Thursday, September 14, 2006

Torsdag...

...är en härlig veckodag. Det känns att helgen är i ankommande. Lite mysigt sådär. Jag och några av mina svenne-tjejkompisar har sedan länge träffats varje torsdag för att äta lunch tillsammans. DET är verkligen mysigt! Tror vi har hållit på i sex år nu. Jag tror att jag har skrivit om det här tidigare, so be it, men det tål att upprepas. Trevlig tradition på så många sätt, god mat, trevligt sällskap och snack om ditt och datt. Mysigt att bara prata svenska är det också. Kul att vädra sina åsikter med andra som FÖRSTÅR vad man menar, och inte tycker att man är någon freakig kommunist.
Idag börjar dramat...Ska köra Karolina och Scott, en kompis till Ninna, till Herndon lite senare i eftermiddag. Drama är nummer ett för min dotter! Det finns ingenting hon älskar att göra mer än att spela teater. Och jag , som "stage mom", finns ständigt i bakgrunden som en orolig skugga, ha, ha...Lyhörd för vartenda ord som dramaläraren säger, pathetic mother. Så det är...och så är jag.

No comments: