Saturday, September 09, 2006

Lördag eftermiddag

Höstaktiviteterna för dottern börjar nu torna upp sig. Idag känns det inte som om vi har gjort något annat än ränt runt No VA för att anmäla henne än hit och än dit. Började med att åka ner till Herndon, Rehearsal Hall, där vi anmälde henne till dramaklassen. Karolina tar drama ,och nu också, dans hos Reston Institute for the Arts, . Ms. T, Ninnas dramalärare tyckte att det skulle vara bra för dottern att även ta en dansklass i höst, bra för den framtida skådespelardrömmen. Sagt och gjort, vi anmälde henne till jazzdans. Och i och med den anmälan följde ett obligatoriskt besök till balettshoppen där vi köpte jazzskor, leotard, jazzbyxor och sockor. Vidare till Arts and music affären i Oakton där vi hyrde en klarinett åt den lilla. Hon ska nämligen börja spela i skolans orkester i höst. Vidare därifrån till RCC där vi förhörde oss om simklasser. Ja, nu ska det simmas på lördagmorgnarna. I veckan som kommer drar alla aktiviteter igång. Då blir det att skjutsa igen. Nu är Peter och Karolina vid Ridge Heights pool och simmar. Det är nämligen sommar i kvadrat som råder här. Känns bra att två av Restons pooler har öppet fram till 1 Oktober. Och jag, vad ska jag göra? Nej, jag tror jag går ut och sätter mig och fikar med Ingrid...

No comments: