-)

Jag har inte kommit så långt i mitt julshoppande än. Men nu ska det bli ändring på det.
KRAM

aurorabuddha said...

"...utarmat mexikanskt barnhemsbarn" - och det var inte mattligt heller! :o)
Jag hoppas du skriver om forestallningen nar den hander, med bilder tack!

Du menar inte att det ar sista dagen att skicka paket imorgon. Himmel och pannkaka, hur ska jag hinna med allting?!

Jill Wegerup said...

Hoppas du fyndade mycket som du kan visa för oss. Roligt att se bilder från julskyltningen också. Kramar

Villa Nian said...

Oj, och jag som inte börjat julshoppa än. I och för sig så köper jag inte så många julklappar så jag kan nog vänta lite till! Hoppas det gick bra på shoppingen idag! Och Karolina är en duktig tjej :-)

Humlan said...

Så härligt att ha en riktig dröm och sträva efter den! Jag tycker att det är så härligt med dom som har drömt om ett yrke sedan dom var barn och sedan uppfyller drömmen.

Det där med julklappar måste jag börja tänka på snart...

Anne-Marie said...

Skönt med litet ledigt förstår jag. Karolina verkar vara en målmedveten ung dam. Hon kommer säkert att gå långt. Kram!

Anonymous said...

Jag är också imponerad av din goa dotter, hon verkar så oerhört målmedveten och disciplinerad med det hon gör (tror det är ganska ovanligt för en tjej i hennes ålder). En tjej att beundra!
Apropå det du skrev om gardiner och fördraget, jag håller helt med. Jag vill också ha fråndraget och som du säger känner man sig ju nästan klaustrofobisk vid tanken på att ha fördraget i hela hemmet. Usch!
Fina bilder också, tyckte så mycket om bilden med parkbänken och alla löv.
Kram Anne

Annika said...

Saltis och Petra:
Ja, tack! Jo, hon är rätt bestämd vad gäller framtida karriär. Men vem vet,det är ju i princip det hårdaste yrke man kan välja...Så...ja...
Just nu är det iallafall kul!
OCH det gick bra igår!!

Desiree:
Skulle så gärna plåtat en massa, men batteriet i lill-kameran gav upp så det "bidde" inga bilder...

Rosvik:
TACK, vi ska verkligenm hoppas att hon lyckas.
Jo, det var skönt att slippa klassresan igår, det erkänner jag...hehe...
Nu är klapparna som ska hem till sve köpta. Jag har fortfarande alla amerika-klappar kvar att köpa. Precis, det gäller att hinna...iiihhh!!

Kram!

L-girl:
Haha, den autograften ska nog komma ska du se... ;-)
Japp, nu gäller det att ge sig ut!
Kram!

AuroraB:
JAPP, JAPP..Fattigt, trasigt, kindnappat mexikanskt barnhemsbarn som befinner sig under ovårdnad av nunnor. DE du!!!
Jag får tyvärr inte plåta under föreställningen..tyvärr, tyvärr, men ngn bild av skådespelerskan ska det nog bli :-)

Nej, det är INTE sista dagen. Det är bara jag som vill vara ute i tid...

Annika said...

Jill:
Skulle gärna visa, men det är en massa julklappar så jag antar att dom skulle bli sedda :-)
Det var iallafall en bra shoppingtur igår.
Kram!

Tina:
Om man inte köper så många så är det ju rätt lugnt, bara man undviker helgerna...
Tack för berömmet över K :-)


Humlan:
Ja, vi ska hoppas att drömmen går i uppfyllelse. Branchen är ju stenhård, går väl knappt att föreställa sig, tror jag...
Men målmedveten är hon.


A-M:
Vi ska hoppas det...TACK!!
Kram!!

Anne:
Jag hoppas att det ska gå vägen allting i framtiden.
Just nu är det iallafall det roligaste hon vet, och det är bra.
Anne, du och jag har PRECIS samma favoritbild i inlägget från min prommis.
KRAM!

leopardia said...

åh så spännande, då får du aldrig sluta blogga. måste ju få veta hur det går för karolina till slut...

Annika said...

Leopardia:
Ja, det blir en blogg som får gå år ut och år in...hehe!