Thursday, August 10, 2006

Sommaren är het...

Okay, jag vet. Jag har tjatat mycket om vädret den här sommaren, I do know. Man ska ju liksom inte klaga på vackert och varmt väder. Som jag tidigare sagt så är ju en regnig och kall sommar inget alternativ. Men, jag tror att sommaren 2006 kommer att bli en sommar vi alla kommer att minnas länge. Man kommer att säga: Minns ni den där sommaren när det var så hett, när björkarna och gräset gulnade i juli, när badvattnet i Bottenhavet (iallafall i Ledurssundet och dem flesta Österbottniska vatten) låg runt 24 grader! 24 grader i vattnet hos oss är pretty unheard of. Något som dock är skumt är att badvattnets temp kan växla så. En morgon var jag ute och simmade. Det var sydlig vind och bara 15 i vattnet! Samma eftermiddag hade vinden vänt till nordvästlig vind och då var det 22 i vattnet. Please do explain that, if you can! Antar att det beror på att vattenströmmarna ändras och ytvattnet byts ut, men ändå? Jag tycker det är skumt. Ytvattnet borde ju liksom vara detsamma. Me not get...
Lugna tider på Skäret nu fö. Mor, far och Klix och jag lever ett stillsamt skärgårdsliv med sköna rutiner. Det blir många cykleturer, lite roddturer, dem dagliga sysslorna, lite bad, och på kvällarna spelar vi kort. Mest "Plump" och "Chicago".

No comments: