Thursday, August 03, 2006

Får man länga efter regn?

Ja, det är frågan? På semestern ska man ju liksom inte vilja ha något annat än sol, sol och sol varenda dag. Men jag, jag längtar efter regn. Tänk en mysig regnig dag med hällregn medan brasan sprakar i öppna spisen. Man kan läsa en god bok heladagen, spela något spel osv. Men nej, inte denna sommar, inte. Faktum är att jag kan inte minnas en dylik sommar. Det är sol och värme varenda dag. Varenda dag! OTROLIGT!!! Sen jag kom hit hardet regnat två gånger, bägge gångerna på nätterna. Det är precis kruttorrt i naturen. Min pappas växter gulnar bort, björkarna tappar sina löv i förtid och marken är precis gul. Har inte klippt gräset på Stenö mer än en gång den här sommaren. Hettan har nu dallrat över bygden ett längre tag. Men, what the HECK! Why complain, liksom. Vill man har alternativet? Nej, det vill man inte...Näppeligen.
Nu ska jag ge mig ut i Närpes och handla. Ikväll blir det grillade hamburgare a la Peter nere på Skären.
Jag hoppas jag kan blogga snart igen. OM jag hade möjligheten skulle jag blogga varje dag. Om några år finns säkert den möjligheten nere vid sundet. Men än så länge är det Närpes bibblan som gäller...

No comments: