Thursday, September 21, 2006

Jag är trött...

...Har så ont i nacken idag, och då är det inte helt lätt att köra bil. Bara att vrida på huvudet gör ONT. Usch, det känns som om jag ätit ett gäng gnällspikar just nu, blä...
Efter en trevlig eftermiddag hos Lotta där vi ,som ALLTID, fick god mat for jag till mataffären för att handla. Svängde in vid Safeway som vanligt, parkerade, gick in och köpte det jag skulle. Okay, dags att backa ut min Volvo S-60...OKAAAY, hur lätt är det när man har en SUV modell STOOR på ena sidan och en mini-van på andra sidan? Nej, och så ont i nacken att man inte kan kolla bakåt...SUCK! Det kändes som om jag backade ut med guds försyn. Alltså, jag är så in i h-vete trött på SUV:ar och mini-vans. Jag vill bara skrika!!! Man ser ingenting när man ska backa ut, man ser ingenting om man har en "Suvve" eller mini-van framför sig när man ska svänga vänster vid ett trafikljus. Kort sagt, man ser INGET bakom "suvvar" och mini-vans. Där jag bor är det rena himmelriket för sagda bilar, var och varannan kör omkring i bil modell stor. Jag är TRÖTT på såna bilar, tål knappt se dem längre. Jaja, jag VET, vår andra bil är en Jeep. Gillar jag den? NEJ!!! Skulle gärna göra mig av med den imorrn och skaffa en vanlig "sedan" istället. Tex en Toyota Prius. Fan, jag hatar att köra omkring i Jeepen. Visst, man sitter högre, men sen då? Nej, ner med "suvvar" och mini-vans. Usch, jag hör hur gnällig och trist jag låter i det här inlägget. Sorry alla mina vänner som kör såna här bilar, jag vet att ni har anledning till det...Det är bara jag som är extremt gnällig och trist idag. Nu blev det verkligen neggigt...Go'kväll från en ond nacke...

2 comments:

Anonymous said...

Hej där, här i Svedala ser man fortfarande inte så många suvvar...men jag saknar min jättemycket. Det var så enkelt att hoppa in och ur och stor bagagelucka...snyft....
Lena

Annika said...

Lena: skönt att slippa suvvar i sverige, skulle jag tycka, som är så himla trött på på dem stora monstren. fast visst kan dem ju var bekväma, jag vet...