Sunday, August 20, 2006

Jetlag

Jaha, och så har man drabbats av den ofrånkomliga jetlagen igen, suck. Det är så jobbigt att vakna vid fem, såsom jag gjorde imorse. Jag ser inte något som helst positivt i det. Tvärtom, det är fruktansvärt jobbigt att vakna 5 och inse att man inte KAN somna om. Ligga och tänka på att klockan är 11 i Sverige just nu. STOR SUCK!!!
En gammal kompis jag hade här i US en gång, svenska, sa att hon älskade att komma tillbaks till USA och ha jetlag, ty hon tyckte det var skönt och mysigt att vakna 4-5 på morgonen och då börja dagen!!!??? I can absolutely not get that!!!
Nej, det passar mig att vakna vid 8-8-30 och börja dagen då. Tyvärr sov jag inte bra natten som var. Den där sköna koma-liknande sömnen som brukar infinna sig när man reser i västerled ville sig inte. Visst, jag knoppade in, men vaknade flera gånger under natten. Klix vaknade en gång med näsblod också...jaja..
Lika jobbigt är det att känna sig klubbad vid 20-20.30 på kvällen. Men, just ikväll verkar det lite positivt. Klockan är 20.15 nu och jag känner mig inte klubbad. ÄNNU.
skönt dock att ha AC, vilken njutning!!!
Hett och otroligt fuktigt ute. Vi är back, that's for sure!!!

5 comments:

Anonymous said...

Vi kände oss rätt klubbade här idag med, barnens första riktiga skoldag och E1 började 8.10 så vi var tvungna att gå upp 6.30. Det känns "brrrr" efter den sköna, långa, lediga sommaren.....

Annika said...

sara: Skolan har börjat i Sverige, ja...Hösten har gjort sitt antågande. Jadu, den här sommaren ska vi sent glömma. Snacka om varmt och torr. Har precis börjat läsa John Aijvide Lindkvists "Hanteringen av odöda"...Läs den! Snacka om att den handlar om en värmebölja Royale i stockholm!

Anonymous said...

Kommentarerna, en del aav dem syns inte???

Anonymous said...

Måste bara säga att I get it!! :-) Att få vakna av sig själv tidigt på morgonen är något man kan längta efter som sjusovare. Jag tycker det är tufft att alltid behöva släpa sig upp tidigare än min kroppsklocka vill och att vakna sent (inte lika sent längre dock) på helgmorgnar och känna att man sover bort sin lediga tid...(om man inte ställer klockan vilket jag INTE vill när jag är ledig). Hade en kollega en gång som (sa hon i alla fall) fick sin interna klocka omställd efter en resa till Texas, vaknade därefter alltid klockan 5 på morgonen. Jag var grön av avund ett bra tag...Tänk att få all den extra tiden...

Anonymous said...

Monika: Klockan 5, för alltid...vet inte om jag skulle vilja ha det så varje dag. Njeaa...Som jag sa, för mig passar det bra att vakna vid 8.
Idag vaknade jag 7.30. Det tar sig, sa flickan.