Tuesday, August 15, 2006

Mitt "Tysons"

Jag har en favvo-plats att shoppa på när jag är i Stockholm och det är Vällingby. Har alltid gillat Vällingby C. Gillar närheten och utbudet, jättemycket. Nu är dock hela platsen under konstruktion och det är väl lite jobbigt, men det lär ju bli jättetjusigt när det väl är klart. Sara har alltid skojat om att Vällingby är min svenska motsvarighet till min number one shopping mall in the States, nämligen Tysons Corner. Japp, det är det. Jag tycker det är skönt att slippa åka in till stan. Man kan få tag på allt man vill ha på ett enda, och mindre ställe. Idag köpte jag vinterjacka åt Klix från JC, Wrap-klänning åt mig från Åhlens, cd skiva med alla sommarplågor åt Klix...Låtar som "Hard rock Hallelujah" med Lordi (shit, även JAG gillar den låten, ha, ha, trodde jag väl ALDRIG. Det är ju inte Annika-musik precis), Zlatan-låten med Frans som Klix gillar, låten "Glassigt" med Mange Schmidt som både jag och Klix gillar, samt plågan nummer ett: Boten Anna. Japp, det blir kul att lyssna på sedan också, back in Reston again.
Vad köptes mer då? Ja, en svensk dvd-film och lite annat smått och gott.
Varmt, men ostadigt väder råder över Stockholm nu igen. Ganska klibbigt, faktiskt.
Imorrn ska jag dock in till den riktiga staden igen. Ciao!

No comments: