Saturday, June 30, 2007

Bröllopsdag

Idag gifter sig min bror!
Nu är det morgon och det är snart dags att sätta igång med alla aktiviteter. Peter och Håkan ska åka och hämta tårtan, bruden ska göras iordning klockan 9, jag ska ge mig iväg till min syster och där ska småflickorna göras iordning till små tårtsmulor, dvs brudnäbbar. Någonstans ska man själv hinna göra sig iordning själv också.
Klockan 16 äger vigseln rum i Bromma Kyrka och sen är det middag på Ängby Slott.
Igår var det övning i kyrkan. Allt ska nog gå bra idag.
Vi övade också på att dansa vals igårkväll. Det var jag, Peter och mina föräldrar som övade. Bröllopsvalsen blir ju den underbara "Sommarnatt" eller som den också kallas: "kom i min famn" av Evert Taube.

Igen, jag hoppas att jag ska kunna lägga in några av de otaliga bilder jag kommer att ta på ett vackert brudpar idag!

Nej, nu börjar det kännas stressigt....
Signing out!!

______________________________

Weddingday for my brother and his fiancee!!
We are up and ready to have some brerakfast before todays activities. Peter and Håkan are about to leave and pick up the wedding cake, and then I will take Karolina over to my sister where we will make the little girls into beautiful little flower girls.
The ceremony will take place at 4 pm in Bromma Kyrka, and there after it will be dinner in Ängby Slott (castle).
And then it will be party time!!!

I hope I can publish some of the pictures tomorrow, or soon! You all know that I will take a numerous amonunt!

Now, gotta go! Too much to do!
Signing out!

12 comments:

Unknown said...

Vilken lycka med bröllop. Det ska bli roligt att få se de små näbbarna i deras nya fina klänningar. Vi håller alla tummar vi kan för att vädret ska hålla i sig. Vi hörs om några veckor då vi är tillbaka från Turkiet. Tack för senast. Kramar

Anonymous said...

Vad roligt för dig! Hoppas vädret håller i sig.

Kram

Humlan said...

Hoppas att det inte blir för mycket regn i brudkronan, det är nog tur att ni inte ska vara utomhus!
Ska verkligen bli roligt att se bilderna, kanske på små tårtsmulor, sedan!
Tack för senast!

Anonymous said...

Ser framemot att se dig och näbbarna i de finfina klänningarna... Och grattis till brorsan!!

Keith said...

Excellent! Looking forward to the pictures!

Anonymous said...

Hoppas alla hade en fantastisk dag, inte minst brudparet!
Regn på bröllopet sägs ju ge ett lyckat äktenskap så de tu kommer att leva lyckliga länge länge.....
Jag vill oxå gå på bröllop snart!!!
Kram från Anette

Anonymous said...

Hoppas din bror fick ett underbart brollop!!!!!! Sa harligt nar folk gifter sig!!
Du Annika, vi kanske sags pa GM konsert i Globen pa 80-talet!!!:)
Jag var dar jag ocksa...

Tankevågor said...

Väntar med spänning på alla bilder från bröllopet. Hoppas allt gick bra och att brudparet fick en underbar dag! Karolina som tårtsmula måste bara vara så fint.... Väldigt bra val av bröllopsvals....älskar Evert Taube.

Tack för en härlig kväll som gick alldeles för fort! KRAM

Anonymous said...

Hoppas ni alla fick en fin dag, solen kom ju fram mot kvällen. Ser fram emot dina bilder. Det är något speciellt med kyrkbröllop, jag vill både le och gråta samtidigt, det är bara här och nu som gäller.

Annika said...

Rosvik:
Vädet blev ju bra och allt var lyckat!!
Se ilägget ovan.
Nu hoppas jag att ni får det riktigt trevligt på er resa! OCH tack för senast själv!!!
Kram!!

Matilda:
Mycket lyckat. Bröllop är så roligt!
Mer bilder ska publiceras!!! Lovar!!

Humlan:
Nej då!
Solen kom fram på kyrkbacken! Och så fortsatte det hela kvällen!
Bilder kommer!! Kanske redan idag.
Tack så jättemycket för senast!!

Annika said...

Petra:
Det ska komma fler bilder än ovan! jag lovar!! Vill att ni ska få se!!!


Keith:
More pics will come. Maybe even later today.
Excellent wedding yesterday

Anette:
Vädret var som på mitt eget bröllop! Himla mysigt!!
Vad jag älskar bröllop!!!

Annika said...

Veronika:
Allt superlyckat igår!
Bröllop är underbara!!! GM på 80-talet var helt fantastisk!

Londongirl:
Bilder ska komma!! Mer än dom som redan finns!
Kanske redan idag. Finns det ngn roligare fest än bröllop.

Kram!!

Helena:
Håller med! man blir så rörd av allt det vackra på bröllop! Underbart!
Håll utkik efter fler bilder!!