Tuesday, September 05, 2006

Skolstart

Nu har skolåret då börjat igen. Klockan 8 fick jag väcka sjusovaren imorse. Den sedvanliga rutinen från förr togs genast upp: Tv-tittande i vår säng till 8.30, frukost härnere och sen iväg till skolan nedlastad med alla skolattiraljer. Vi körde sen till skolan i hällregn. Precis, det regnar nu igen. Hjälpte Klix med alla väskor och kassar in i annexet. Märkte då att jag var den enda mamman som följde sitt barn, då det blev ett snabbt "hej då" innan jag hastigt avlägsnade mig.
Vanlig tisdag för mig också med strykning och "Ring så spelar vi" på datorn. Ganska skönt.
Fastnade faktiskt sedan framför Svt.se där jag tittade på en jättebra dokumentär som hette "Kärlek", såg två otroligt bra avsnitt av den serien. Visst är det härligt att jag kan sitta här i USA och se program på min dator över svt.se! Världen känns då så väldigt liten. Lika underbart är det att jag kan lyssna på en massa svenska radioprogram över bla sr.se. Tekniken!!!!! I love you!
Nu tror jag att ja gska sätta mig ner med en kopp te och läsa lite...Hej på en stund!

No comments: