Thursday, August 31, 2006

Snart en femma...

...Min dotter är snart en femteklassare. Otroligt, men sant! Det är nästan obegripligt för oss att hon är så stor! Femman!!! Det är ju stort! Dessutom är hon skolpolis. Varje eftermiddag ska hon stå och ta emot "Kiss and Ride" föräldrarna när dem hämtar sina barn per bil. Då ska hon öppna dörren, se till att rätt barn kommer till rätt bil och önska alla: Have a good afternoon. Stort informationsmöte idag på skolan för barn och föräldrar. Ja, och efter det mötet var det så dags att träffa läraren för året. Denna gång blir det en magister!!! En mycket populär och omtyckt lärare som vi är glada att Ninna fått! Dessutom sitter femmorna och sexorna i det sk "annexet". Utanför själva skolan, det ser ut som baracker, men jag måste verkligen tillstå att det var mysigt därinne. Mysigare än på själva skolan.
Vi hade skolpoliser i Blacken-plugget också när jag var liten. Dock var inte jag en. Fast, jag minns vad vi var avundsjuka (ibland) på skolpoliserna. Dem kom lite senare till klassrummet på morgonen efter att ha druckit choklad i skolbespisningen, bara en SÅN sak. Ja, och sen fick dem (som tack för lång och trogen, ett år, skolpolistjänst) åka till Pripps och dricka läsk tills dem kräktes. Det tyckte vi andra var SÅÅÅ avundsvärt. Om jag inte minns helt fel så fick även skolpoliserna fribiljtter till Grönan.
Skolpoliserna i SVES lär också ska göra något kul när terminen är slut. Det lovades dyrt och heligt idag under stormötet. Bara 4 dagar kvar på sommarlovet, och sen börjar allvaret i femte klass!

6 comments:

Anonymous said...

WOW! Ja, det ÄR helt otroligt att Ninna hunnit bli så stor... Tänkte just imorse på hur länge du faktiskt bott "over there" och däremed hur ännu längre det är sen vi var au pairer. Un-fucking-believable!!

Annika said...

Monika: That is DAMN right. Hämtade hit Au-pair albumen som legat i Sverige i 16 år. NU är dem här. Attans vad man plåtade, och skrev under bilderna. Fina minnen. Men inte 17 trodde man då att man skulle bli kvar...ha, ha...
Visst, ofattbart för mig att Ninna är 10 år och går i mellanstadiet...Åren går så satans fort.

Anonymous said...

Nej, det hade du väl aldrig kunnat ana när vi lärde känna varandra där i Boston, att ödet hade det i beredskap åt dig :-) Brings back memories...från Nancy & Allans lgh, din dito, när du berättade om middagen där du träffade Peter, frieriet etc. etc. Gud, vad kul att du hämtat alla bilder!! Önskar man kunde komma över och bläddar i albumen med dig. Lägg upp några bilder här vet jag ;-)
(en önskan jag mycket väl kan komma att få ångra :-)!)

Annika said...

Monika: Ja, Jesus, vad länge sen det var. Drömde om Nancy och Allan natten som var. Underligt, för jag tänker i princip aldrig på dem. Jodu, ska kanske scanna in någon bild från 1990...Vore ju kul, ju.
Men Monika...Snacka om att vissa av oss har blivit ASSNYGGA med åren..

Anonymous said...

...och vad menar du med det?! ;-) Blir spännande att se bilder!

Annika said...

Monika: Tjaa...säg det??? :-) Som sagt, ska se OM jag lyckas scanna och publicera. Alls inte säkert.